Pohjolan Mylly Oulun Matkailu Oy MaSu 2010
Oulun markkinointiviestin tä allekirjoitetaan Ouluon.fi –logolla. Merkki on monivärinen, jolloin sen käyttö monipuolisesti helpottuu. Merkin muotokieli muistuttaa maailman tunnetuimmasta kaupunkitunnukse sta: I love NY – logosta.
Taustaa Uusi matkailusivusto avataan kesäkuussa 2010 Kampanjalla lanseerataan Oulun matkailumarkkinoinnin uusi linja Pääasiallisena tarkoituksena on saada kuluttajia tutustumaan -sivustoon Oulua tuodaan tunnetuksi valittujen kärkituotteiden kanssa Kampanja on vahvasti mielikuvallinen, mutta taktinen viesti on liitetty siihen saumattomasti > saadaan vahva kaupallinen näkökulma Ouluon.fi –sivustolla kilpailu, jossa palkintona 4 hengen Oulu-loma
Mediamix MTV3, valtakunnallinen Printti – Lapin Kansa, Kainuun Sanomat, Pohjolan Sanomat, Kaleva, Iltalehti Internet – Ouluon.fi – Sosiaalinen media Radio Nova, Iskelmä, Voice Ulkomainonta, tienvarsitaulut
MTV3, synopsis, 20 sek. Spottiin kuvataa oululaisia kesäkuun alussa Oulussa heidän mielipaikoissaan. Kuvattaville esitetään kysymys: ”Mikä on parasta Oulussa”. Spotti editoidaan siten, että on vain joukko vastauksia. Spotti päättyy spiikkiin: ”Oulu on tätä. Ja vielä paljon muuta.” Loppuun Ouluon.fi –logo ja äänilogo.
MTV3, synopsis, 5 sek. häntä Spotin jälkeen tulee toisen mainostajan mainos, jonka jälkeen tulee 5 sekuntinen häntä, jossa nostetaan esiin vuorotellen 3-5 erilaista tuotetta hintoineen Loppuu Ouluon.fi –logoon ja äänilogoon
Radio, synopsis, 20 sek. Radiospotti mukaillaan tv-spotista Tarkoituksena tuoda Oulun monipuolisuus esiin 2-3 erilaista spottia, joissa eri painotukset Spotti päättyy spiikkiin: ”Tätä Oulu on. Ja vielä paljon muuta.” Loppuun Ouluon.fi –logo ja äänilogo.
Printti, Kärkimediat Paikallinen ilmoittelu pitkin kesää keskittyy tuoteilmoituksiin Vahvat ja selkeät tuotteet Ohjataan Ouluon.fi –sivustolle, jota kautta pakettien ostaminen onnistuu
Ulkomainonta Tienvarsitaulut valitaan Ouluun tulevilta, strategisesti tärkeiltä teidenvarsilta Viestinä 2-3 erilaista tuotetta
Oulun kaupungin matkailumarkkinoinnin nettisivusto Kohderyhmät – Kaiken ikäiset, Oulusta matkailukohteena kiinnostuneet henkilöt Lisäosioina Oulun sisäinen ja ulkoinen sähköinen uutiskirje Sisällössä panostetaan vahvasti – Liikkuvaan kuvaan (animaatiot ja videot) – Ilmaisiin verkkosovelluksiin ja mash up –sovelluksiin, kuten Google Maps ja eat.fi
Pääsivu 1.Pääkuva, joka on vaihtuva, max. 6 kpl. Tuodaan esille kärkituotteita ja sisältöjä. Animaatioita ja videokuvaa. 2.Pääkuvan päällä varausjärjestelmä, joka löytyy osoitteesta visitoulu.fi ( 3.Kärkituotenostot 4.Google Street View –sovellus, jossa on valittu x-määrä kohteita ja linkkejä Oulusta selityksineen 5.Tapahtumakalenteri. Data haetaan osoitteesta 6.Oulun FB-sivu, suora linkki bannerista 7.Kuvagalleria (still ja liikkuva) selityksineen ja Google Maps – linkkeineen. Toimii ristiin Street view- sovelluksen kanssa 8.Kampanjanosto 9.Kumppanibannerit, 3. osapuolen tuottamaa sisältöä. Linkitykset yritysten omille sivuille tai Ouluon.fi – sivuston sisällä 10.Alatunnisteessa valikkorakenne
Sisäsivu 1.Pääkuva, joka on vaihtuva, max. 6 kpl. Tuodaan esille kärkituotteita ja sisältöjä. Mahdollisesti liikkkuvaa kuvaa 2.Sisöltökenttä, tekstiä ja kuvia 3.Bannerit, joissa voi olla nostoina tarjouksia, linkkejä, kumppanimainontaa yms. Vakiokoko leveyden puolesta, korkeus voi vaihdella 4.Tila isommille nostoille 5.Koska sivun korkeus on vapaasti skaalautuva, niin alas voidaan lisätä vielä kumppanibannereita
Sisältö- suunnitelma, versio 2.0
Facebook + muut sosiaaliset mediat Sosiaaliset mediat koetaan osaksi Oulun internetstrategiaa kesän ja lanseerauksen jälkeen, kun Ouluon.fi on saanut enemmän tunnettuutta kuluttajien keskuudessa Strategia muototuu myös saadun asiakaspalautteen mukaan
Markkinointisuunnitelma, 2010 KesäkuuHeinäkuuElokuuSyyskuuLokakuuMarraskuuJoulukuu MTV3 Printti, Kärkimediat Facebook + muu SoMe Radio, spottikampis Ulkomainonta, tienvarret
KIITOS! Lisätietoja: Juha Tanskanen, , Greta Lintulahti, ,