Hoitoon pääsy toiminta- mallien muuttuessa Hannu Hämäläinen 26.8.2015.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Advertisements

Pyhtään kuntastrategia Khall.
Parempi Arki Väli-Suomen toiminnallinen sote-integraatio -kehittämishanke Hallinnoija Etelä-Pohjanmaan shp hankejohtaja Erja Oksman, ylilääkäri.
Avauspuheenvuoro Sosiaalialan AMK- verkostopäivillä Subjektiivisia näkökulmia sosiaalialan osaamistarpeeseen [ ] Juha Luomala.
Mielenterveys- ja päihdeasiakas terveyskeskuksessa - Palvelumuotoilulla parempia palveluita riskiryhmille päätösseminaari Salon avoterveydenhuollon.
Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Sote-tieto hyötykäyttöön - strategia 2020 Tieto hyvinvoinnin ja uudistuvien palveluiden tukena.
HYVINVOINNIN PALVELUTARJOTIN Kuva: Esko Pääskylä Kotiin tilattavat palvelut kaiken ikäisille Hyvinvoinnin.
MYK Päivätoiminnan sisällön kehittäminen Päivätoiminnan laajentuminen Vuosikello Henkilöstölle ja asiakkaille Haasteita: -Muistisairaita 1599.
Alueverkoston ohjelma Rovaniemen Järjestötalon esittely, Suvimaria Saarenpää Sote-uudistus Lapissa, Sanna Hiltunen Sote-uudistuksen valtakunnallinen.
MIPA Päihde- ja mielenterveysjärjestöjen tutkimusohjelma – mistä oikein on kyse? Järjestötyöpaja I DIAK Jouni Tourunen 2015Jouni Tourunen1.
Palvelukuvaustyö Pekka Linna, CSC Synergiaryhmä
Kuntoutusta uudistamaan kuntoutujan etu edellä
NYKYTILAN KUVAUS Maaseudun kehittäminen
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Tiedolla johtaminen -Esperin näkökulma Meri Tikka
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Kuva C. Hoidon ja laskutuksen kulku tapauksessa, jossa kunta ohjaa potilaan hoitoon erikoishammasteknikolle tai muulle proteettista hoitoa antamaan hyväksytylle.
PALAUTEKYSELY Tämä palautekysely on suunniteltu pohjaksi jatkuvalle kehittymisellemme valmennusten tarjoajana. Sen tarkoitus on 1) auttaa meitä kehittämään.

ICF moniammatillisena arviointimenetelmänä
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
Sote-järjestöt osana sosiaali- ja terveydenhuollon uudistumista
SOTE-tieto SOMEssa Jari Porrasmaa
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Aikuissosiaalityö moniammatillisessa päihde- ja mielenterveystyössä Monialaisen yhteistyön asiakaslähtöinen palvelumalli PPPR hankkeen päätösseminaari.
Gerontologisen kokonaisarvioinnin prosessimalli
Elinikäisen ohjauksen / tieto-, neuvonta- ja ohjauspalvelujen kokonaisuus ns. OHJAAMO – malli (luonnos TEM) Kansalainen oppimisen ja työn siirtymissä.
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
AISTIT JA VUOROVAIKUTUS ASIAKKAAN KOHTAAMISESSA
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymä Saana Savela
<Maakunnan nimi>
Osaamispuntari Syntynyt keväällä 2015 tehdyn Digitalisaation vaatimat osaamiset valtiolla - kyselyn pohjalta Toivotaan auttavan viraston henkilöstön osaamisen.
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU

Strategiset ohjelmat hyvinvointia rakentamassa - kommenttipuheenvuoro Tilaajapäällikkö Taru Kuosmanen T A M P E R E E N K A U.
PDPP.
Yhdessä olemme ENEMMÄN
Asiakkaiden osallistumisen toimintamalli
Osatyökykyisille tie työelämään
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Klo – Polut hankkeen työkokous Yhteisen toimintamallin työstö pienryhmissä ja yhteinen purku.
Asiakkaat ja sote-palvelut –seminaari
OTE maakunnassa -Polut kuntoon
Toipumisorientoitunut hoitojärjestelmä
SOS II TYÖPAJA 2 Maanantai
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
SATAOSAA Porin kaupunki/ Satakunta/ Tarja Mannila.
Ohjaus ja yhteistyö: toimeenpanosuunnitelman tilanneraportti Maritta Korhonen (puheenjohtaja) Minna Saario (sihteeri)
Tervetuloa Innokylään!
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Satakunnan polut hoitoon ja kuntoutukseen Kärkihanke: Osatyökykyisille tie työelämään (OTE) / STM Vertaisoppimispäivät Oulu
Mitä jokaisen ammattilaisen tulee osata ja tietää nepsystä?
Keski-Suomen ELY-keskuksen ESR-haku
Ketterien kokeilujen puinti
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Ajankohtaiskatsaus kasvupalveluihin
Potilas- ja kansanterveysjärjestöjen näkökulma lääkejakelun kehittämiseen Etusivuvaihtoehto 1.
Muutoksen tuulet Eksoten alueella
Osallisuutta ja yhteisöllisyyttä tukeva toimintakulttuuri 20. 3
Kotikuntoutus liikunta- ja toimintakyvyn tukena
RAI Espoossa
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Esityksen transkriptio:

Hoitoon pääsy toiminta- mallien muuttuessa Hannu Hämäläinen

Etunimi Sukunimi Hoitoon pääsy toimintamallien muuttuessa –walk in –sähköinen hoidon tarpeen arviointi –integroidut sote-palvelut

Etunimi Sukunimi  sähköiset palvelut muuttavat saatavuutta  sähköinen hoidontarpeen itsearviointi laajenee –-Hämeenlinna, Oulu, …. –asiakkaiden segmentointi ja profiloituminen –nuoret, vanhat, erityisryhmät  toimintakyky osana hoidontarpeen arviointia  vaikuttavaa ja tulevaisuudessa laajenevaa  vapauttaa resursseja ja suuntaa niille, jotka tarvitsevat fyysistä palvelua  palvelukokemus, helppous sähköisissä palveluissa kannustaa Hoidon saatavuus ja hoidontarpeen arviointi

Etunimi Sukunimi  digitalisaatio mahdollistaa asiakaslähtöisten palveluprosessien kehittämisen  palvelutarpeen perusteella palvelusuunnitelma  asiakkaiden/potilaiden profilointi  erityisfokuksessa: krooniset sairaudet ja raskaat palveluprosessit (10/80)  asiakkaan/potilaan oman roolin vahvistuminen ja vuorovaikutus ammattilaisten kanssa  ammattilaisten työn, vuorovaikutuksen ja tiedonkulun tehostuminen SOTE-integraatio ja asiakaslähtöiset palveluprosessit

Etunimi Sukunimi  asiakkaan ja potilaan positiivinen käyttökokemus  ammattilaisten työtä tukeva  Kustannustehokkuus  vaikuttavuus Sähköisen palvelun edellytykset

Etunimi Sukunimi  saatiin runsaasti hyviä ideoita ja ehdotuksia, joita työstettävä eteenpäin  nostetaan esiin nopeat muutostarpeet  tunnistetaan pitemmän aikavälin tavoitteet  Anne Arvoselle kommentit tämän päivän pohjalta myös tähän osioon Kuinka eteenpäin?