STOP MOTION – ANIMAATIO “KALAISET” OPPIM ISPÄIVÄKIRJA JUUSO MYLLYLÄ 15H STOP MOTION – ANIMAATIO “KALAISET” OPPIM ISPÄIVÄKIRJA JUUSO MYLLYLÄ 15H.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Advertisements

Change Day on työkalu kohti parempia palveluita Change Day tuo asiakkaan äänen kuuluville henkilöstön kautta. Change Day on työkalu henkilöstölle oman.
Prisma 27 S-marketia 8 Salea 4 S-Rautaa 8 Agrimarketia 10 Multasormea 10 ABC-liikennemyymälää 19 ABC-automaattiasemaa 3 ABC Car Wash –pesuyksikköä.
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
MAAILMANKUVA, MAAILMANKATSOMUS, ELÄMÄNKATSOMUS. MITÄ TARKOITTAVAT KÄSITTEET: Maailmankuva Maailmankatsomus Elämänkatsomus.
Opetusteknologia. Kysymykset Voisitko kertoa työstäsi? Kytöharju työskentelee Tampereen yliopiston tietohallinnossa. Onko työsi mielestäsi mielenkiintoista?
Tietoturva ja tietosuoja Mikael Kivelä, kasvatustieteen laitos.
Keskustele kaverin kanssa:
Arviointi osana oppimisprosessia
Kuvaruutuvideot Tommi Saksa, 2008, HAMK.
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Kouluruokailun tyytyväisyyskysely 2016
HAALARIMERKKI- KOKEILU
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Yrittäjyys opintojen aikana
Opiskelijaksi lukioon?
Mitä koulupäivään liikettä lisääviä asioita jo teemme?
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
Kotitehtävä Keksi käytännön esimerkki erityyppisistä sääsopimuksista (swap, call, put). Mieti syitä siihen, miksi perinteinen vakuutusjärjestelmä ei riitä.
Sairaalatekniikan päivät Kuopio
Opinnäytetöiden kirjaaminen Wilmaan huhtikuu 2015
YK eli Yhdistyneet kansakunnat
Tekijänoikeudet © Marjo Ahola
Valmennuksen pelisäännöt
Tekijänoikeudet Etsitään pareittain vastaukset eri tilanteisiin, käyttäkää lyijykynää! Katsotaan yhdessä, keskustellaan Kootaan tilanteet ja selitykset.
FIRMANI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Harjoituksia II.
Keisari kannustaa uudistuksiin
OMA VASTUU OPISKELUSSA
Liisa ja Jaska olivat nauttimassa iltapäivästä läheisellä niityllä
Mikromuovi.
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Oppiminen oppilaan omien kiinnostuksenkohteiden kautta
Kiinnostus osallistua hankesuunnitteluun tai toteuttamiseen
4 Työ, teho ja hyötysuhde.
Elinan kokemukset ja oppimiset Taitava Viestijä –kurssilla
MEDIAKASVATUS BLOGIARTIKKELIT.
Meillä on töissä kivaa. Meillä on hyvä ilmapiiri ja kivat työkaverit
Mikä Change Day? Change Day on työkalu kohti parempia palveluita
Kesä ja kesätyöntekijät saapuvat pian
Minä kuljettajana.
Rakenteisen kertomuksen käyttöönotto DH:ssa
Koulutusesityksen otsikko
Missä mennään? Ryhmätöiden tilannekatsaus
Työhön paluu ja työkyvyn haasteet sekä ratkaisukeinot
Yhteenvetoa mediatekstien vaikuttamisen keinoista
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
8. SEKSUAALISUUDEN MONET MUODOT
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TEHTÄVÄT KIITETTÄVÄ = Keskityin tehtäviin koko ajan. Yritin parhaani. Sain tehtyä kaikki tehtävät. Suurin osa vastauksista oli oikein. Korjasin / täydensin.
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
CLT132 Tehtävät (viikko 7).
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Vanhempien ja lasten osallisuuden lisääminen
Pedagoginen ajatuskoe
Ajanhallinta opiskelussa
Luku 04 Psyykkinen toiminta on monitahoista.
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
Jos jonain päivänä Jos jonain päivänä tuntuu siltä että
Opettajan pedagoginen ajattelu
Komponenttikirjasto Käyttöohje.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
TYÖHYVINVOINTI Työhyvinvointi  .
RAI Espoossa
Oodi-version 5.4. yhteenveto
HUOMIO! Voit vaihtaa minkä tahansa dian pohjaväriä
SFX-dokumentaatio ja ohjeet
Esityksen transkriptio:

STOP MOTION – ANIMAATIO “KALAISET” OPPIM ISPÄIVÄKIRJA JUUSO MYLLYLÄ 15H STOP MOTION – ANIMAATIO “KALAISET” OPPIM ISPÄIVÄKIRJA JUUSO MYLLYLÄ 15H.

1. SUUNNITTELUVAIHE Ohjeistuksessa värimatotehtävään puhuttiin siitä, että mato voisi esimerkiksi syödä jotain. Päätin itsekin käyttää syömisteemaa animaatiossani ja siitä keksin idena erivärisille kaloille, jotka syövät toisiaan. Leikkasin kalojen muodot erivärisistä papereista ja piirsin yksityiskohdat tussilla päälle. Kuvakäsikirjoitus oli pitempi kuin mitä itse animaatiosta lopulta tuli. Huomasin animaatiota tehdessäni, miten se voisi toimia paremmin käytännössä. Lisäksi aika oli rajoittava tekijä. Olinkin tehnyt käsikirjoituksesta tarvittaessa joustavan juuri tällaisia tilanteita varten.

2. KUVAUSVAIHE Animointi oli hauskaa vaikkakin hidasta. En kohdannut suurempia ongelmia animoidessa – eri toiminnot palautuivat nopeasti mieleen. Työ täytyi kuitenkin jättää yhteen päivään muiden hommien painaessa päälle. Animaation kuvasommittelu kärsi seurauksena.

3. JÄLKITYÖ Olin jo miettinyt ääniä vähän etukäteen, joten minulla oli jonkinlaista idea siitä, millainen äänimaisema animaatiossa olisi. Aiemmin syksyllä käydyn äänikurssin ansiosta pääsin nopeasti käyttämään Pro Toolsia. Olin erehdyksessä jättänyt tekemättä loppu- ja alkumustat sekä pipin ja alun tiedot, joten käväisin tekemässä ne Premierillä. Samalla huomasin tehneeni virheen: sormi näkyi muutamassa kuvassa. Onneksi olin mokannt juuri sopivassa kohtaa ja sain editoitua virheen näkymättömiin.

4. ITSEARVIOINTI Työtä tehdessä ollut kiire näkyy. Parannettavaa olisi ainakin animaation suunnittelussa, joka näkyy huonossa sommittelussa. Tussilla täydennetyt hahmot ovat kuitenkin kivan näköisiä ja värit ovat mielestäni miellyttäviä. Tulevaisuudessa animoidessani käytän animointiin useamman päivän aikaa. Ryhmässä animoiminen on varmasti myös tehokkaampaa ja hauskempaa kuin yksin.