Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jakson 3 lähestyessä. Tarkista valinnat Wilmasta • Ryhmiä ei vaihdeta kesken jakson. • Pidä huoli, että valitset riittävästi kursseja. • Jos haluat osallistua.
Advertisements

KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön aihe
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Pirteä, kesäinen opiskelijoita paikalla, jossain kohti kuvaa.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Tutorin muistio Tutor on ryhmän toiminnan asiantuntija. Ei siis välttämättä sisältöasiantuntija. ohjaa ja auttaa opiskelijoita näkemään aihetta eri näkökulmista.
Minä oppijana 1 ov..
Ajatuksia työpaikkaohjaajalle Hotelli-, ravintola- ja catering-alan opiskelijan ohjaamisesta ja motivoinnista työpaikalla.
9.Lk Biologian laborointikurssi
VERTAISOHJAUS OSANA AMMATTIKORKEAKOULUN OHJAUSTOIMINTAA Laura Savolainen Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA
KAARINAN LUKION HARPPAUS Turun seudun lukiorehtoreiden syyspäivä
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Sotungin etälukio Täydennä päivälukion opiskelujasi etäkursseilla.
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Opiskelijan tukeminen yhteistyössä Itsesäätelyn kehittymisestä
Opettajatuutori (Laurea/ Leppävaara /marata)
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
Elektronisten aineistojen käyttöoikeudet - FinELib lisenssisopimukset.
OHJAUSKARTOITUKSEN / PUIMALAN TOTEUTUS  Tavoitteena saada tarkempaa tietoa työssäoppimisen ohjauksen tilanteesta ja kehittämishaasteista alakohtaisesti.
Esimiesviestintä.
Uudentyyppinen opiskelijaa tavoitteellisesti ohjaava opinto- ohjelma (O 4 ) Juha Paavola, Juha Hartikainen, Insinööritieteiden korkeakoulu, Rakennustekniikan.
Opinnäytetyöprosessi
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Opettajan arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opettaja ja kansainvälinen PBL –perustainen verkko-opetus Irmeli Ahonen THM, fysioterapeutti
Ops 2016 ja arviointi.
RAPORTTIEN JA WWW-SIVUJEN OHJEET Projektityökurssi KLTITE05OH/SU.
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Arja Tahvola/ VOKKE HENKILÖKOHTAINEN OPINTO- SUUNNITELMA OPINTOJEN OHJAUKSEN NÄKÖKULMASTA.
Lukion uudet työtavat – kohti kokonaisvaltaista arviointikulttuuria
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Tiedonhaku Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen- 1.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Tuuleta Osaamistasi Euroopassa  Työ- tai opiskelupaikan hakeminen ja osaamisen osoittaminen ulkomailla  Näin kokoat Europassin: mistä.
PowerPoint Esitysgrafiikkaohjelma. Esitysgrafiikka ohjelmaa voi käyttää moniin eri tarkoituksiin  Tärkein on ehkä suullisen esityksen täydentäminen.
Harjoittelun ensimmäinen ”observointiviikko” on merkittävä koko harjoittelun kannalta. Kehittämistehtävänäni on pohtia, millaisia erilaisia työtapoja.
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Joku muu on voinut jo löytää saman
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Työelämän tarpeet työn opinnollistamisen haasteena Marata-alalla
OPPIMISEN ARVIOINTI TYÖKALUN KÄYTTÄMINEN OPISKELIJA
Opetussuunnitelmassa 2016
Arviointi.
PBL Ongelmaperustainen oppiminen
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi

Tiedot, taidot ja osaaminen – osaamisesta kertominen
Kuraattorit ja psykologit toisella asteella
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen
Tampereen ammattikorkeakoulu
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
ESR Osaan! – Avaimia aikuisten perustaitoihin
Henkilökohtaisen opintosuorituskielen merkintä alkaa 1.8
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Esityksen transkriptio:

Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11

(toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii kuinka hyvin suoriutui kurssin tehtävästä? ● Opiskelija pohtii mitä asioita tekisi toisin, jos aloittaisi työn uudestaan? ● Opiskelija pohtii mitä hyötyä kurssista on omaan opiskeluun?

(toiminta) 11 ● Opettajan arviointi ● Opiskelija arvioi opettajan onnistumista kurssilla ● Opettajan antama arviointi ● Opettaja kiteyttää kurssin aiheet ja kertoo yleisellä tasolla positiivisen palautteen koko ryhmälle ● Henkilökohtainen palaute annetaan erikseen