Liiketalouden kehittämispäivät Seinäjoella Maija Räsänen Opiskelija- ja nuorisoasiamies Tradenomiliitto TRAL ry.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Yleistä tutkimuksesta
Advertisements

Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
SOSIAALI- JA TERVEYSALAN YKSIKKÖ Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu.
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys- hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus ja opetusklinikoiden vastuuhenkilöiden tapaaminen Helsingissä.
MINUSTAKIN LOMITTAJA?. Koulutus  maatalouden perustutkinto ja mielellään karjatalouden lisäkoulutusta  tuotantoeläinten hoidon ja hyvinvoinnin ammattitutkinto,
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Tervetuloa tradenomiopiskelija! Maija Räsänen Opiskelija- ja nuorisoasiamies Tradenomiliitto TRAL ry.
Kirjasto kaikille Kirjastoalan AMK-koulutuksen näkökulma Päätösseminaari Ritva Hyttinen, Kirjasto- ja tietopalvelualan koulutus Turku AMK.
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Kuulumiskierros Toimintaa Itsensä virittäminen ennen ryhmätilannetta Kotitehtävän läpikäynti Tulevaisuustyöskentely.
Työturvallisuusopetuskyse lyn tuloksia Turvapeda2 hanke Jaakko Rinne Projektikoordinaattori
Tradenomiksi oikealla tekemisellä - Laurea Business Ventureksen LbD-pohjainen opetussuunnitelma Vesa Taatila Laurea University of Applied Sciences, Finland.
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Arviointi osana oppimisprosessia
Ajankohtaista työmarkkinoilta
Muuttumisen MahdollisuudeT
Hyvä johtajuus – hyvinvoiva lapsi
Mikä ihmeen oppisopimus?
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Piia Silvennoinen - Laurea-ammattikorkeakoulu
LETKA-hanke vertaa Naseva- käyntien ja Welfare Quality - arviointien tuloksia Mikaela Mughal1, Lilli Frondelius2, Matti Pastell2, Pirjo Kortesniemi 3,
Korkeakoulukirjastojen tulokset
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
12§ Vuosityöajan lyhentäminen
Tervetuloa Innokylään
Osana sivistysteknologiaa
Turun ammattikorkeakoulu on osaajan yhteisö – tulevaisuuden teknillinen korkeakoulu ja hyvinvoinnin kehittäjä. Koulutamme käytännön huippuosaajia.
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Mielipiteen, kannanoton, vastineen kirjoittamisesta
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Posteritilaisuus – HX-ryhmä
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Nuorten tieto- ja neuvontapalvelut kansallinen koordinointi 2006
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Länsi-Uudenmaan kauppakamarin Attitude selvitys
Yhteistyössä mukana TYP ja työkykypalvelu – vastavuoroinen toiminta
Kysely opintojen ohjauksesta
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Loimun toiminnan suuntamerkit
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Katsaus sosiaalihuollon ammattihenkilöiden rekisteröintiin
Oped-Exo – Asiantuntijuuteen Ohjaaminen Ammattikorkeakoulussa
Yrittäjyyskasvatus opettajankoulutuksessa
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
Koulutuksen tutkimuslaitos
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Validointi vapaassa sivistystyössä
Elinkeinorakenne sukupuolen mukaan Pyhäjoella 2016
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Keski-Suomen ELY-keskuksen ESR-haku
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Kumppaniksi Voimavarat työssä vertailu
Hallintomenettely- ja hallintoprosessioikeus
RADICAL Filling Skills Gaps in Blue Industry by Radical Competence Boost in Engineering VET
Ideamuotoilun palautekyselyn tulokset
Keitele, Pielavesi, Tervo, Vesanto
Mielipiteet lasten digitaalisesta pelaamisesta
Luokat A Minna Mäkelä 19B Satu Mäkinen 19C Juha Käkilehto.
Osaamisen ennakointifoorumi
Työllisyyspoliittinen avustus – rahoituksen haku vuodelle 2020
Liikuntatieteen päivät 2019 Maria Heikkilä, ETM
Vapaaehtoistyö osana opintoja
Esityksen transkriptio:

Liiketalouden kehittämispäivät Seinäjoella Maija Räsänen Opiskelija- ja nuorisoasiamies Tradenomiliitto TRAL ry

Tutkimuksen taustatiedot Tutkimuksen tavoitteena oli tradenomiopiskelijoiden työssäkäyntiä ja palkkatasoa sekä heidän näkemyksiään tulevasta urastaan, jaksamisesta sekä työskentelytavoista. Tutkimus toteutettiin Internetkyselynä syys-lokakuussa Kohderyhmän muodostivat Tradenomiopiskelijaliitto TROL ry:n jäsenet. Tutkimus perustuu noin 700 vastaukseen sekä seuranta-aineistoon vuodelta Suurimmat vastaajamäärät: Haaga-Helia, Tampereen amk, Turun amk, Oulun amk ja Laurea amk

Tradenomiopiskelijoista 86 % oli joko kokopäivätyössä, osa-aikatyössä tai työharjoittelussa aikavälillä

Työn tekemisen muodot aikavälillä

Työskentelyn rytmittyminen

Kokopäiväisesti vs. osa-aikaisesti työskentelevät

Toimiasemavertailu kokopäiväiset vs. osa-aikaiset

Koulutuksen soveltaminen vertailu kokopäiväiset vs. osa-aikaiset

Kolme vuotta valmistumisesta

Arvio kuukausipalkasta kolme vuotta valmistumisen jälkeen

Urasuunnittelu

Heikoin tulevaisuuskäsitys, työskentely opintojen aikana

Työskentelyn rytmittyminen (kaikki)

Urasuunnittelu Oletko suunnitellut opintojesi aikana mille alalle ja millaisiin tehtäviin tähtäät valmistumisen jälkeen?

Urasuunnittelu heikoin vs. toiveikkain tulevaisuuskäsitys

Urasuunnittelu

Jaksaminen Miten kuvailisit omaa jaksamistasi? Uskotko opintojen ohella tehdyn työn viivästyttävän valmistumistasi?

Jaksaminen Mitkä asiat edistäisivät jaksamistasi eniten?

Työssäkäynti ei selitä kaikilla heikkoa jaksamista

Työssäkäynti ei kaikilla selitä opintojen viivästymistä

Heikoiten jaksavat kaipaavat neuvonta ja terveydenhuoltopalveluita

Tulevaisuuden työskentelytavat - työajat 100%80%60%40%20%0% 2013 Päivätasolla (Säännöllinen työaika on joka päivä esimerkiksi 8 tuntia.) 9,6% (65) Viikkotasolla (Säännöllinen työaika on viikossa esimerkiksi 40 tuntia, työntekijä saa päättää, miten se jakautuu eri päiville.) 50,3% (340) Kuukausitasolla (Säännöllinen työaika on kuukaudessa esimerkiksi 160 tuntia, työntekijä saa itse päättää miten se jakautuu eri viikoille ja päiville.) 37,7% (255) Ei lainkaan 2,4% (16) Miten säännöllistä maksimityöaikaa tulisi seurata tulevaisuudessa?

Tulevaisuuden työskentelytavat - väittämät Arvioi seuraavia väittämiä. Asteikko: 1 = täysin eri mieltä … 5 = täysin samaa mieltä

Ota yhteyttä! Tradenomiliitto TRAL ry Maija Räsänen, opiskelija- ja nuorisoasiamies p: p (jäsenpalvelu) p (työsuhdeneuvonta) f Palvelemme: ma-to klo 9-16 ja perjantaisin klo