Tarina - ikiaikainen tapa kertoa asioista!
Ihmiskunta on aina kertonut tarinoita: leirinuotioilla, satujen muodossa, elokuvissa, tv-sarjoissa, kolumneissa, sarjakuvissa, uutisissa, laulunsanoissa, blogeissa… Nykyisin yritykset rakentavat tarinoita itsestään ja tuotteistaan. Tarina välittää mielikuvia, vetoaa ihmisen sisimpään: arvoihin ja tunteisiin. Halu kuunnella tarinoita on koodattu ihmismieleen!
Eri tekstilajeissa käytetään perinteisen kertomuksen elementtejä avuksi: mm. -Henkilöhahmoja, eläinhahmoja -Hyvä-paha -asetelmaa -Tapahtumia, juonta -Fiktiivisyyttä -Symbolisuutta -Motiiveja -Kerronnan näkökulmaa -Myyttisyyttä -Aikaa ja paikkaa -Jne.
uusi-golf-mainos-tarina-pienesta-tiger- woods-fanista/ Tarinallisuus mainoksessa, esimerkki 1 WvO-Tw Esimerkki 2, Saarioisten mainos