1 Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan? -Pyritään haastatella mahdollisimman erilaisia ihmisiä (nuoria, vanhempia, etninen tausta, uskonto tausta) 2 Millainen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements

Lisää tähän prosessin nimi Kerro tässä tuotteen ja yrityksen nimi.
Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
JÄTEVEDENPUHDISTUS JA ONGELMA JOKA RATKAISTAAN YHDESSÄ.
Toimintaohjeet opelle
Haastattelukysymysten laatiminen
Kaisa Koskinen Gradunteon eväät
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Eija Kauppinen HAASTATTELUTUTKIMUS.
Work/Non-Work Interface: A Review of Theories and Findings
Uusien kyläsuunnittelijoiden rekrytointitilaisuus 2. kokoontuminen, Siilinjärvi, kunnan talo Kyläsuunnittelun menetelmät Ohjelma Klo – 18.05Tilaisuuden.
Mohammed Kertoo itsestään:
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
TTL Sosiaalisessa mediassa
Lähipäivä T Business process development methods 1.
HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA VASTUUALUE 1VASTUUALUE 3 VASTUUALUE 4 VASTUUALUE 2 SIHTEERI MALLISEURA RY / HALLITUS - dynaamisen organisaatiokaavion esittely.
- vastaajina lehden tilaajatalouksien lukijoita - nettikysely, Digium Enterprise - vastaajia n. 200/tutkimuskierros - taustaryhminä mm. sukupuoli ja ikä.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Case-tehtävä Metsäprojekti päiväkodissa
Prototyöskentely ja ideoiden kehittäminen
Jotain siitä -seminaari Kehitysvammaisten Tukiliiton Kaveri-projekti Projektipäällikkö Kati Ruotsalainen.
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Kvali-työpaja Laadullinen asennetutkimus
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Runo tekstitaidon kokeessa
TYÖNANTAJAN LAILLA AJATTELEMINEN Harjoituksen tavoitteena on löytää työpaikkaan soveltuva työntekijä.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
Jatko-opintoilta Mitä ysin jälkeen? Lukio -> lukuaineiden keskiarvon perusteella Ammatillinen perustutkinto -> ammatillisten pisteiden perusteella.
TeSSA 2 Template © 1999 Juho Heikkilä Luottamus Tietoturvallisuuteen liittyvät käytettävyyskysymykset Kristiina Karvonen Tietoliikenneohjelmistojen ja.
Haastatteluun valmistautuminen
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Kommunikaattori ikäihmisille: Tutkimus käyttäjätarpeista Joona Jääskinen Diplomityöesitelmä Valvoja: Professori Marko Nieminen (Aalto-yliopisto)
TYÖHAASTATTELUUN!. Haastattelustrategiat Vrt. vapaat -- muodolliset Vrt. vapaat -- muodolliset 15 min. -- useita tunteja 15 min. -- useita tunteja Yksi.
Kilpailijan starttikurssi
Tuottotehtävä tekstitaitokokeessa
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Mistä saa hyvää aineistoa? Gradunteon eväät -infotilaisuus
TYÖHAASTATTELUUN!. Haastattelustrategiat Vrt. vapaat -- muodolliset Vrt. vapaat -- muodolliset 15 min. -- useita tunteja 15 min. -- useita tunteja Yksi.
Ops seminaari Askola.
S Ihminen ja tietoliikennetekniikka Harjoitustyön tutkimussuunnitelma, Ryhmä 2: Simo Hakkarainen, 69085B (ryhmänjohtaja) Antti Ratilainen,
Tekstien moniäänisyys
Tutkimussuunnitelma 1. Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan?
Sosiaalisen median hyödyntäminen ja kehittäminen nuorille suunnatuissa sosiaalipalveluissa Case: nuorten Facebook-palveluohjaus Oulussa Saila Lähteenmäki,
KAUPUNKIELVI SEMINAARI klo Elvi-projektit 1. Ikääntyneiden kotona selviytyminen Kyläelvi Kolmas ikä pohjoisissa suomalaisissa.
Lapsen ja nuoren tukeminen ja osallisuuden vahvistaminen kuntouttavilla elementeillä Petra Suonio 2012.
Koealue: s  Mielihyvän tavoittelu on luontaista, sitä tavoitellaan monin eri keinoin esim. urheilemalla, ruoalla, internetillä, peleillä 
Nuorisotyön ja koulun yhteistyötä Iisalmessa Esimerkkinä yhteistyöstä: HUPIA-päihdekasvatusrata HUPIA-päihdekasvatusrata.
Haastattelu aineistonkeruumenetelmänä
VAPAASEEN KYSELYYN PERUSTUVA OPPIMINEN (IBL) Kymintehtaan koulu
ASIANTUNTIJAESITYKSEN LAATIMINEN
Välitehtävän palaute Huomioita vuorovaikutuksesta
R6: IKÄNÄKÖKULMA - TUTKIMUSSUUNNITELMA
3 Minuudessa on kaksi puolta
Miten persoonallisuutta voidaan tutkia?
Vinkkivideo työnhausta
MEDIAA TUTKIMASSA.
TIETEELLINEN TUTKIMUS (7ET)
THL – SÄHKÖINEN JULKAISEMINEN MÄÄRITTELYTYÖPAJA
4. Uskonto yhteisön perinteenä
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
Muutoskortit Tarvittavat välineet
Digitiekartta ja Luova- laboratorio
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
Esityksen transkriptio:

1 Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan? -Pyritään haastatella mahdollisimman erilaisia ihmisiä (nuoria, vanhempia, etninen tausta, uskonto tausta) 2 Millainen prosessi valitaan tarvekartoitukseen? 2.1 Käytettävät menetelmät? Mikä soveltuu parhaiten tutkimusasetteluun? -Haastattelu 2.2 Missä tutkitaan? -vaihtelevasti; ensisijaisesti kotiympäristössä 2.3 Montako henkilöä tutkitaan? Miten nämä henkilöt tavoitetaan? -Henkilökohtaisilla kontakteilla (tuttuja ihmisiä) 2.5 Mitä pitää ottaa huomioida menetelmän käytössä käytännössä? -Kysymyksien laatu, asettelu (avoimia kysymyksiä ilman johdattelua) -Haastattelutilanne (aika, paikka, ympäristö, haastattelija)

2.6 Yksittäisen haastattelun tms. session runko. -Esitiedot, tausta (ikä, sukupuoli, suhde kirkkoon, äidinkieli, Internetin käyttö) -Ennakkokuvat -Oletko kuullut? -Mikä on virtuaalihautausmaa? -Oletko käynyt? Minkälaisissa? Mitä mieltä? -Eettinen näkökulma -Oletko kiinnostunut asiasta? Käyttäisitkö? Miksi? -Palvelun esittely -Lux Eternal (Franjo Nowak, Neda Agha-Soltan, Elvis Presley) -Esitellään yllä mainitut haudat ja kerrotaan lyhyesti palvelusta -lepopaikka.fi -Etsitään haastateltavan haluamia henkilöitä (esim. lähiomainen) -Esitellään palvelun ominaisuuksia -Haastateltavan mielipide -Samat kysymykset kuin kohdassa ennakkokuvat -Puuttuiko joitain ominaisuuksia? Hyvää, huonoa? -Eroavaisuudet ja yhtäläisyydet perinteiseen hautausmaahan verrattuna? -”Virtuaalihautausmaa” sosiaalisessa mediassa (facebook, twitter yms.)

2.7 Miten muistiinpanoja ja havaintoja kirjataan? -Käsin kirjaaminen haastattelussa (+äänitys) -Haastateltavan reaktiot esittelyvaiheessa 2.8 Kokeillaanko tutkimussuunnitelman toimivuutta käytännössä yhdellä pilottihaastattelulla ensin? Jos ei, niin miksi? -Jaetaan ensimmäinen haastattelukokemus; heränneitä ajatuksia, mitä tulisi ottaa huomioon jne. 3 Millaista prosessia on ajateltu konseptointiin? 3.1 Miten saatua dataa analysoidaan? -Jokainen esiprosessoi materiaalinsa -Käydään jo prosessoidut materiaalit yhdessä läpi -Mitä yllättävää löytyi? Eroavaisuudet ja yhtäläisyydet? 3.2 Miten sen pohjalta tehdään konseptointia? -Miten eri käyttäjäryhmät suhtautuvat virtuaalihautausmaihin? Yhtäläisyyksiä, eroavaisuuksia. -Haastateltavien tarpeet ja toivomukset palvelulle.