3.3 Tuotteistuspaja Vie mukana edellisen kerran fläppitaulut Läsnäolot Väliversion tarkistus Kuvatkaa: palvelun osat eli moduulit ja kuvatkaa modulin ominaisuudet ja hinnoittelu Modulointia/Satun kuva tai Palvelukukka!!
Palvelun modulointi myytäviksi osiksi Lisäpalvelu: -ominaisuus Hinta Lisäpalvelu: -ominaisuus Hinta Peruspalvelu (vakioitu): -ominaisuus Hinta Lisäpalvelu (vakioitu): -ominaisuus Hinta Asiakaskohtainen räätälöity palvelu: -ominaisuus Hinta Peruspalvelua voidaan täydentää lisäpalveluilla. kuvaa ja nimeä lisäpalvelut Onko perus- ja lisäpalveluiden lisäksi jotakin asiakaskohtaista räätälöityä palvelua? Nimeä ja kuvaa asiakaskohtaiset räätälöinnit! Vakioitu pakollinen osa. Onko sellaista? Kuvaa palvelun ominaisuudet?
Palvelutaso: Mitä korkeampi palvelutaso- Sitä korkeampi hinta!! Lisäpalvelu: -ominaisuus Hinta Lisäpalvelu: -ominaisuus Hinta Peruspalvelu: Hinta Vakioitu palvelutaso! Lisäpalvelu: Hinta Vakioitu Palvelutaso Asiakas-kohtainen palvelu: Hinta ASIAKAS-KOHTAINEN PAVELUTASO Yksi yhtenäinen palvelutaso ei poikkeuksia. Jokaisella modulilla voi olla oma määritelty palvelutaso palvelulle määritellään palvelutaso asiakaskohtai-sesti.
ABSTRACT BACKGROUND [Add text here.] [Add title, if necessary.] Palvelukukka (Flower of Service) ServBis palveluosaamista pk-yrityksiin TAVOITE: palvelukonseptin ja uuden palvelutuotteen kehittäminen – palvelun sisällön määrittäminen SUUNNITTELU JA FASILITOINTI TOTEUTUS JA TULOKSET TOTEUTUS: kuvataan ydinpalvelu/tuote ja siihen liittyvät palvelun osat uusi palvelu kuvataan sekä asiakkaan näkökulmasta että yrityksen näkökulmasta (sis. Vertailu palvelutarjoomaan ja yrityksen ydinosaamiseen) TULOKSET: kaksi palvelukukkasta, joiden kautta syntyy tuotteistettu palvelu Työkalua käytetään kun: kehitetään ja tuotteistetaan uutta palvelutuotetta mihin tarkoitettu: uuden palvelun sisällön määrittely sekä asiakkaan että yrityksen näkökulma . UUDEN PALVELUN TUOTTEISTAMINEN ABSTRACT TITLE: [Add text here.] BACKGROUND: [Add text here.] OBJECTIVE: METHODS: RESULTS: CONCLUSIONS: BACKGROUND [Add title, if necessary.]
Näkökulmat ja työvaiheet Core Information Safekeeping Consultation Payment Hospitality Biling Exceptions Palvelun sisältö: A. Ydin tuote/palvelu B Välttämättömiä palveluja C Tukevia palveluja (erottaa kilpailijoista) Order-taking Palvelukukka Asiakkaan näkökulma 2. Palvelukukka - Yrityksen strateginen näkökulma Lähde: Lovelock, Wirtz 2011
Palvelukukka Lovelock ym.2009, 88