3.3 Tuotteistuspaja Vie mukana edellisen kerran fläppitaulut Läsnäolot

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Satakunnan ammattikorkeakoulu | Tekniikka ja merenkulku Satakunta University of Applied Sciences | Faculty of Technology and Maritime Management ServiTrans.
Advertisements

LAAJAKAISTA KAIKILLE Äänekoski pohjoinen.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Tuotteistus Tuotteistaminen
PK-kehittämispalvelut
Kohti suunnittelu- ja konsulttialan tulevaisuutta Toimenpide-ehdotuksia Ohjausryhmä TEKES MK.
Tietokanta.
Aalto PRO Aalto-yliopiston täydennyskoulutusta Kyvykkyyksiä etsimässä Top Leader Työpajan 2 ( ) yhteenveto Menestystekijöitä, henkilöstön kyvykkyyksien.
PIRAMKin opetussuunnitelmien muutosprosessi
MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op
TUOTTEISTAMINEN Leena Vainio Hämeen Ammattikorkeakoulu AKTIIVI hanke 4
2.8.3 Abstraktit tietotyypit
Web-Käyttöliittymä, käytettävyys Asiakas on kuningas, hiiri aseena Jos asiakas ei löydä tuotetta, hän ei osta sitä.
Sami Nikula, Stefan Lindström
PALVELUT PAKETTIIN – ASIAKKAAN HYVÄ
Johdetun luokan määrittely tMyn1 Johdetun luokan määrittely •Kun johdettu luokka periytetään kantaluokasta, saadaan kantaluokan jäsenet enemmän tai vähemmän.
E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e
Performance testing of TETRA 1. SISÄLTÖ  TETRA standardointi  ICT- yrityksen toteutus  Testaus- prosessi  Motivaatio testaukseen  Vaiheet/ osa-prosessit.
Ketterä testaus ja testauslähtöinen kehitys
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
Vuosikello Klikkaa yritykselle työkaluksi oma vuosikello ja suunnittele kuukausittaiset työhyvinvointiasi parantavat toimet ennakkoon!
Finnan kehittämisideoiden hallinta LUONNOS Heli Kautonen ja Aki Lassila Konsortioryhmän kokous
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
VLF Seminaari Pirjo Ilola.
Selainkäyttöliittymän tuotantoprosessi Klikkaamalla pääotsikoista tietosi karttuu. Sininen mökki toimii paluupainikkeena. Selainkäyttöliittymän tuotantoprosessi.
Tuotteistaminen.
HUKI-projekti pähkinänkuoressa 2010 Lajipäällikkö-valmentajapäivät Lahdessa Leena-Maija Talikka Projektipäällikkö Skills Finland ry ”Tulevaisuus.
Aakkosnumeerinen tieto Tarkoittaa kaikkea muuta tietoa paitsi laskentaan tarkoitettuja lukuja Muuttujan tietosisältö on siis tekstitietoa Muuttujan tietotyypiksi.
Leena Salminen Kansallinen elektroninen kirjasto Halti-tietokannan esittely ( FinElib-päivä
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Heikki Vesterinen Systeemitieteiden kandidaattiseminaari – Syksy 2009 Epälineaarinen hinnoittelu:
Asiakkuusmallit liikunta-alalla murroksessa
1 © Jukka Juslin Luokat, attribuutit ja metodit Yleistietoa: seuraavalla koulutusviikolla tarkempi käsittely.
RAPORTOINNIN PERUSTEITA Tekniikan viestintä/Soili Fabritius 2006.
2/2001 Tietojärjestelmät ja Systeemisuunnittelu Luennoitsija: Tapio Lammi
OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?
TX00AA09 Mediatekniikan projekti 6 op. Tavoitteet Tavoitteena on tehdä vaativa mediatekniikan alaan liittyvä projekti, jossa käytetään mahdollisimman.
Innovaatioprojekti XX00AC op Seminaari 2 op torstaisin klo 9 – 12 Big Dry Innoluennot 2 op perjantaisin klo 9 – 11 Harju Projekti 6 op perjantaisin.
Kustannuslaskenta yritysverkostoissa Toni Laaksonen.
Osaamisen tuotteistaminen Seinäjoen ammattikorkeakoulussa Irma Jaakkola
Avoimen tuotteen hallintamalli Tuotteenhallinnan työpaja
Hankintasuunnittelu ja tarjouspyynnöt - pilvipalvelu
Potilaan tiedot Hoitosuunnitelma
Hyvän hallinnon ja kyvykkyyksien tärkeydestä digitalisaatiossa
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Klubin strategia työkalu
Datan metadata - mitä metadata on ja miksi sellaista tarvitaan?
Avoimen ja yhteisen rajapinnan hallintasuunnitelma v.1.4
”Palvelu” -kokonaisuus
YRITYKSENI PAHIMMAT KILPAILIJAT
Tietoarkkitehtuurin kehittäminen
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto
Tuotteen nimi Esityksen otsikko.
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Kilpailustrategia LEA4LH004. Kilpailuetu.
Näin ostan mainostoimistopalveluja
Yrityskuva ja viestintä
Yrittäjyys suomalaisessa yhteiskunnassa – tilastotietoa yrityksistä
Title here, max three rows
…arviointia? (jo toimiva, mutta soveltuvin osin aloittavakin yritys)
Prosessien tunnistaminen ja hallinta
TITLE TITLE TITLE TITLE TITLE TITLE TITLE TITLE TITLE TITLE
VERTTI Verkostojen suorituskykymittaristo.
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Esityksen transkriptio:

3.3 Tuotteistuspaja Vie mukana edellisen kerran fläppitaulut Läsnäolot Väliversion tarkistus Kuvatkaa: palvelun osat eli moduulit ja kuvatkaa modulin ominaisuudet ja hinnoittelu Modulointia/Satun kuva tai Palvelukukka!!

Palvelun modulointi myytäviksi osiksi Lisäpalvelu: -ominaisuus Hinta Lisäpalvelu: -ominaisuus Hinta Peruspalvelu (vakioitu): -ominaisuus Hinta Lisäpalvelu (vakioitu): -ominaisuus Hinta Asiakaskohtainen räätälöity palvelu: -ominaisuus Hinta Peruspalvelua voidaan täydentää lisäpalveluilla. kuvaa ja nimeä lisäpalvelut Onko perus- ja lisäpalveluiden lisäksi jotakin asiakaskohtaista räätälöityä palvelua? Nimeä ja kuvaa asiakaskohtaiset räätälöinnit! Vakioitu pakollinen osa. Onko sellaista? Kuvaa palvelun ominaisuudet?

Palvelutaso: Mitä korkeampi palvelutaso- Sitä korkeampi hinta!! Lisäpalvelu: -ominaisuus Hinta Lisäpalvelu: -ominaisuus Hinta Peruspalvelu: Hinta Vakioitu palvelutaso! Lisäpalvelu: Hinta Vakioitu Palvelutaso Asiakas-kohtainen palvelu: Hinta ASIAKAS-KOHTAINEN PAVELUTASO Yksi yhtenäinen palvelutaso ei poikkeuksia. Jokaisella modulilla voi olla oma määritelty palvelutaso palvelulle määritellään palvelutaso asiakaskohtai-sesti.

ABSTRACT BACKGROUND [Add text here.] [Add title, if necessary.] Palvelukukka (Flower of Service) ServBis palveluosaamista pk-yrityksiin TAVOITE: palvelukonseptin ja uuden palvelutuotteen kehittäminen – palvelun sisällön määrittäminen SUUNNITTELU JA FASILITOINTI TOTEUTUS JA TULOKSET TOTEUTUS: kuvataan ydinpalvelu/tuote ja siihen liittyvät palvelun osat uusi palvelu kuvataan sekä asiakkaan näkökulmasta että yrityksen näkökulmasta (sis. Vertailu palvelutarjoomaan ja yrityksen ydinosaamiseen) TULOKSET: kaksi palvelukukkasta, joiden kautta syntyy tuotteistettu palvelu Työkalua käytetään kun: kehitetään ja tuotteistetaan uutta palvelutuotetta mihin tarkoitettu: uuden palvelun sisällön määrittely sekä asiakkaan että yrityksen näkökulma . UUDEN PALVELUN TUOTTEISTAMINEN ABSTRACT TITLE: [Add text here.] BACKGROUND: [Add text here.] OBJECTIVE: METHODS: RESULTS: CONCLUSIONS: BACKGROUND [Add title, if necessary.]

Näkökulmat ja työvaiheet Core Information Safekeeping Consultation Payment Hospitality Biling Exceptions Palvelun sisältö: A. Ydin tuote/palvelu B Välttämättömiä palveluja C Tukevia palveluja (erottaa kilpailijoista) Order-taking Palvelukukka Asiakkaan näkökulma 2. Palvelukukka - Yrityksen strateginen näkökulma Lähde: Lovelock, Wirtz 2011

Palvelukukka Lovelock ym.2009, 88