SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Sosiaalisen median platform 24 Onlinella RunToShop-suosittelu on tehokas markkinointityökalu, joka valjastaa 24 Onlinen tyytyväisten asiakkaiden antaman.
Sosiaalisen median palveluita - facebook Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Miten sosiaalista mediaa on hyödynnetty puoluepoliittisessa viestinnässä?
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
Kokoelmien markkinointi käyttäjille Kokoelmakartta-työpaja
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Sosiaalisen median koulutus
Mökkiläiset rautakaupan näkökulmasta
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012.
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
WE LOVE HELSINKI.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2009 Kokemuksia sosiaalisen median käytöstä Luonnonvaraviestintätapaaminen Mikko Laine.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 1 What is social media Lietsala & Sirkkunen.
LearningHouse Oy Sosiaalisen median palveluhinnasto.
Biolaakso mediassa Hannu Lehto. Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj:n lehdet ja verkkosivusto KP 5.10.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Alkoholin mainonta ravintolassa
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
VetoVoimaa teknologia-aloille Hankkeen toteuttajaorganisaatiot Turun kaupungin sivistystoimiala / projektitoimisto ja ammatillinen koulutus.
Projektisuunnitelma  Esittelemme Tempur tyynymallistoa asiakkaille  Paikkana Me Kalustajien myymälä  Tavoitteena saada asiakkaat kokeilemaan.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,
Sosiaalinen media viestinnässä ja markkinoinnissa.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Case: PK-yritys sosiaalisen median maailmassa Liina Matveinen toimitusjohtaja Iskelmä Rex ja Oi fm.
PK-yrittäjän some-aakkosetsome PALVE PALVE – Juha Konttinen.
Kirjaston seikkailut sosiaalisen median maailmassa Teemu Makkonen / Kirjasto
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Kirjasto, kyläkeskus myös verkossa
Jarkko Muhonen TeamProg
Onko Facebook monopoli?
Vanhempaintoimikunnan kokous 4/2017 Anna Niemi koulukuraattori, YTM
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä

Yritys ja markkinointi mediassa
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Suvi Kukkonen, tiedottaja Kansalliskirjasto, kirjastoverkkopalvelut
Työelämän laatua ja tuottavuutta ketterästi kehittäen
Facebook JYTY-koulutus
Herkkuammatti-kampanja
Lue siitä lisää Microsoft SharePoint-uutiset
Tiedotustilaisuus
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Lisää lukiolaisia – mitä tehdä?
Televisio Televisiosta on monissa maissa tullut nopeasti tärkein joukkotiedotusväline. Mitä etelämmäksi menneen, sitä tärkeämpi mainosväline televisio.
LIITE vuotiaiden Audio-visuaalinen kulutus
yths.fi | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube
Esityksen transkriptio:

SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI

SISÄLTÖ  Käsitteet  Markkinointi sosiaalisessa mediassa  Mainonta sosiaalisessa mediassa  Sisältömarkkinointi  Tulevaisuus 2(18)

MARKKINOINTI  Pyrkii edistämään myyntiä  Sisältää mm.  Mainonta  Hinnoittelu  Jakelu ”Markkinoinnin tavoite on tehdä myyminen tarpeettomaksi” -Peter Drucker 3(18)

SOSIAALINEN MEDIA  Perustana vuorovaikutus  Käyttäjillä merkittävä rooli  Suuri määrä sovelluksia ja palveluita  QzsQkMFgHE QzsQkMFgHE 4(18)

SOSIAALISEN MEDIAN SOVELLUKSIA 5(18)

NUMEROINA  Facebook  Yli miljardi käyttäjää ( )  612 milj. päivittäistä käyttäjää ( )  $4,2 miljardia mainostuloja (2012)  Twitter  Yli 500 miljoonaa käyttäjää (2012)  750 ”twiittiä” joka sekunti  $260 miljoonaa mainostuloja (2012)  Youtube  2 miljardia katselukertaa päivässä  24 tuntia uutta videota minuutissa 6(18)

MIKÄ ON MUUTTUNUT?  Laaja tavoittavuus  Perinteinen vastaanottaja/viestijä- jako ei päde  Asiakkaat ovat muuttuneet  Valtava määrä työkaluja 7(18)

MARKKINOINTI  Asiakkaiden huomioiminen  Asiakkaiden osallistaminen  Puheenaiheiden luominen  Työntekijöiden ”jalkauttaminen” 8(18)

FACEBOOK  Kaiken perustana sivut  Aktiivinen kanssakäyminen  Palautteeseen vastaaminen  ”Tykkäykset” eivät toimi mittarina 9(18)

TWITTER  Hyvä PR-työkalu  Ole mukana keskustelussa!  Brändin monitorointi  Mahdollisuus mainostaa nopeasti suurelle määrälle käyttäjiä 10(18)

MUUT  YouTube  Hyvä sisältö leviää  Löydettävyys  ”Promoted videos”  Instagram  Tuo kuluttajat lähemmäksi brändiä  Ei toimi parhaiten yksin 11(18)

MAINONTA  Verrattain edullista  Tavoitetaan haluttuja kohderyhmiä  Mahdollista useissa sosiaalisen median palveluissa 12(18)

FACEBOOK-MAINONTA  Tyypit  Mainokset  ”Promoted posts”  ”Sponsored stories”  Sopivat kaiken kokoisille yrityksille 13(18)

TWITTER-MAINONTA  3 tuotetta:  ”Promoted Tweets”  ”Promoted Accounts”  ”Promoted Trends”  Kohdistus tietyille käyttäjille  Hinnoittelu – Cost-per-engagement  Seuranta 14(18)

SISÄLTÖMARKKINOINTI  Tarkoituksena:  Sitouttaa asiakkaita  Hankkia uusia asiakkaita  Ei myymistä  Tarjoaa tietoa tai viihdyttää  Tarinoita, uutisia, videoita, kuvia 15(18)

CASE: Heineken  Edelläkävijä sosiaalisen median käytössä  15% markkinointibudjetista sosiaaliseen mediaan  11m ”tykkäystä” Facebookissa  Pyrkii herättämään positiivista huomiota “We don’t want people to leave us behind by just pressing Like. That’s not the end, that’s the beginning” -Olga Osminkina, Heineken, brändijohtaja Heineken - Beer For A Friend 16(18)

TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT  Visuaalisuus markkinointikeinoina  e-Kauppa  Sisältömarkkinointi kasvaa  Facebook-tietojen laajempi käyttö 17(18)

YHTEENVETO  Tullut jäädäkseen  Osa toimintatavoista vanhentuneita  Vuorovaikutus erittäin tärkeää  Erilaisia tapoja lisätä näkyvyyttä  Mainokset  Maksetut ”Promoted”-sisällöt 18(18)