Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012."— Esityksen transkriptio:

1 TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012

2 Twitter • Twitter on suuren suosion saavuttanut mikro- bloggauspalvelu, jonka avulla voit kommunikoida ystävien, perheen ja työkavereiden kanssa lyhyiden pikaviestien avulla. • Voit kirjoittaa lyhyitä 140 merkin viestejä viestejä, joita kutsutaan twiiteiksi (tweeteiksi). Nämä viestit tulevat näkyviin Twitter-profiilissasi. Ne lähetetään myös seuraajillesi ja ovat haettavissa Twitter-haun avulla.

3 Twitter • Twitter sopii hyvin verkostoitumiseen. Toisten viestien lukeminen, kommentoiminen ja jatkolähettäminen on osa Twitterin käyttöä. • Twitteriä käytetään myös tiedonvälitykseen, keskusteluun ja markkinointiin. • Se on helppokäyttöinen, nopea, yhteisöllinen väline, joka parantaa yrityksen saavutettavuutta ja verkkoläsnäoloa.

4 Lähteet: http://techcrunch.com/2010/07/28/twitter-crime http://blog.nielsen.com/nielsenwire/global/facebook-and-twitter-post-large-year-over-year-gains-in-unique- users/ http://www.huffingtonpost.com/2010/04/14/twitter-user-statistics-r_n_537992.html • Twitteriä käytetään eniten Yhdysvalloissa, mutta muunmaalaisten käyttäjien osuus lisääntyy vauhdilla. • Vuonna 2010 Twitterillä oli 105 miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää ja 180 miljoonaa uniikkia vierailijaa kuukaudessa. Vuonna 2011 käyttäjiä on arvioitu olevan yli 200 miljoonaa. • Twitteriin tehdään 55 miljoonaa twiittia päivässä. • 37% Twitterin aktiivisista käyttäjistä käyttää puhelinta viestimiseen. Twitter

5 Twitter on nyt nopeimmin kasvava hakukone  Twitteristä haetaan tietoa 800 miljoonaa kertaa päivässä. Se on 24 miljardia hakua kuukaudessa, joka on enemmän kuin Bing (4.1 milj.) ja Yahoo (9,4 milj.) - hakujen määrä. Lähteet: Twitter Now the World's Fastest Growing Search Engine http://www.fastcompany.com/1667617/twitter-is-worlds-fastest-growing-search-engine. 8.7.2010

6 Peruskäsitteitä Tweet: itsenäinen max. 140 merkin pikaviesti

7 @käyttäjänimi : avoin viesti toiselle palvelun käyttäjälle #hashtag: Twitterin ”asiasanoja” eli hashtageja käytetään ryhmittelemään ja kokoamaan tietty keskustelu keskenään mm. jotta keskustelu aiheen ympäriltä löytyisi helposti

8 Retweet: jonkun toisen tweetin lähettäminen uudestaan omassa tweet-virrassa

9 Miten yritykset käyttävät Twitteriä?  Maineen seurannassa - mitä yrityksestäsi, alastasi ja tuotteistasi puhutaan?  Asiakaspalvelu: asiakkaiden tai potentiaalisten asiakkaiden kanssa keskustelu ja neuvonta, palautteisiin vastaaminen  Verkostoituminen muiden oman alan toimijoiden kanssa  Tuotteiden markkinointi, alennukset ja kampanjat  Yrityksen kotisivun käytön lisääminen  Uusia asiakkaiden löytäminen

10 Tapahtumien markkinointi

11 Kilpailut

12 Muita hyödyllisiä Twitteriin liittyviä palveluita: • Bit.ly – verkko-osoitteen lyhentäminen • Twitterholic – suosituimmat Twitter-käyttäjät

13 Tiedonhaku Twitteristä  Twitterin sisältö on reaaliaikaisen verkon sisältöä.  Kun haet yritystäsi koskevaa tietoa Twitteristä, haet sitä reaaliaikaisen verkon haulla tai hakukoneella.

14 Mitä reaaliaikainen tiedonhaku on?  Tavallisessa internet-tiedonhaussa hakukoneet seulovat internet-sivuja ja ajan myötä sivustoille kehittyy ranking-järjestys.  Ranking eli sivuston nouseminen hakutuloksen kärkeen johtuu yhdeltä osaltaan sivuston linkityksen paljoudesta. Tästä syystä Wikipedia nousee hauissa yleensä kärkeen.  Hakutulosten ranking on melko staattinen ja se saattaa muuttua aika ajoittain.  Perinteiset hakukoneet eivät siis tämän toimintaperiaatteensa takia pysty luotaamaan sitä, mitä on juuri nyt julkaistu internetissä.  Reaaliaikaisen aineiston hakukoneet on tehty sitä varten, että ne luotaavat sitä sisältöä, mihin perinteiset hakukoneet eivät yllä.

15 Reaaliaikainen haku  Seurataksesi, mitä sinusta, yrityksestäsi ja alastasi puhutaan Twitterissä, hae esim. nimelläsi, käyttäjänimelläsi, brändilläsi, kilpailijoilla ja termeillä, jotka liittyvät alaasi.  Twitter search http://search.twitter.com/http://search.twitter.com/  Topsy –reaaliaikaisen sisällön hakukone http://topsy.com/


Lataa ppt "TWITTER YRITYSTOIMINNAN TUKEMISESSA Kiravo-projekti 2012."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google