Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

VetoVoimaa teknologia-aloille 9.6.2016. Hankkeen toteuttajaorganisaatiot Turun kaupungin sivistystoimiala / projektitoimisto ja ammatillinen koulutus.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "VetoVoimaa teknologia-aloille 9.6.2016. Hankkeen toteuttajaorganisaatiot Turun kaupungin sivistystoimiala / projektitoimisto ja ammatillinen koulutus."— Esityksen transkriptio:

1 VetoVoimaa teknologia-aloille 9.6.2016

2 Hankkeen toteuttajaorganisaatiot Turun kaupungin sivistystoimiala / projektitoimisto ja ammatillinen koulutus Salon seudun koulutuskuntayhtymä Lounais-Suomen koulutuskuntayhtymä Novida Länsirannikon Koulutus Oy WinNova Raision seudun koulutuskuntayhtymä Koneteknologiakeskus Turku Oy Turun ammattikorkeakoulu Oy Hankkeen toteutusaika 1.7.2015 – 31.12.2017

3 Hankkeen tavoitteet lisätä teknologiateollisuuden koulutuksen vetovoimaisuutta Varsinais-Suomessa lisätä nuorten sekä opetus- ja ohjaushenkilöstön tietoisuutta teknologia-alasta sekä jatkokoulutusmahdollisuuksista lisätä ja vahvistaa opiskelijoiden ammattiylpeyttä ja opiskelumotivaatiota nuorten osallistaminen sekä heidän osaamisensa ja asiantuntijuutensa hyödyntäminen hankkeen kehittämistyössä lisätä uusia nuorten itsensä näköisiä tapoja ja keinoja markkinoida alan koulutusta ja työllistymismahdollisuuksia lisätä ja monipuolistaa oppilaitos- yritysyhteistyön muotoja ja keinoja

4 Kohderyhmä yläkouluikäiset nuoret ja heidän vanhempansa toisen asteen opiskelijat (ammatillinen ja lukiokoulutus) koulutuksen ja työelämän ulkopuolella olevat nuoret opetus- ja ohjaushenkilöstö perus- ja toisella asteella muut nuorten ohjauksesta vastaavat tahot (esimerkiksi nuorisotyö, nuorisotoimi, etsivä nuorisotyö, nuorten työpajat, te-toimisto) alueen yritykset ja yritysten työntekijät

5 KOMEa tulevaisuus Someviestinnän tavoitteita ja tuloksia

6 TAVOITTEET TAVOITE: Lisää opiskelijoita alalle & alan maineen (brändin) parantaminen. PÄÄSANOMA: Ala, josta voit olla ylpeä. VIESTIT, joita korostetaan: Esim. työ ei ole raskasta ja likaista, kansantaloudelle merkittävä ala, monipuolisuus, hyvä palkka, sopii myös naisille, rikotaan ennakkoluuloja, realistisempi & monipuolisempi kuva alasta esille.

7 NUORTEN VIESTIT KOME valintojen joukkoon. Opot päivitykseen Opiskelupaikka, johon pääsee – ei joudu Hyvät jatko-opiskelumahdollisuudet Mahdollisuus yrittäjyyteen ja töihin jo opintojen aikana

8 RÄÄTÄLÖIDYT VIESTIT KOHDEYLEISÖT: 9. luokkalaiset (ja nuoremmat) vanhemmat opinto-ohjaajat kone- ja metallialalla tällä hetkellä opiskelevat

9 FACEBOOK Sivulla tykkääjiä 556 (9.6.2016) Tykkääjiä tulee säännöllisesti lisää (pari viikossa) Tykkäysten perumiset vähäisiä, samoin julkaisujen piilotukset Suurin osa tykkäyksistä tullut orgaanisesti (eli ei maksetulla mainonnalla – tosin maksetun osuus myös merkittävä)

10 Ikäjakauma

11 Kattavuudet Tammikuu: Kokonaiskattavuus 14 525 (ei maksettua kattavuutta) Helmikuu: Kokonaiskattavuus 73 237 (orgaaninen 12 657 ja maksettu 60 580) Maaliskuu: Kokonaiskattavuus 63 179 (orgaaninen 8174 ja maksettu 55 005) Huhtikuu: Kokonaiskattavuus 3996 (ei maksettua kattavuutta)

12 Maksetut julkaisut helmi-maaliskuussa Facebook/Instagram –mainontaan käytetty 280,31€ Tavoitettu: 84 946 henkilöä

13 Kattavuus orgaanista  105 klikkausta  19 reaktiota

14 Julkaisu tavoittanut 26 621 henkilöä Video katsottu 10716 (30% katsonut aivan loppuun – myös lopputekstit). Jaettu 40 kertaa 281 reaktiota (julkaisussa ja jaoissa)

15 Mikä sisältö toimii? Jasmin-sisältö  opiskelija, joka on omilla kasvoilla esillä. Videot  Facebookiin ladatut  Youtube ei innosta yhtä paljon. Linkit, joissa on jotakin erikoista (tavalliset teollisuusuutiset eivät saavuttaneet samanlaista kattavuutta).

16 Instagram mainos Kohdeyleisö 13-20 vuotiaat Saavutti lopulta lähes 9000 tykkäystä Budjetti noin 60e INSTAGRAM

17

18 KOMEat tuotteet Beach flag lainattavissa 2kpl oma 192€ + 65€ paino + alv KOMEa esite yleisesite KOME-alasta + oman oppilaitoksen lisä-flyer väliin kampanjamainos nuorille & huoltajille KOMEa juliste (A2) 2 erilaista mm. oppilaitoksiin, tilattavissa lisää

19 Hankkeen toteuttajaorganisaatioiden lisäksi kampanjaan ovat tulleet mukaan Tampereen ammattiopisto Tredu, Koulutuskuntayhtymä Tavastia, Sastamalan koulutuskuntayhtymä, Hermia Group, Pohjois- Karjalan koulutuskuntayhtymä, ”Pure steel” -hanke, Stadin ammattiopisto, Hyria Hyvinkää, Koulutuskeskus Sedu sekä Vaasan ammattiopisto. Teknologiateollisuus ry on aktiivisesti markkinoinut omissa kanavissaan KOMEa tulevaisuus -kampanjaa ja valtakunnallinen yhteistyö jatkuu.

20 Anu Parantainen projektipäällikkö, Turun kaupungin sivistystoimiala anu.parantainen@turku.fi p. 044 9073475


Lataa ppt "VetoVoimaa teknologia-aloille 9.6.2016. Hankkeen toteuttajaorganisaatiot Turun kaupungin sivistystoimiala / projektitoimisto ja ammatillinen koulutus."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google