DRAAMAA USKONNON TUNNEILLA Anuleena Kimanen Tapiolan koulu, Espoo

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
URATAKOMON TOP-valmennus. Minkälaisia ongelmia TOP-jakson aikana voisi ilmetä? Opiskelijoiden vastauksia: • Teen virheen • En tule toimeen muiden työntekijöiden.
Advertisements


ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
SUULLINEN HARJOITTELU
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Evankelis-luterilaisen uskonnon didaktiikan perusosa op
Älä kiusaa Kiusaamista on, kun oppilas joutuu toistuvasti ja systemaattisesti toisten tahallisen, kielteisen toiminnan kohteeksi. Nimittely, pilkkaaminen,
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Hyvän kirjoittamisen opetuksen ohjelman piirteitä.
TASKU Mitä on kielitietoinen opetus? Mikä on kielitaidon taitotaso?
Osallistumista tukeva mediakasvatus peruskoulussa
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Harvialan koulu ja päiväkoti
VIRTA-hanke Antti Huttunen. VIRTA-hanke Alkanut 2008 Rahoittajina Opetushallitus ja Turun opetuspalvelukeskus Alakoulun uudet oppimisympäristöt Pienryhmäiset.
Täydellinen koulu.
ITec 4. ja 5. sykli Koulumme O Pohjois-Helsingissä O 236 oppilasta, 16 opettajaa ja 5 avustajaa O Yhteisöllisyys - teknologia, taide, toiminnallisuus.
Tommolan koulu Kodin ja koulun välinen yhteistyö.
Draaman käyttö peruskoulun 5. ja 6. luokilla
Y LEISTÄ Vanhempien ja opettajan erilaisia näkemyksiä lapsen toiminnasta ryhmän jäsenenä Yleensä puhutaan kodin ja koulun välisestä yhteistyöstä Vanhempien.
Ajatteluhatut Teeman tarkastelua eri näkökulmista
Välkkäkoulutuksen opiskelijapalaute Opiskelijoiden mietteet saadusta alkuinfosta. Yhteistyö kenttäkoulujen kanssa. Oppilaiden asenteet koulutusta kohtaan.
Toimintaohjeet opelle
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
S Ihminen ja tietoliikennetekniikka Harjoitustyön tutkimussuunnitelma, Ryhmä 2: Simo Hakkarainen, 69085B (ryhmänjohtaja) Antti Ratilainen,
Luku- ja tenttivihjeet 6 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
7. osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen - Vapaus tuo vastuuta → sääntöjen, sopimusten ja luottamuksen merkitys kaikissa.
LUMA-viikko Kuitinmäen koulussa LUMA-viikon aiheita Lumaviikolla tehtiin demoja fysiikkaan ja kemiaan liittyen, toiminnallisia matematiikan.
Espoo ”Tavoitteena on kaksikielisyys !”
LUOKAN SÄÄNNÖT 3.b. 1.EI SAA KIUSATA 2. PITÄÄ ANTAA TYÖRAUHA.
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?. Esiinnytkö mielelläsi yksin tai ryhmässä … kavereille tai isommallekin yleisölle?
Koulun kehittämisprojekti
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
RAUMAN KAUPUNGIN KOULUPSYKOLOGIEN TYÖNKUVA
Kuusi ajattelu-hattua
Kieli itseilmaisun välineenä
Hyvä sähköposti.
Lisää liikettä koulupäivään
Onnistuneen tietovarastoprojektin edellytykset
”ompeluseurat” kouluissa 2017
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Väittelyharjoitus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Ompeluseurat.
Kohtaamisia pelimaailmassa
KASVATUSKESKUSTELU = KAKE
Suunnitelma oppilaiden suojaamiseksi väkivallalta, kiusaamiselta ja häirinnältä Nummenpakan koulu.
Maakuntaohjelman 2014 – 2017 arviointi
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
HI8 – kulttuurimatka historiaan London calling!
Yhteistoiminnallinen kokous
MITÄ OPPILAANOHJAUS ON?
3. luokan englanti Vanhempainilta
iTEC – Suomi 4. sykli pähkinänkuoressa
Tervetuloa.
Oppimisen tuki ja sen kirjaaminen
Ekaluokalle 2017.
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
TOIMINTAMALLI KESKUSTELU MAHDOLLISUUKSIEN MUKAAN OPPILAAN KANSSA
Laaja-alainen arviointi
OPPILASKUNNAN VAPPURIEHAPÄIVÄ PE !
Historiallisen draaman toteuttaminen
MYYNTITYÖN KEHITTÄMINEN LAADULLISIN MENETELMIN
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?
Kunnallisen nuorisotyön Osaamiskeskus Kanuuna
Espoon Kirkkojärven koulu
Yhden tunnin soveltava valinnainen 8. lk. (AI ja HI)
Maaliskuun päivämääriä Oppimisen ilo ja sisäinen motivaatio
Miten puhua kulttuureista koulussa?
Esityksen transkriptio:

DRAAMAA USKONNON TUNNEILLA Anuleena Kimanen Tapiolan koulu, Espoo

VÄHÄN AIKAA VIEVIÄ TAPOJA TOTEUTTAA DRAAMAA  Väittely valmiilla argumenteilla  ”Interaktiivinen näytelmä”  Still-kuvat  Ajatusäänet  Historiallisten henkilöiden ”haastattelut” opettaja tai oppilaat haastateltavina Anuleena Kimanen, Tapiolan koulu, 2

JOS AIKAA ON ENEMMÄN…  Simulaatiot: kaikki oppilaat roolissa, esimerkiksi vievät vuorotellen ryhmissä tai yksin tapahtumia eteenpäin  Pienet, etukäteen valmistellut näytelmät, esim. keskeytetään valintatilanteessa ja kysytään yleisöltä, mitä henkilöiden pitäisi tehdä. näytelmään on piilotettu joku virhe, joka yleisön pitää tunnistaa ja korjata Anuleena Kimanen, Tapiolan koulu, 3