Välkkäkoulutuksen opiskelijapalaute Opiskelijoiden mietteet saadusta alkuinfosta. Yhteistyö kenttäkoulujen kanssa. Oppilaiden asenteet koulutusta kohtaan.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tunne ja Älyä! ©Mervi veini 2004.
Advertisements

Koululaisen lihavuus - potilastapauksia
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja Anne Laajaniemi Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta.
Työ(hön)valmentajat opetuksen tukena
S2-tiimin muistiinpanot
Helpdesk-työhön liittyvän neuvonnan treenaaminen opintojaksolla
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Ohjaus työtehtävänä.
Keskuspuiston ammattiopisto Ava - koulutus
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
Turun esi- ja perusopetuksessa
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Luonto-Liitto, Maan ystävät, Dodo ja Nuorten Akatemia Ilmari-hankkeen koordinaattori Riitta Savikko Pandapalkinnon luovutustilaisuus Ilmari-
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Kuusamon kaupungin päiväkotien lastentarhanopettajien ammatillisen kasvun kokemuksia kasvatus-kumppanuuskoulutuksesta Jonna Kylli Terhi Manninen Opinnäytetyö.
DEMOKRATIA, OSALLISUUS JA VAIKUTTAMINEN UNESCO-KOULUSSA
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ Laajennetun työssäoppimisen kokeilu  MINÄ LOPETAN. Oppilas ei ennakolta ilmoita mitään motivaatio-ongelmista,
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Opossum-projektin Ohjausryhmä Ari Markkula Projektitutkija.
Suomi-koulujen opettajat suomenopettajina
Opiskelijan tukeminen yhteistyössä Itsesäätelyn kehittymisestä
TUKEVA. uusi, kokonaisvaltainen, oppilashuollollinen toimintamalli tukee koulussa tapahtuvaa oppilaiden hyvinvointia edistävää toimintaa ja koordinoi.
Opiskelijatutorointi: toimivuus ja hyvät käytännöt -kuinka hiotaan kultahiput timanteiksi? Korkeakouluopiskelija yhteiskunnallisena toimijana, tilannekatsaus.
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu
Tutustumispäivä  8.30 aamukahvi  8.35 tervetuloa kouluun, rehtori Vesa Malin  8.50 ekaluokkalaisten arkea, 1a:n opettaja Sofia Jääskeläinen.

Helpdesk-työhön liittyvän neuvonnan treenaaminen opintojaksolla Karoliina Kemppainen Jarmo Heikkinen Satu Kylmänen.
Taitaja2008-tapahtuman vaikutuksista: Kisojen järjestäjän näkökulma.
W w w. h a m k. f i Monikulttuurisen pedagogiikan haasteita ja hyviä käytäntöjä Harri Tuomola Kv. kevätpäivät 2008 Helsingin yliopisto
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Kalevankankaan koulun mainosprojekti Mediavaikuttamisen parhaat eurooppalaiset käytännöt.
TSEMPPIÄ LIIKUNNASTA- HANKE
Uudistuuko kemian opetus? Marja Montonen MMO Kemian opiskelijat yleissivistävässä koulutuksessa Ympäristö ja luonnontieto (1- 4) opp.
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
DRAAMAA USKONNON TUNNEILLA Anuleena Kimanen Tapiolan koulu, Espoo
JOUSTAVA ESI- JA ALKUOPETUS Seminaarin koulu Ojoisten Lastentalo
Toimintaohjeet opelle
EUTRAIN Comenius 2.1 Projekti Fysiikan ja kemian opettajakoulutuksen yhtenäistäminen Euroopassa.
Matematiikka-ahdistus ja opettajan merkitys
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
 Jäälin koulu 5-6D VANHEMPAINILTA MAANTIEDON PROJEKTI  Syksyn maantiedon projektissa tutustumme Euroopan valtioihin ja niiden tärkeimpiin.
7. osallistuminen, vaikuttaminen ja kestävän tulevaisuuden rakentaminen - Vapaus tuo vastuuta → sääntöjen, sopimusten ja luottamuksen merkitys kaikissa.
LUMA-viikko Kuitinmäen koulussa LUMA-viikon aiheita Lumaviikolla tehtiin demoja fysiikkaan ja kemiaan liittyen, toiminnallisia matematiikan.
Opetussuunnitelma muuttuu MITÄ SE TARKOITTAA?. Opetussuunnitelma tuo oppilaalle lisää vapautta ja vastuuta.
Haluaisitko kokeilla olla joku muu?. Esiinnytkö mielelläsi yksin tai ryhmässä … kavereille tai isommallekin yleisölle?
Koulun kehittämisprojekti
Tiimikoulu Raimo Laaksonen ja Vesa Joutsen
Sukupuolten tasa-arvo – aktualisoitunut haaste koulutuksessa
Lisää liikettä koulupäivään
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
Tervetuloa Joensuun Lyseon peruskouluun
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
TUTORINA TOIMIMINEN TUTOR!
JOPO – JOUSTAVAN PERUSOPETUKSEN LUOKKA
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Laaja-alainen arviointi
Havaintoja läpäisyn tehostamisohjelmasta
Hanna Karlsson / Hanna Karlsson /
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Tehhään esityksiä ja muutakin ilimasua
Esityksen transkriptio:

Välkkäkoulutuksen opiskelijapalaute Opiskelijoiden mietteet saadusta alkuinfosta. Yhteistyö kenttäkoulujen kanssa. Oppilaiden asenteet koulutusta kohtaan. Projektin anti OKL-opiskelijoille.

Opiskelijoiden mietteet saadusta alkuinfosta ”Koulut liikkeelle” –projekti vaikutti hyvältä, mutta paneutuminen itse välkkäkoulutusprojektiin oli suhteellisen pikaista. Alkuohjeistus pintapuolinen ja liian nopeatempoinen. Opiskelijan rooli oli projektissa epäselvä, motivaatio? Epäselvää, mitä koulut/opettajat/oppilaat tiesivät projektista etukäteen.

Yhteistyö kenttäkoulujen kanssa Eri kouluissa vastaanotto hyvinkin erilaista. Motivoitunut opettaja  Innokkaat lapset. Opettajan välinpitämättömyys koulutusta kohtaan  Projektin onnistuminen lähes mahdotonta.

Oppilaiden asenteet koulutusta kohtaan Luokan opettajasta ja etukäteisinformaatiosta (motivointi) riippuvaisia. Suurin osa oppilaista motivoituneita tulevaa koulutusta kohtaan. Huivit ja liivit olivat hyvä motivointikeino! Oppilaat eivät välttämättä pysty omaksumaan taitoja ryhmänohjaukseen kahdessa tunnissa. Itsevarmuus? Jatkuvuus?

Projektin anti OKL-opiskelijoille ”Projekti oli mukava kokemus käytännön elämästä ja piristysruiske hikiseen opiskeluumme”. -Konsta- Pienillä ideoilla voidaan saada rakentavia muutoksia koululaisen arkeen. Uskomme itse projektiin ja aiomme toteuttaa sitä omissa kouluissamme… aikanamme. Koulutuksen kokonaisuuden suunnittelu ja läpivienti oli opettavainen kokemus. Mynttinen & Virtanen 2006 ©