Varmuutta ja vahvistusta vanhustyön lääkehoidon osaamiseen 27.5.2010 Tilaisuus, Paikka päiväys.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPETUSSUUNNITELMATYÖN ETENEMINEN AMMATTIKORKEAKOULUISSA Kysely 09-10/2005.
Advertisements

KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
Anu Kemppainen TOP-valmentaja Verkostotapaaminen Helsinki
Monenlaisia työkuvia Työajat hankalat a.  Päivittäinen työaika pääosin klo ja klo  Myös lauantait työpäiviä, 6-päiväinen viikko  Pitkä.
Tukea tarjolla verkkokurssien tuottamiseen ja toteuttamiseen KTOL:n Tammiseminaari Olli Ruohomäki Moodle-on-Demand -hanke Parkanon kansalaisopisto.
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Tampereen Aikuiskoulutuskeskus1 Toteutuminen 2 ryhmää, TAO ja TAKK verkkotaitojen opetuspäivää 7 viikon lähiopetusjakson aikana Käytössä.
OSAAMISEN KARTOITUS AMMATILLISISSA OPPILAITOKSISSA
MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA. MIKÄ ON TOPKAUHA? TOPKAUHA on suomalaisten asiantuntijoiden kehittämä työssäoppimisjärjestelmä kaupan ja hallinnon alalle:
Nuorten ohjautuminen Starttivalmennusverkoston tapaaminen Joensuu.
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.
Työpaikkaohjaajan rooli. Opeta, näytä, selosta, kysy ja perustele; toimi hyvänä esimerkkinä Selvitä mitä, miksi ja miten työ tehdään; kerro työstäsi Rohkaise.
ARVIOINTI Vanhempainilta
Perusharjoittelu 2012 Matematiikka pääaineena - teemaseminaari
EAPE-kokonaisuuden toteutus Aloitus- seminaari I & II 8 h + 8 h Loppu- seminaari 8 h Työskentely ja ohjaus virtuaaliympäristössä.
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Kielot ) Pedagogiset laatukriteerit 2) Sisällölliset laatukriteerit 3) Välineelliset laatukriteerit.
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Soneran perehtymisohjelma - henkilöstökoulutusta verkossa. KM Esa Kähäri TaY, Hypermedialaboratorio Finland MULTIMEDIAN MONET MUODOT, KAMU-tavoitetutkimusten.
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Moodle-Oodi Integraatio Itä-Suomen yliopisto ja Savonia- AMK
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Kiinan kieltä lukioissa
COMPRO-PROJEKTI Ryhmäkehityskeskustelut ja Taavinkodin henkilökunnan osaamisen kartoitus ja arviointi vs.oh Anu Kinnunen.
MITEN OPETTAJA VOI TUKEA YHTEISÖLLISESTI TOIMIVAN RYHMÄN TYÖSKENTELYÄ? Vasara oy.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Oppiaine-kokonaisuus
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
PROSESSIKUVAUS YLÖJÄRVEN KAUPUNKI - TYÖLLISYYSPALVELUT
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Pilotointien esittely elokuu Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu iTEC - Designing.
Kokemuksia opinnollistamisesta Saimaan amk:n pilotissa Kristiina Helminen Lehtori, ESH, Terveydenhoitaja, TtM, Projektipäällikkö Verkkovirta-projekti
Laatutyö opettaja Luotu :42.
Arviointi osana oppimisprosessia
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Valma oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Työelämälähtöisyys Valmassa
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
TET =Työelämään tutustuminen
30 kuukautta 7 milj. euroa visio oppimisaihioiden käytöstä
Opetussuunnitelmassa 2016
Joustavat oppimispolut
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
YHTEISOPETTAJUUS YRITTÄJYYTTÄ EDISTÄMÄSSÄ
6. työelämässä tarvittava osaaminen ja yrittäjyys
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
TET =Työelämään tutustuminen
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Tyyli – Työelämäjaksoja ja työssäoppimista yliopisto-opintoihin
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Case-linkit sana&search[asiasana]=Yhteistoimintamenettely
Tukea työhön paluuseen tai työssä jaksamiseen
Esityksen transkriptio:

Varmuutta ja vahvistusta vanhustyön lääkehoidon osaamiseen Tilaisuus, Paikka päiväys

Lähtökohdat projektille Kihniön vanhustyön esimiesten toive verkkopohjaiseen työyhteisökoulutukseen Paikon opettajien halu kehittää verkko-opetustaitojaan monipuolisemmaksi Projektin tiimoilta syntyneen materiaalin muokkaaminen jatkossa tutkintotavoitteisen opetuksen ja muiden työyhteisöjen käyttöön

Projektin eteneminen Aloitus 2/2010: yhteistyöneuvottelu Kihniön vanhustyön edustajan kanssa Verkkokurssin suunnittelun pohjaksi vanhustyön henkilökunnan työnkuvaan perehtyminen mitä lääkehoidon osaamista työssä tarvitaan? tämänhetkisen osaamisen kartoitus pienimuotoisesti Verkkokurssin työstämistä pitkin kevättä kokonaiskuvan hahmottaminen sisältöalueiden rakentaminen verkkotyökaluihin tutustuminen sopivan verkkotyökalun etsiminen eri sisältöalueisiin Pilotointi syksy 2010 Verkkokoulutuksen toteutus 11/2010

Haasteita Ajan tarve verkkotyökaluihin tutustumiseen ja käytön opetteluun Perustyökalujakin voi käyttää monipuolisesti (esim. oppitunti) Pedagogisesti haastava: ennakointi kuinka käyttäjä kokee opetusmateriaalin, miten kiinnostuu ja mistä turhautuu, miten tehdä houkuttelevaksi jne. kontrolli oppimisesta? Riittävän tarkkojen ohjeistusten luominen yksin työskentelyä varten? Riittääkö käyttäjien ATK-taidot ja onko tukea saatavilla tarvittaessa? Mikä on ohjaavan opettajan rooli?

Käytetyt verkkotyökalut Oppitunti (kertaus ja päivitysmateriaalin esittely) Tentti (lääkelaskutentti) Hot potateous (lääkelaskuharjoitukset) Tehtävätyökalu (essee, palaute) Video (pistotekniikka) Linkit työssä käytettyihin asiakirjoihin (lääkehoitolupa, lääkepoikkeamailmoitus)

Mahdollisuuksia Case-tehtäviä työelämästä Joustavuus työntekijän ja työantajan kannalta Kurssipohjan käyttö ja muokkaaminen eri käyttötarkoituksiin