HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksopalaute – verkko-opetus Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksopalaute.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
Advertisements

OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
PK-kehittämispalvelut
HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
• Agronetiin rakennettu sähköinen toimintaympäristö, joka kokoaa yhteen kaikki koulutukseen liittyvät osa-alueet AGRONET-OPPIMISYMPÄRISTÖ Oppimisympäristö.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
”Laadukasta osaamista ja ammattitaitoista, pätevää väkeä” AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN OPETUKSEN LAADUN ITSEARVIOINTI Anneli Airola, Pohjois-Karjalan.
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
kielten keskus Virkakieli ymmärrettäväksi - virkakielityöryhmän esitykset Meneekö viestisi perille? -seminaari Ulla Tiililä Kotimaisten.
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu
Ohjaus- ja neuvontapalvelut
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksoreklamaatio Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksoreklamaatio.
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Verkko-opetuksen laatu yliopisto-opetuksessa Vopla-hankkeen esiselvityksen tulokset Janne Sariola, HY Annikka Nurkka, LTY Sari Tervonen, KuY Verkko-opetuksen.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
VIRVE –hanke  Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen.
E-opetuksen ja –tuen osaamistiimi
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Opiskelijatutorointi: toimivuus ja hyvät käytännöt -kuinka hiotaan kultahiput timanteiksi? Korkeakouluopiskelija yhteiskunnallisena toimijana, tilannekatsaus.
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Elektronisten aineistojen käyttöoikeudet - FinELib lisenssisopimukset.
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
AHOT Vaasan ammattikorkeakoulussa Lomakkeet ja ohjeet
PV/ Metropolia13/29/2015 Metropolian uusi opintojaksopalautejärjestelmä  Opintojaksopalautejärjestelmän avulla kerätään opiskelijoilta opintojaksokohtaista.
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
Vuorovaikutusta verkossa Käynnistäminen Ohjaaminen Arviointi Sari Koski-Kotiranta.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Outi Elonheimo Dosentti, LKT, kehittämisasiantuntija
Ohjelmistotekniikka ja projektinhallinta, 4 op
1 OpiPal opintojaksopalaute- järjestelmä Opiskelijan opas
Informaatioteknologian tiedekunta Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus IT-tiedekunnan.
Helsingin yliopisto Avoin yliopisto Henkilökohtainen opintosuunnitelma HOPS Avoimessa yliopistossa
OPISKELIJOIDEN LAATURYHMÄT HUMAKISSA Hannu Sirkkilä Yliopettaja, laatuvastaava.
Opettaja/ryhmänohjaaja Koulutusalan opettajatiimit Koulutusalajohtaja Opiskelija 2. Opiskelija tekee Läheltä piti- ilmoituksen Koulutuspäällikkö 3. Jos.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
OILI-palvelun tilanne
PAKKI –sisällysluettelo, klikkaa linkkiä, paluu painikkeella
HUIPPU Elokuu 2017.
Osaamisen näytön prosessi
Korvaavuuden, sisällyttämisen ja vapautuksen prosessi
Esityksen lopussa: Osoita päättäjälle!!!
7lk:n arviointi.
Arviointi.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
PBL Ongelmaperustainen oppiminen
Laatukriteerit tiimien kehittämistyössä
Osaamisen näytön prosessi
Virtuaalikuuntelun hyödyntäminen
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Opinnollistamisen pähkinät
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Digitiekartta ja Luova- laboratorio
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
Esityksen transkriptio:

HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksopalaute – verkko-opetus Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksopalaute – verkko-opetus jpl Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty P ä ivi Karvanen jpl, pk Prosessin hyv ä ksyj ä Hyv ä ksytty Kehitysjohtaja

Opintojaksopalaute – verkko-opetus Verkko-opintojakson laadun seuranta ja kehittämien Kerätään kaikista verkko-opintojaksoista. Opettajille tiedotetaan lukukauden alussa palautteenotosta. Palautelomake on sähköisessä muodossa Digiumin alustalla. Kaikki lukukauden aikana kerätty palaute menee samaan tietokantaan. Opettaja määrittelee palautteenantoajankohdan ja pyytää verkko-opintojaksopalautteesta vastaavalta palauteraportin, kun palautteenantoaika on päättynyt. Verkko-opintojaksopalautteesta vastaava suodattaa tietokannasta opintojaksokohtaisen palauteraportin ja lähettää avoimen ja strukturoidun palautteen opettajalle sekä tallentaa strukturoidun palautteen myös kova-kansioon koulutusohjelmavastaavien luettavaksi. Koontiraportit strukturoidusta palautteesta tuotetaan puolivuosittain. Strukturoitu palaute pyrkii pääsääntöisesti tunnistamaan laatupoikkeamat ja kehittämiskohteet sekä nostaa esiin parhaimmat käytänteet (palkitseminen). Se myös tuottaa HH:n laadusta tietoa oman organisaation lisäksi ulkoisille sidosryhmille. Avoin palaute pyrkii kehittämään opintojaksoa sisäisen asiakkaan näkökulmasta. Palaute käsitellään opetusorganisaation sisällä ja kirjataan opintojakson toteutuskuvauksiin sekä hyödynnetään kehityskeskusteluissa.

HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 3 Prosessikuvaus, verkko-opintojaksopalaute Palaute otetaan kaikista verkko- opintojaksoista Palaute opettajalle Palaute koulutusjohdolle Kooste hallinnolle puolivuosittain Opettaja ja koulutusjohtaja/- päällikkö korjaavat toimintaa mikäli aihetta ilmenee, nostetaan esiin parhaita käytänteitä Hallinto pystyy todentamaan laadun organisaation sisäisille toimijoille ja ulkoisille yhteistyötahoille (kooste ekstranetiin) Mahdollinen konsultointi AOKK:n ja/tai opiskelijoiden kanssa Oppiminen opintojaksoilla Opettaja tekee yhteenvedon avoimesta kehittämispalautteesta ja kirjaa kommentit oj:n toteutussuunnitelmaan Opiskelijat antavat palautteen sähköisellä lomakkeella Digiumin tietokantaan (laaturyhmä tiedottaa osoitteen opettajille ja opettaja oj:n opiskelijoille) Laaturyhmä laatii opettajille ja KOVA:lle palauteraportit (avoin ja strukturoitu), kun opettaja on ilmoittanut palautteenantoajan päättyneen Strukturoitu palaute Avoin palaute

HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 4 Linkit  Opintojaksopalautteen pääsivu Opintojaksopalautteen pääsivu  KKA KKA