Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke TUETUN TYÖSSÄOPPIMISEN MERKITYS KOULUNKÄYNTIAVUSTAJAN NÄKÖKULMASTA Leena Koivisto
TUETUN TYÖSSÄOPPIMISEN MERKITYS KOULUNKÄYNTIAVUSTAJAN NÄKÖKULMASTA Leena Koivisto
OPISKELIJA / TYÖSSÄOPPIMISPAIKKA AVUSTAJA TOIMII TULKKINA OPISKELIJAN JA TOP-OHJAAJIEN/ TYÖNTEKIJÖIDEN VÄLILLÄ OPISKELIJAN HELPOMPI KYSYÄ NEUVOA TUTULTA AVUSTAJALTA
TIETO OPISKELIJAN TAIDOISTA VÄLITTYY PAREMMIN TOP-PAIKALLE
VÄHENTÄÄ ONGELMATILANTEITA JA MAHDOLLISTAA NOPEAN ONGELMIIN PUUTTUMISEN
VÄHENTÄÄ MAHDOLLISIA ENNAKKOLUULOJA ERITYISOPISKELIJOITA KOHTAAN TYÖNTEKIJÖIDEN HELPOMPI ALUKSI LÄHESTYÄ AVUSTAJAA KYSYMYKSILLÄÄN
KULKEMINEN TOP-PAIKALLE ( HUONOT KULKUYHTEY- DET)
KOULUNKÄYNTIAVUSTAJA / KOULU MAHDOLLISTAA USEAMPIA TYÖSSÄOPPIMISPAIKKOJA AVUSTAJA TUTUSTUU TYÖELÄMÄN TÄMÄN HETKEN VAATIMUKSIIN (MILLAISIA TAITOJA OPISKELIJOILTA VAADITAAN)
KARTOITTAA SOPIVIA TOP- PAIKKOJA
MAHDOLLISIA HAITTOJA OPISKELIJAN TODELLISET TAIDOT EI VÄLTTÄMÄTTÄ TULE ESILLE OPISKELIJAN LIIAN HELPPO TURVAUTUA TUTTUUN AVUSTAJAAN ( MITEN ROHKAISTUU KYSYMÄÄN NEUVOA MUILTA?)
OPISKELIJA-AVUSTAJA- TYÖPARILLA PYRITÄÄN TEETTÄMÄÄN TÖITÄ, JOIHIN OPISKELIJA EI YKSIN KYKENE (KÄYTETÄÄN AVUSTAJAN ROOLIA VÄÄRIN)