Aktivoi opiskelijoitasi!

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

Oikeaan aikaan, oikeassa paikassa, missä tahansa Omalta koneelta toimiva ja helposti toteutettava verkkokokous opetuksen, ohjauksen ja kokousten välineenä.
Hajautettu kurssien toteutus ja kehitys OSCu-hankkeessa ITK’03 Kirsti Ala-Mutka, Sanna Räisänen TTY/Ohjelmistotekniikka.
Presemo Mari Jussila, opetusteknologiakeskus
JHL:n sähköiset palvelut
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 1 – JOHDANTO KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
Www-sivuston ja verkkopalvelun rakentaminen Miten tehdä yritykselle www-sivut?
Open Source Courseware OSCu
Opetusprosessi Opettaja TVT Yksittäisen kurssin tarkempi suunnittelu
Tallenteiden käyttö opetuksessa Pedakahvila
Ohjauksen toimintamalli tietoverkkojen avulla *Toimintamallissa kuvataan opiskelijan ohjausprosessia Skypen ja Connect Pron välityksellä *Toimintamalli.
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
MOKIA - mobiilia kiinteistönhuollon ammatillista oppimista
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,
PAOK/PIRKO Kehittämisprojekti kevät 2010 Moodle-verkkokurssit Anna-Kaija Yli-Orvola.
Tietoverkon opetuskäyttö Miten yhdistän tiedelehtien artikkeleita ja käsikirjojen aineistoja elektronisessa muodossa omaan luentoon tai kurssimonisteeseen?
Slideshare koonti Mervi Isola.
Webinaarien hyvät käytännöt – webinaarit täydennyskoulutuksessa Helena Pulkkinen & Harri Jurvela DCL2011 Vanajanlinna.
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
Office 365 –pilvipalvelut UEF:n opiskelijoille
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Sulautuva opetus ja vuorovaikutus Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi AIKIS -hanke Teknisen toimivuuden määrittelyt Keskustelun pohjaksi
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
Perinteisen biokemian luento-opetuksen soveltaminen, rytmittäminen ja tukeminen paneelikeskustelulla Antti Railo, FT Biokemian ja molekyylilääketieteen.
W w w. h a m k. f i Verkko-opiskelu Yrittäjyyden ja liiketoiminnan KT-keskuksessa Emmi Tarvainen
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Tenttiakvaario.
Verkkomateriaalin tuotanto - Teemu Kerola Teemu Kerola Interaktiivisen verkkomateriaalin tuotantoprosessi TKTL:llä (IVT) Taustoja Interaktiivinen.
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
WebOodiKURSSIPALAUTE Laura Vuorinen Opiskelijarekisteri.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
© Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus ( Sami Paavola Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus.
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Opetusteknologioista Mikko Myllymäki. Tekniikkalähtöisyys vs. tarvelähtöisyys TeknologiaOpetus Miten voitaisiin käyttää.
Padlet Opettajan ohjeet
Kahoot-ohje.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Erkki Tolonen Kuva: Helsingin kaupunginmuseo,
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Kehitä kielitaitoasi ja asiantuntijuuttasi!. Kerää talteen tuottamasi tekstit, myös suulliset! tietokoneellesimuistitikulleeporfolioon pilvipalveluihin.
Perusrekisteri ja Pakki - Hyväksymistestaus 2: huomioita testaukseen Testauksen pääsivu srekisteriprojekti/Testaus.
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Case: EXAM – sähköinen osaamisen näyttö
Webinaarista tallennukseen
Tampere, Oulu Petri Ahokas
Joustavat oppimispolut
Lasten ja nuorten kulttuurikeskus metku
Sähköiset yo-kirjotukset
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Tervetuloa kirjastoon Suomessa
Kirjallisuusterapia.
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Tyyli – Työelämäjaksoja ja työssäoppimista yliopisto-opintoihin
Facebook ryhmäytymisen ja ohjauksen tukena – vai oliko niin?
KASVOKKAIN VERKOSSA: CONNECT PRO OPETUKSESSA
Aineistoja taloustiedon opetukseen Iina Lario Suomen Pankki
Tapatuunaus-hankkeen seminaari
Esityksen transkriptio:

Aktivoi opiskelijoitasi! http://presemo.helsinki.fi

HELPPO Palvelu on suunnattu opetushenkilöstölle 60 opettajan pilotti 2013-2014, tällä hetkellä n. 150 opettajaa käyttää Presemoa (Marraskuu 2014). Helppokäyttöinen verkkopalvelu Tarvitset selaimen ja mobiililaitteen (verkkoyhteys) Ei asennuksia tai hankalia säätöjä tai jatkuvaa ylläpitoa –> Presemo toimii pilvipalveluna verkossa

OSALLISTAVA Kolme aktiviteettivaihtoehtoa: valinta, äänestys ja chat-keskustelu. Opiskelijat ovat kokeneet osallistumisen mielekkäiksi ja hyödyllisiksi: -> Vuorovaikutus vertaisten kanssa -> Jokaisen opiskelijan “ääni” kuuluviin -> Oman osaamisen hahmottaminen -> Luennon rytmittäminen -> Anonymiteetti -> Palaute opettajalle

JOUSTAVA Yhteenvedot, koosteet ja keskustelut saa talteen myöhempää käyttöä varten Samoja kysymyksiä voi kierrättää uudelleen ja uudelleen Sopii käytettäväsi isojenkin opiskelijaryhmien kanssa, ei rajoituksia osallistujamäärässä

DEMO: http://presemo.helsinki.fi/aktivointi/ AKTIVOIVA DEMO: http://presemo.helsinki.fi/aktivointi/ 1. Tilaa uusi huone, määritä ylläpito PIN-koodi. Suunnittele aktivointiprosessi osaksi opetustasi ja luo aktiviteetit (=kysymykset). 2. Aktivoi opiskelijat luennon / opetuksen aikana. Moderoi viestejä tarvittaessa. 3. Näytä vastauskoostet, anna palautetta ja tallenna aineistot (raportti). Tyhjennä huone seuraavaa kurssia varten…

TUKI Tutustu ohjeisiin ja käyttösääntöihin osoitteessa: http://presemo.helsinki.fi Tukea opetuskäyttöön: ok-presemo@helsinki.fi