Opiskelijakyselyt Tampereen yliopistossa Leena Ahrio, 31.8.2006.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KENELLE PAHOINVOINTI KASAUTUU
Advertisements

Korjaa lauseet. Alex on myyjä
SMOOTHISTI TYÖELÄMÄÄN OPPISOPIMUKSELLA
Avoin ammattikorkeakouluopetus. AVOIN AMMATTIKORKEAKOULUOPETUS  Opinnot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille koulutustaustasta,
Paikallisesta sopimisesta työaikajärjestelyissä
Miian ja Niinan atk-työt
Erilaisia kauppapolkuja…. TILDAN POLKU  Tilda asiakaspalvelun ja myynnin merkonomiopiskelija valmistuu kahdessa vuodessa  ensimmäinen lukuvuosi 4 jaksoa.
Työhyvinvoinnin tekijät Akavan Erityisalojen työmarkkinatutkimusten tuloksia Tiivistelmädiat
Pardian jäsentutkimus 2013: Työssäjaksaminen koetuksella jatkuvassa muutoksessa 1.
VETURI II Vertaistuutoritapaaminen Kuopio
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
Venäjän merkitys kyselyn perusteella on ollut kasvussa: Tänä vuonna sen ilmoitti merkittävimmäksi ulkomaalaisten vieraiden lähtömaaksi jo 70 prosenttia.
Perustulo Mitä se maksaa?. Esitettyjä väitteitä Perustulo kaksinkertaistaa valtion menot Perustulo vie rahat hyvinvointipalveluista Perustulo pakottaa.
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tervetuloa Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistoon Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen.
Uuden yhteiskoulun lukio Sopiva sijainti Sopiva koko.
Mitä Student Life on? Student Life on Jyväskylän yliopiston ja jyväskyläläisten kumppaneiden luoma toimintamalli, jonka fokuksessa ovat yliopistomme.
Näytöt Kiipulan ammattiopiston puutarhatalouden yksikössä
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
Jukka Vehviläinen, DiaLoog AMMATTISTARTIN SEURANTA VUONNA 2010 Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä toteuttaa hankkeen, jonka aikana (v. 2010) suunnitellaan.
Joustava opintoketju Pohjois- Savossa –hanke – Savonia-ammattikorkeakoulu Kuopion yliopisto Sibelius-Akatemia, Kuopion osasto Humanistinen.
FUAS Kielet ja viestintä
Opettajatuutori (Laurea/ Leppävaara /marata)
Palaute elämää diabeteksen ja diabeetikon kanssa päivästä Lauantai
Ryhmän merkitys työssäkäyvien gradutyöskentelyssä Työelämää ja opintoja -iltapäivä Tytti Suojanen, Kieli- ja käännöstieteiden laitos Teknisen.
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
Alueellinen koulutustilaisuus Kuopiossa Kunnonpaikka,Vuorela Ulla Voutilainen.
Työelämän kehittämisstrategianseminaari Säätytalo Markku Suominen.
Ammattistartti ja seuranta Seminaari Ahlmanin ammattiopistolla Tampere Ulla Aunola.
Ura- ja rekrytointipalvelut OPINTOJEN TYÖELÄMÄORIENTAATION järjästämisen ja kehittämisen tukena Esittely- ja keskustelutilaisuus Kati Kettunen.
Työelämää ja opintoja -iltapäivä Tampere Palaute puhuu - seuranta-aineistojen hyödyntäminen laitoksilla Leena Ahrio Reeta Eloranta.
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
” ILMAN PROJEKTIA MINULLA EI OLISI TUTKINTOA” TAMPEREEN YLIOPISTON INFORMAATIOTUTKIMUKSEN LAITOKSEN VALMIIKSI TYÖN OHESSA -PROJEKTI (2005 – 2006)
Näkökulmia opintojen seurantaan biotieteissä Yliopistopedagogiikan yliopistonlehtori BioTDK Soila Judén-Tupakka.
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke TUETUN TYÖSSÄOPPIMISEN MERKITYS KOULUNKÄYNTIAVUSTAJAN NÄKÖKULMASTA Leena Koivisto
 Verkkokyselyitä vuodesta 2004 opinto- ja kansainvälisten asioiden osastolla  Kolmannen ja viidennen vuoden opiskelijat  opintojen sujuvuus ja työssäkäynti.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Tohtorien uraseurannan satoa ja tuloksia Työelämää ja opintoja –iltapäivä Jukka Mäkinen, TaY | U&R.
Talous- ja strategiaryhmä Tampereen työttömyys, kesäkuu 2006 Työttömyysasteen paraneminen on jatkunut tasaisesti lähes prosenttiyksikön vuosivauhtia syksystä.
Valmistuneiden näkökulmia työelämätaitojen kehittymiseen Reeta Eloranta / U&R.
Kansainväliset tutkinto-opiskelijat Suomen yliopistoissa Tuure Pitkänen SYL:n hallituksen jäsen.
5/2004 CIMO Liikkuvuuden lisääminen ongelma-aloilla: case tekniikka Taulukot: Suomesta ulkomaille lähtevät vaihto- opiskelijat suhteessa uusiin opiskelijoihin.
Helsingin yliopisto Avoin yliopisto Henkilökohtainen opintosuunnitelma HOPS Avoimessa yliopistossa
Lapin yliopistosta v valmistuneiden taustatietoja Kyselyyn vastasi 173 Lapin yliopistosta valmistunutta, vastausaste 59 % Naisia 72 % Ikä valmistuessa.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Ammatilliseen peruskoulutukseen valmentava koulutus VALMA (60 osaamispistettä) Antaa opiskelijalle valmiuksia ammatilliseen peruskoulutukseen hakeutumiseksi.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Niko Vuorinen, kalpamiekkailu.  Päätoiminen urheilija  Yliopisto-opiskelija (HY) ◦ Teoreettinen filosofia+estetiikka+kasvatustiede+opettajan pätevyys+psykologia.
Vauhdita valmistumistasi – valmennus Tampereella Aino-Maija Ahola & Katri Saarinen &
Seurakuntaopisto.fi Tsekkaus- opintojen etenemisen tarkastelu Pieksämäen yksikkö Pirkko Naukkarinen TSEKKAUS, 2015.
JATKO-OPINNOT Viherlaakson lukio. ABI-VUOSI Jakoissa opiskelu koostuu jäljellä olevista pakollisista kursseista sekä yo-kokeisiin treenaavista.
YOPALAn ja Jyväskylän yliopiston opiskelijakyselyn vertailua
Oma polkuni työelämään
VISIO Ohjaamojen tavoitteena on nuorten työllistymisen, koulutuksen ja osallisuuden edistäminen tarjoamalla tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluita. Ohjaamot.
SOSIAALITYÖN OPISKELIJOIDEN INFOPÄIVÄ
BYOD Bring Your Own Device
YYT / / Osaamisprofiili / K16 / MI.
Ammatillisen koulutuksen valtionosuusrahoitus vuosi >
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
MIKSI LUKIOON???.
Kuvittajat.
Roni Nukarinen Sosionomi (AMK) (perjantaina )
Uraseurantakysely vuosina
Opiskelijavalintojen kehittäminen ja avoin korkeakoulu –ideariihi
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Tyyli – Työelämäjaksoja ja työssäoppimista yliopisto-opintoihin
Tulevaisuuden osaamistarpeet ja työelämän muutos
Opinnoista töihin: FOKUS – opinnoista tuetusti työllistymiseen
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Esityksen transkriptio:

Opiskelijakyselyt Tampereen yliopistossa Leena Ahrio,

Opiskelijakyselyt osaksi laadunvarmistusta nettikyselyitä vuodesta 2004 OKAssa kolmannen ja viidennen vuoden opiskelijat – opintojen sujuvuus ja työssäkäynti – vaihtuvia ajankohtaisia aiheita – keväisin e-lomakkeella netissä (alkaen 2006, 2004) toista vuottaan opintojaan aloittavat – tänä syksynä ensimmäistä kertaa – yliopistoon kiinnittyminen, opintojen keskeyttäminen (e- lomakkeella ja perinteisesti)

Opiskeluaikainen työssäkäynti hyvä huono työ! – opiskelijoiden suhdetta työntekoon selvitetään vuosittain väitepatteristolla – työelämään pääsy houkuttaa: kannustaa valmistumaan – työttömyys pelottaa: valmistumista pitkitetään – työ vie aikaa opinnoilta vs. työ tuo mielekkyyttä opintoihin ja parantaa työllistymismahdollisuuksia – mutta kaiken kaikkiaan opiskelijat ajattelevat (n. 2/3), ettei työnteko turhaan venytä opintoja

Opiskelijoiden työssäkäynti yleistyy opintojen edetessä Kyselyyn ( vuotiset) vastanneista opiskelijoista – 26 prosenttia töissä joka vuosi – 6 prosenttia ei lainkaan

Työn ja opintojen yhteensovittaminen kyselyn perusteella ei ole helppo vetää selkeitä johtopäätöksiä ja parannusehdotuksia opintojen kehittämiseen Opiskelijat kuvaavat itseään avovastauksissa – Opinnot sujuvat -tyypit teen töitä vähän, viikonloppuisin ja/tai lomien aikana työnantaja joustaa opiskelukäytännöt ovat joustavia, joten sujuu kiireistä ja rankkaa on, mutta opinnot sujuvat silti järjestelykysymys, sopivat kun pistää sopimaan – Opinnot kärsivät -tyypit Työt etusijalla (keikkatyöt), koska tarvitsen rahaa Käyn pääasiassa töissä (vakityö), opinnot ovat toissijaisia