JR 231105. Opetuksen laatuhanke Yliopisto on asiantuntijayhteisö, autonomisten toimijoiden yhteisö, LUOTTAMUS Luonnostaan pyrkimys korkeaan laatuun Oppimisnäkemys.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
Advertisements

Liikevaihdon muutos Pirkanmaalla 2001/2010 Kaikki toimialat (vuosimuutos-%)
Toimintajärjestelmän rakentaminen
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Elinkeinokalatalouden strategian ja toimintaohjelman valmistelu
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Informaatioteknologian tiedekunta 2006 Prosessien mallinnus IT-tiedekunnassa Pro.Laatu.Pro Tommi Kärkkäinen Olli Hokkanen Miika Nurminen.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Laatutyön ajankohtaiskatsaus
Anu Portti Laatupäällikkö
Verkkoportfolio Taina Joutsenvirta Verkkopedagogiikan asiantuntija
Opettamisesta osaamiseen -seminaari
Osaamisperustaisen pedagogiikan kriittiset pisteet
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
osana opiskelijan PLE:tä
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
VALTIOVARAINMINISTERIÖ Hallinnon kehittämisosasto1 CAF mallin rakenne ja sisältö Lisätietoja:
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Toiminta, toteutus suunnittelu Arviointi (itsearviointi) Kehittäminen,
Verkko-opetuksen laatuhankkeen kehitystyö 2006 VVYOP` Sari Koski-Kotiranta, Helsingin yliopisto
OPLAApro Arvioinnin merkitys ja rooli oppimisessa enemmän taitoa, vähemmän tekniikkaa.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
1 ”Laadunhallintajärjestelmä toiminnan kehittämisen viitekehyksenä” Helsingin yliopisto
JAMK-ESOK Esteettömät oppimisympäristöt Helena Koskimies,
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisseminaari
Käki-projekti 2. opponointi Käki-projekti 2. Opponointi
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Aikuiskoulutuksen rooli yliopistossa Keijo Virtanen, Turun yliopisto
Jyväskylän yliopisto Suunnittelu ja kehittäminen Laatutyö Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus Mitä, miksi ja milloin? Koulutuksen tutkimuslaitos
Uusi tutkintorakenne - Bolognasta eteenpäin Yliopiston ja ammattikorkeakoulujen neuvottelukunta
Näkökulmia opintojen seurantaan biotieteissä Yliopistopedagogiikan yliopistonlehtori BioTDK Soila Judén-Tupakka.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
TieVie-asiantuntijakoulutus Helsingin lähiseminaari KoMiTi-hankkeen esittely Kirsi Levänen ja Katri Rintamäki.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Valtakunnallinen konteksti Valtioneuvoston periaatepäätös julkisen tutkimusjärjestelmän rakenteellisesta kehittämisestä.
Hammaslääkärin kliinisen jatkokoulutuksen rakenteiden vahvistaminen.
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Tiedotus- ja keskustelutilaisuus vanhoille opiskelijoille
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics Maria Schröder Laatuleimat osa Hankenin jokapäiväistä elämää Maria.
Portfolio Mikko Peltomaa Sos8snb.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Arkiston nimi:Päiväys:Copyright: OpettajatuutorointiAuli Pekkala Opettajatuutorointi.
Dipoli /Koivula S. ja Rantamäki J. LAADUN INDIKAATTORIT mitä, miksi, miten, milloin, kuka, kenelle?
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Kottarainen Jyväskylän yliopisto - Sovellusprojekti WWW-pohjainen kyselysovellus.
Käki-projekti, Loppuesittely Käki-projekti Loppuesittely
Kuikka-projekti Loppuesittely Projektiorganisaatio Projektiryhmä –Salla Kalermo –Sami Kosonen –Lauri Pohjola –Antti Tourunen Ohjaajat –Jukka-Pekka.
Verkko-opetuksesta ohjauksen tvt-tukeen
Käki-projekti, e-hops esittely Käki-projekti eHOPS-esittely
OPINTO-KOKONAISUUS pakolliset suun. suor. ~~~~~~ kv ~~~~~~ kv04 ~~~~~~~ s05 valitse jompikumpi ~~~~~ ~~~~ valitse 8ov mitä haluat seuraavista.
Kuikka-projekti 1.Opponointi Projektiorganisaatio Projektiryhmä –Salla Kalermo –Sami Kosonen –Lauri Pohjola –Antti Tourunen Ohjaajat –Jukka-Pekka.
Informaatioteknologian tiedekunta Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus IT-tiedekunnan.
Helsingin yliopisto Avoin yliopisto Henkilökohtainen opintosuunnitelma HOPS Avoimessa yliopistossa
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR
Ammatillisen koulutuksen ohjauksen laadunvarmistus Pasi Kallioinen, Sataedu & VeeVee Virtanen, SAKU ry OPINTO-OHJAUKSEN MITTARISTO JA SEN KÄYTTÖKOKEMUKSET.
KTEP001 Terveystieteiden asiantuntijuus I - fysioterapia Korniloff, Sjögren Syksy 2015.
Tutkimuksen huippuyksikkö OPLAA, opetuksen laatuhanke OPLAApro, opetuksen laatuprosessi.
Arviointi –verkkojakson aloitus
Korppi: kurssinhallinta
Suomen Akatemia ja VIRTA-julkaisutietopalvelun hyödyntäminen
ePortfolio ohjauksen apuvälineenä
Jyväskylän yliopistossa
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Asiointipalveluiden laatu
Opiskelun ja opetuksen tiedonhallintajärjestelmä
Asiointipalveluiden laatu
Esityksen transkriptio:

JR

Opetuksen laatuhanke Yliopisto on asiantuntijayhteisö, autonomisten toimijoiden yhteisö, LUOTTAMUS Luonnostaan pyrkimys korkeaan laatuun Oppimisnäkemys (tietoinen tai tiedostamaton) ohjaa valintoja Koulutuksella näkymättömästä näkyvää Henkilökohtainen arvostusten määrittely Ammattikuvaportfolio Muutos oman oivalluksen kautta

JR Laadunvarmistus Ehdollinen luottamus Kontrollointi Prosessit Asiakkaat määrittävät arvokkaan Laatu määrittyy ”ylhäältä” Arvojen ja periaatteiden jalkautus

JR Monash Monikulttuurisuus voimavarana, toimijoiden asiantuntijuuden kunnioitus Kontrolloinnista valtauttamiseen, LUOTTAMUS Arvot ja periaatteet yksikkökohtaisesti julkisia Itsearviointi -- Vertaisarviointi Toiminnan jatkuva kehittäminen, laatuympyrä Oppiva organisaatio

JR OPLAApro Luottamuksellisuus Yksityisistä arvoista yhteisön moniarvoisuus Yhteisöllinen arvokkaan määrittely Laitosportfolio perustelee –strategian ja vision –indikaattorit ja palautteen hyödyntämisen

JR Kokonaislaatujärjestelmä Hallinnon prosessit 2006 Opetuksen laatu 2007 Auditointi 2008

eHOPS- sovellus Opiskelun ja opetuksen tiedonhallintajärjestelmä ePortfolio- sovellus Kokonaislaatujärjestelmä Korpin kyselysovellus Korppi kurssinhallinta Kurssitarjonta Opetustarjonta Opintorekisteri Avoin HOPS Rajattu HOPS Kurssikyselyt Kurssipalaute Muut kyselyt ja selvitykset Itsearviointi ja seurantatieto Laitosportfolio Taustatiedot Perustelut valinnoille Esteellisyystieto KV-kysely Henkilökohtainen portfolio sisältää teknisesti sisältää mahdollistaa osana tuottaa tietoa osana sisältää tuottaa tietoa Opintojen rakenne Opintojen aikataulutus OpiskelijatHenkilöstö sisältää osana Markku Närhi 2005