Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Valmennus AMK-opintoihin -työkori –
Advertisements

Atto ja avaintaidot työssä oppien? Sirkka Hulkkonen.
Asiantuntijuus ja työelämäorientaatio
Yksittäisten irrallisten asioiden opiskelusta työelämän tarvitsemaan osaamiseen Opetustoiminnan kehitysjohtaja Outi Hyry-Honka KOTA-talkoot.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
2+1-mentorointi Liisa Uusitalo
Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden tukeminen Variassa Kamut-projektin yhteenvetoa Varian opettajien kokemuksia.
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
Oppimista tapahtuu: Opelta oppijalle Oppijalta toiselle
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
TUTKE II toimeenpano OSAOssa
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Millaisia verkostoja syntyy? Leena Vainio, AKTIIVI Plus Tuumasta toimeen seminaari Kuva © Neal SingletonNeal Singleton.
Erityisopettajien toimenkuvan muutokset ja ajankohtaisia asioita Kaija Miettinen Vammala
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Opettajatuutori (Laurea/ Leppävaara /marata)
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
Teini MINNO esiselvitys ( S12538) ohjausryhmän kokous IV Laura-Maija Hero Projektipäällikkö Tulokset Laura-Maija Hero
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Esittäytyminen VYYHTI.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
VOIMAA Voimavaroja maahanmuuttajista. MITÄ? VOIMAA-hankkeen tavoitteena on kehittää maahanmuuttajataustaisille joustava väylä opintojen aloittamisesta.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
SOSIAALINEN MEDIA AMMATTIKORKEAKOULUN HYÖTYKÄYTÖSSÄ Juhana Kokkonen
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
Kieliä opettavien OPS- tapaaminen Ryhmätyön ohjeistus.
Miksi Pohjoismaiden innovaatioyhteistyötä? erikoistutkija Hannu Lipponen Kauppa- ja teollisuusministeriö Oulu
W5W²-pilotti: TEO:lla työelämään! Helsingissä Leena Itkonen Helsingin yliopiston ura- ja rekrytointipalvelut.
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Tervetuloa Innokylään

Savonia-ammattikorkeakoulu
Pieksämäen kaupunki Hiekanpään koulu
Opiskelu ammattikorkeakoulussa ja yliopistossa
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Kulttuurienvälinen viestintä
Ohjauksen ja opintojen henkilökohtaistamisen kehittäminen
RAKENTAMISTEKNIIKAN TUTKINTO-OHJELMAT
Saimaan ammattiopisto Sampo
Tulevaisuuden osaamistarpeet ja työelämän muutos
Volitioprosessi, tahdon!
Hanke
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
RAKENNUSTEKNIIKAN KOULUTUSOHJELMA
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
LIITE vuotiaiden Audio-visuaalinen kulutus
RAKENNUSTEKNIIKAN KOULUTUSOHJELMA
Esityksen transkriptio:

Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia

Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin – opinnoista työelämään -hanke sosiaalisen median hyödyntäminen hankkeissa ja rekrytoinnissa, tiedottaminen, koulutussuunnittelu, kv-verkostot, julkaisutoiminta

Vastaavatko opinnäytetyössä osoitetut tiedot ja taidot työelämän odotuksia ja vaatimuksia? Työelämään syntyy uudenlaisia ammatinkuvia sekä osaamista. Pysyvätkö ammattikorkeat perässä? Tarve kehittää opintojen ja työelämän välistä siirtymävaihetta on ilmeinen.

opiskelija opettaja työelämä

Opiskelijalle osaaminen esille! aiheita opinnäytetyölle työelämään verkostoituminen mutkaton etätyöskentely! Opettajalle & ammattikorkeakoululle työkalu opinnäytetyöskentelyyn ja opiskelun ohjaukseen uusi oppimisympäristö, uudet mahdollisuudet alaa kehittävän tiedon jakaminen Työnantajalle uusi rekrytointikanava omaa organsaatiota kehittäviä opinnäytetöitä mahdollisuus vaikuttaa opetuksen sisältöihin

Siis mitä? - monisuuntaisen oppimisen kanava - rekrytointifoorumi - helppokäyttöinen alusta - hyödyntää sosiaalisen median työkaluja

Hankkeen/idean jatko PROksi-alustan valtavirtaistaminen Uusien opetusmenetelmien levittäminen Open Access -ajattelu

reititin.metropolia.fi Matti Rantala - projektipäällikkö Tuomas Korkalainen - tiedotus, sidosryhmät Irene Alsti-Lehtonen - koulutussuunnittelu, hallinto Markku Tähtinen - sähköiset ratkaisut, PROksi-alustan kehitys twitter.com/reititin facebook.com/reititin twitter.com/reititinfacebook.com/reititin