WebOodi kasvatustieteen laitoksen opetustoiminnan tukena - Miten kokemusten kautta uuteen lukuvuoteen 2008-09? Oodi-päivät 1.-2.4.2008 Kaisa Santanen Kasvatustieteen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Atik III -projekti Avoimen yliopiston foorumi Minna Herno Projektipäällikkö Oodi-konsortio
Advertisements

SIVUAINEKURSSIT TIEDEKUNTIEN OPINTO-OPPAAT • PAINETUT OPPAAT → student center, kirjasto, tiedekuntien palvelupisteet • PAINETTUJEN OPPAIDEN.
Oodin versiot, havaittujen virheiden korjaus sekä kehitysehdotusten eteneminen Laura Vuorinen Kehittämisosasto / Opiskelijarekisteri.
HOPSista Eli mistä tässä onkaan kysymys? TAIKOPEDA
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Tutkinnonuudistus voimaan tänä syksynä – Mikä muuttuu?
LVI: vaihtoehtoiset etenemistavat Tavoitteisiin liittyvät kysymykset Opiskelijalle saumaton palvelu paikan vastaanotosta ilmoittautumiseen.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.
Oodin osajärjestelmien esittely ja niiden käyttöönotot
Tänään - Vaihto-info, Jani Haapakoski - Sivuaineista * Sivuaineet tutkintorakenteessa * Mitä vaihtoehtoja sivuaineissa on * Miten sivuaineiden opinto-oikeutta.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
E-opetuksen ja –tuen osaamistiimi
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
Alueellinen koulutustilaisuus Kuopiossa Kunnonpaikka,Vuorela Ulla Voutilainen.
WebOodin käytön tehostaminen humanistisessa tiedekunnassa Päivi Heino Humanistinen tiedekunta.
Ura- ja rekrytointipalvelut OPINTOJEN TYÖELÄMÄORIENTAATION järjästämisen ja kehittämisen tukena Esittely- ja keskustelutilaisuus Kati Kettunen.
Oodin hopsin käyttö ja käyttöönottojen tilanne Eeva Tuori-Pastila, Opiskelijarekisteri.
Uusi tutkintorakenne - Bolognasta eteenpäin Yliopiston ja ammattikorkeakoulujen neuvottelukunta
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Oodi-päivät Yhteenvetoa OpeOodin määrittelystä ja etenemisestä Johannes Tuovinen.
Järkeä ja tehokkuutta opetusohjelman laadintaan Laura Vuorinen, Opiskelijarekisteri Anna Kuuteri, Käyttäytymistieteiden laitos Timo Tamminen,
Näkemyksiä, kokemuksia ja ajatuksia opettajatuutoroinnista Minna Nieminen SAMOK ry. Sisältö: 1) Opettajatuutoroinnin hyödyt opiskelijalle 2) Opettajatuutoroinnin.
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
Opintokohteista Uusien opintokohteiden päivämääristä: Uuden opintojakson ja -kokonaisuuden voimassaolon alkupäiväksi annetaan sen lukuvuoden alkupäivä,
eHOPS farmasian tiedekunnassa
Tiedotus- ja keskustelutilaisuus vanhoille opiskelijoille
Oodipäivät Oodin käyttöönotto teologisen tiedekunnan näkökulmasta Suunnittelija Tanja Pirhonen Teologinen tiedekunta.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
PalauteOodi Version 2.9 tulleet muutokset. PalauteOodin käyttöoikeusuudistus Ennen vain 1 käyttöoikeus PalauteOodissa (Palautevirkailija) Nyt oikeus jaettu.
Opintokohteiden tunnisteiden ja asteikkojen ylläpito WinOodissa Hilkka Hanhenoja.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
Opintoasiainsuunnittelija Anu Aunela Eläinlääketieteellinen tiedekunta WebOodin tenttityökalu eläinlääketieteellisessä.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Oodin versiot – havaittujen virheiden korjaus ja sekä kehitysehdotusten eteneminen
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
HY:n Oodi-päivät 2008 Ajankohtaista asiaa ja keskeisiä huomioita.
Päivittäisraportit Opiskelijarekisteri.
Oodin kehityksen painopistealueet HY:n näkökulmasta, vuosi
Palautetta opetuksestasi – WebOodi-järjestelmän käyttö tiedekunnassa Opetuksen päivä 2006 Matti Aarnio / TUKE.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: ◦ Puh ◦ WebOodi -asiat:
OPKE/JNA OPSista HOPSiin ja takaisin Opetuksen ja opiskelun suunnittelun ja seurannan välineitä Tampereen teknillisessä yliopistossa Johanna Naukkarinen.
Oodin kurssi-ilmoittautumisten priorisointityökalu Teemu Ajalin Opiskelijarekisteri.
Oodi-päivät Selvitys opintosektorin rekisteröintikäytännöistä – toimenpiteitä ehdotettuihin kehittämiskohteisiin Opiskelijarekisteri, Sari.
OHJAAJAN KOKEMUKSIA SÄHKÖISEN HOPS-TYÖKALUN KÄYTÖSTÄ espanjalainen filologia Elina Liikanen Romaanisten kielten laitos Oodi-päivät ?
, 60 op = 25 op kandidaatin tutkintoon, = 35 op maisterin tutkintoon Aineenopettajan pedagogiset opinnot Filosofinen tiedekunta.
Avoin yliopisto Tervetuloa Avoimen yliopiston infotilaisuuteen Syksy 2013.
Lapin yliopiston Avoin yliopisto Tervetuloa Avoimen yliopiston infotilaisuuteen.
OPISKELIJAKSI KASVATUSTIETEIDEN TIEDEKUNTAAN. Opiskelu Kasvatustieteen kandidaatti –3 vuotta –180 op Kasvatustieteen maisteri –2 vuotta –120 op.
Opettajan pedagogiset opinnot Kielten opettajien koulutukseen valitut 2016.
SISU-koulutus: tutkintorakenteen tekeminen
MIKSI LUKIOON???.
Opiskelijarekisterin ja Oodi-konsortion tulevaisuudennäkymiä
Opinto-oikeus/ Lukukausimaksut &Oodi
Oodin versio 2.9 Tulleet muutokset
Käyttäjien kertomaa: Ryhmätoivetyökalu
Oodin version 4.8 yhteenveto
Ryhmätoivetyökalu tutuksi
Kauan kaivattu lukujärjestys: Flamman Opintoni-ikkuna
OpeOodi: missä mennään
Valtiotieteellinen tiedekunta
Katsaus opintohallinnon järjestelmiin Sami Hautakangas, OKA
Painopisteenä: Oodin hops
HALLINTO-OIKEUDEN OPETUS LUKUVUONNA
Esityksen transkriptio:

WebOodi kasvatustieteen laitoksen opetustoiminnan tukena - Miten kokemusten kautta uuteen lukuvuoteen ? Oodi-päivät Kaisa Santanen Kasvatustieteen laitos

Yksi käyttäytymistieteellisen tiedekunnan viidestä laitoksesta Sijaitsee Siltavuorenpenkereellä Koulutukset: Kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) koulutus Utbildning i Pedagogik (allmän och vuxenpedagogik) Aikuiskasvatustieteen ja työn kehittämisen maisteriohjelma Koulutussosiologian ja -politiikan maisteriohjelma Perustutkinto-opiskelijoita: n. 700 Jatko-opiskelijoita: n. 150 Vakituista henkilökuntaa: n. 40

Opetustoiminnan hallintohenkilökunta amanuenssi osastosihteeri koordinaattori amanuenssi yleinen opintoneuvonta tenttijärjestelyt opintosuoritusten rekisteröinti kokonaisuusmerkinnät tutkielma-asiat opintoneuvonta palautejärjestelmä tutkintovaatimusten koordinointi opinto-oppaan tallentaminen ja päivittäminen harjoitteluasiat työelämäyhteistyö viestintä ja tiedotus opintoneuvonta ja opintojen suunnittelu (maisteri-HOPS) opintojen korvaavuudet opetusohjelman suunnittelu ja laatiminen (tilavaraukset) WinOodiWebOodi

WebOodin osajärjestelmien käyttöönotto  WebOodin käyttöönotto - ilmoittautumiset - ajoitus/salitiedot syksy Tutkinnonuudistus  Käytön laajentaminen  Opetustapahtuma- tiedot kattavammaksi  OpasOodi (2 opasta) - tutkintovaatimukset  Palautejärjestelmän pilotointi  OpasOodi (7 opasta) - kandi/maisteri, sivuaine, uusi maisteriohjelma  Palautejärjestelmä kaikille opintojaksoille  Tutkintorakenteet (4 rakennetta)  eHOSP-pilotointi  Palautejärjestelmä - graduseminaarit ulkopuolelle ???

Opetustoiminnan vuosisykli 12 Talvi Kevät Kesä Syksy 34 - OPETUS - Palautteen käsittely - Suunnittelun käynnistäminen - OPETUS - Ilmoittautumiset - Ryhmien muodostamiset - Tenttien organisointi - Palautteen keruu - Opettajien työnjaon suunnittelu - Tilojen varaaminen - Tutkintovaatimusten ja opetusohjelman julkistaminen - Opetuksen suunnittelu - Opetusohjelman päivittäminen - Palautteenkeruun valmistelu

1/4 Kevät-kesä: Opettajien työnjaon suunnittelu, tilavaraukset Tutkintovaatimusten ja opetusohjelman julkistaminen OpasOodi: edut Vakiintunut laitoksella, tuttu opiskelijoille ja henkilökunnalle Opetustapahtumille voi antaa statuksia suunnittelun tueksi Opiskelijat näkevät WebOodista, koska tietoja viimeksi päivitetty Linkit dokumentteina tallennettuihin tiedostoihin (esseeohjeet tms.) OpasOodi: kehitettävää Oppaaseen suunnittelutyökalu kokonaisuuden hahmottamiselle Tietojen syöttäminen raskasta ja mekaanista Ilmoittautumistiedot kuvaustietojen yhteyteen Aliopetustapahtumat kopioitaviksi useammalle opetustapahtumalle Yhteys tilavarauksien ja WebOodin välille

1/4 Kevät-kesä: Opettajien työnjaon suunnittelu, tilavaraukset Tutkintovaatimusten ja opetusohjelman julkistaminen Uudesta maisteriohjelmasta 8. opas Maisteriohjelmien oppaat ja ilmoittautumiset  opiskelijoille valmis vai itse koottava kalenteri? Suunnitteilla luoda maisteriohjelmille tutkintorakenteet, miten toimivat? Sivuaineoppaiden tutkintorakenteet, miten toteutettavissa? Opasraporttien mielekäs hyödyntäminen, miten pois paperioppaan päivittämisestä? Miten saadaan työversioita ja arkistokappaleet oppaista.

2/4 Kesä-syksy: Opetuksen suunnittelu, opetusohjelman päivittäminen Palautteenkeruun valmistelu Palautteenkeruun valmistelu: edut Tiedekunnalla yksi yhteinen opetustoimikunnan suunnittelema lomake Lomakkeiden tallentaminen helppoa ja nopeaa Palautteen antaminen helppoa opiskelijalle Opetuksesta ei kulu aikaa palautteen keruulle Palautteenkeruun valmistelu: kehitettävää Samalle opetustapahtumalle useampi lomake, lisäryhmät jäävät ulkopuolelle, halutaan kurssispesifiä palautetta Useammalle opetustapahtumalle sama lomake, maisteriohjelmilla yhteisiä opintojaksoja

2/4 Kesä-syksy: Opetuksen suunnittelu, opetusohjelman päivittäminen Palautteenkeruun valmistelu Palautejärjestelmän laajentaminen maisteriohjelmiin, miten palaute samasta opetustapahtumasta? Kyselyaineisto vai mahdollisuus palautteen antamiseen? Viiden opiskelijan minimivaatimus ei aina täyty Mitä pienten opintojaksojen kohdalla? Miten palauteprosentit todenmukaisiksi? Vaatii ilmoittautumistietoja ajan tasalle eHOPS: osa opettajatuutorointia vai itsenäinen opiskelijatyökalu?

3/4 Syksy-talvi: OPETUS, ilmoittautumiset, palautteen keruu Opetusryhmien muodostamiset OpeOodi: edut opettajille Opetusajat ja -tilat nopeasti saatavilla Pienemmissä ryhmissä opiskelijoiden taustatiedot Sähköpostin lähettäminen, opiskelijalistat suoritusmerkintöjen pohjaksi Ilmoittauminen: edut virkailijoille Muutoksista nopea tiedottaa opiskelijoita Sähköpostilistojen turha kuormittaminen pois Opiskelijalistat OpeOodi/ilmoittautuminen: kehitettävää Sähköpostiviesteihin liitetiedostomahdollisuus ja allekirjoitus OpeOodin peruskäyttö helpommaksi Ilmoittautumistietojen poistaminen ”hae opiskelija” -kautta

3/4 Syksy-talvi: OPETUS, ilmoittautumiset, palautteen keruu Opetusryhmien muodostamiset OpeOodi: Tavoite lisätä käyttöä koetun hyödyn ja kollegoiden rohkaisun kautta Ilmoittautuminen ja ryhmien muodostaminen Aikaisempien opintojen tarkastaminen helpommaksi  ilmoittautumisen eston tai lisätietokentän hyödyntäminen? Ryhmäjakojen suunnittelu vie aikaa  priorisointityökalu avuksi? Tiedekunta luo tutkielman jättöön oman opetustapahtuman  tutkielmalomakkeen korvaajaksi? Miten sitouttaa opiskelijat ylläpitämään ilmoittautumistietojaan?

4/4 Talvi-kevät: OPETUS, palautteen käsittely, suunnittelutyön käynnistäminen Palautteen käsittely: edut Epäkohdat tai erityisen positiivinen palaute helposti havaituksi Nopea yleiskuva Palaute myös kirjallisuudesta, koska palaute opetuksen jälkeen Palautetta myös itsenäisesti suoritettavilta opintojaksoilta Palautteen käsittely: kehitettävää Yhteenvedot yksittäisten opintojaksojen yhteenvedoista Avovastausten sisällönhallinta

4/4 Talvi-kevät: OPETUS, palautteen käsittely, suunnittelutyön käynnistäminen Miten kehittää palautteen käsittelyä? Miten reagoida "virheelliseen" palautteeseen? Miten tiedottaa palautteen aikaansaamista muutoksista? Kenen tulisi vastata palautteeseen? Kenelle palaute tiedoksi? (vastuuopettajat, tuntiopettajat, sijaiset, vierailijaluennoitsijat)

WebOodin osajärjestelmien käyttöönotto syksy Tutkinnonuudistus  Käytön laajentaminen - opetustapahtumatiedot kattavammaksi  OpasOodi (2 opasta) - tutkintovaatimukset  Palautejärjestelmän pilotointi  OpasOodi (7 opasta) - kandi/maisteri, sivuaine, uusi maisteriohjelma  Palautejärjestelmä kaikille opintojaksoille  Tutkintorakenteet (4 rakennetta)  eHOPS-pilotointi  Palautejärjestelmä - graduseminaarit ulkopuolelle   WebOodin käyttöönotto - ilmoittautumiset - ajoitus/salitiedot OpasOodi (8 opasta) Tutkintorakenteet (6 rakennetta) eHOPS itsenäisenä työkaluna Palautejärjestelmä