Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuJuha-Pekka Siitonen Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Oodin versiot, havaittujen virheiden korjaus sekä kehitysehdotusten eteneminen Laura Vuorinen 17.4.2007 Kehittämisosasto / Opiskelijarekisteri
2
Oodin kehitystarpeet käytännöt muuttuvat, alkuperäiset (1995) määritykset eivät enää aina sopivia uusia toimintatapoja joita Oodin pitää tukea ulkopuoliset tahot (esim. tilastokeskus, kela, harek) aiheuttavat muutoksia järjestelmässä olevat virheet
3
Uudet versiot aiemmin versioita tiheästi 2005-2006 kaksi versiota vuodessa 2007 alkaen yksi versio vuodessa versioissa sekä uutta toiminnallisuutta että virheiden korjauksia nyt käytössä versio 2.5 versio 2.6 parhaillaan testattavana, käyttöön kesäkuussa versio 2.7 ilmestyy keväällä 2008
4
Versio 2.5 (nyt käytössä) asennettiin 22.1.2007 WinOodin muutokset suuri osa muutoksista raportteihin 31 eri asiaa kehitetty tai korjattu WinOodiin WebOodin muutokset kehityksen pääpaino hallinnon työkaluissa merkittävimmät muutokset kohdistuivat OpasOodiin käyttöön myös eHOPSin versio 1.1 77 eri asiaa kehitetty tai korjattu WebOodiin Web Services -palvelurajapinta muutoksista tiedotettu Oodi-info sähköpostilistalla löytyvät myös Oodin tukisivuilta http://www.oodi.fi/hy/
5
Versio 2.6 (tulossa kesällä) käyttöön 20.6.2007 asennuksen takia käyttökatko 18.-19.6. Etappiin liittyviä muutoksia kurssipalautteessa saman lomakkeen voi tehdä usealle eri opetustapahtumalle kerralla Web Services –palveluihin mukaan massatiedonsiirrot muuten enimmäkseen virheiden korjauksia
6
Versio 2.7 ilmestyy keväällä 2008 sisältö päätetään loka-marraskuussa
7
Oodin kehitys Oodi-konsortio koordinoi Oodin kehitystä eri osa-alueilla omat projektiryhmät winryhmä webryhmä … projektiryhmissä päätetään Oodin muutoksista edustajia kaikista konsortion jäsenyliopistoista HY:n edustajina opiskelijarekisterin työntekijät Oodi-konsortio ostaa Oodin teknisen toteutuksen ulkopuolisilta toimittajilta
8
Virheen löytyminen virhe löytyy tukipuhelin/sähköposti opiskelijapalaute opiskelijarekisterin työssä opiskelijarekisteri tutkii mistä virhe johtuu tiedoissa jotain vikaa Oodia käytetty puutteellisesti tai väärin Oodissa on virhe
9
Kun virhe todettu opiskelijarekisteri kirjaa virheen Oodi-konsortion käyttämään virhe- ja muutostoivetietokantaan (tehdään virhepöytäkirja eli vpk) virhettä käsitellään konsortion projektiryhmässä, kokouksia 1-3 kk:n välein kokouksessa keskustellaan ongelman laajuudesta mietitään kiertotapoja sovitaan korjaustavasta
10
Version sisällöstä päättäminen noin 5 kk ennen version ilmestymistä winryhmä WinOodin osalta, webryhmä WebOodista tarpeita on paljon enemmän kuin rahaa muutosten tärkeysjärjestys eri yliopistoille eri asiat tärkeitä kela, tilastokeskus, harek ym. ajavat muiden muutosten ohi joskus löytyy pahoja virheitä sen jälkeen kun version sisältö on jo päätetty -> korjaus voidaan ehkä saada versioon jos jotain muuta jätetään pois
11
Version toteutus ja ilmestyminen ulkopuolinen toimittaja tekee version versio ilmestyy sovittuna päivänä
12
Version testaus opiskelijarekisteri testaa version toimintaa testausaikaa yksi kuukausi yleensä aina löytyy virheitä toimittaja korjaa virheet opiskelijarekisteri testaa korjatun version
13
Versio käyttöön testattu ja korjattu versio asennetaan käyttöön tiedotusviestit käyttöohjeet WebOodin ruotsinkieliset ja englanninkieliset tekstit aikaa version ilmestymisestä käyttöönottoon kuluu noin 2 kuukautta esim. maaliskuun lopussa ilmestynyt versio saadaan käyttöön kesäkuussa
14
Yhteenveto: yhden virheen elämä virhe löytyy virhe tutkitaan opiskelijarekisterissä virhettä käsitellään konsortion winryhmässä/webryhmässä virhe priorisoidaan mukaan seuraavaan versioon toimittaja tekee uuden version versio ilmestyy opiskelijarekisteri testaa version versiossa on virheitä, joten toimittaja tekee korjausversion korjausversio ilmestyy opiskelijarekisteri testaa korjausversion versio tulee käyttöön
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.