Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg 9.12.2009 3/28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain 2009.1.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Muokkaa alaotsikon perustyyliä osoitt Miten oppia kuuntelemaan ja jakamaan lasten mielikuvia sodista ja konflikteista? Psykologi, psykoterapeutti.
Advertisements

FC Adonis – katsaus Palautteita / parannusehdotuksia tullut kiitettävän runsaasti nettisivujen, sähköpostin, FB:n, Movin, Skyben, mesen ja hesen.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Good Karma = Hyviä Seurauksia
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
1 Pohjois-Pohjamaan ELY-keskus / Markku Tervo Pohjoisen Suomen öljyntorjunnan yhteistyöryhmä , POHTO Avaussanat Markku Tervo, POP ELY.
Miten sosiaalista mediaa on hyödynnetty puoluepoliittisessa viestinnässä?
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Sosiaalista mediaa yrittäjille Tarja Vainionpää Kotipalveluyritykset.
Sosiaalisen median koulutus
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
TWITTER KIRJASTOPALVELUNA Krista Auvinen Lähteet:
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
SearchIM Search Mikko Ketola Regional Manager (Finland, Ireland, Baltic States) Helsinki Nuorten yhteisöt netissä – miten kommunikoin ja viestin.
Social Media Consultant Meltwater Buzz Laura Tuutti Sosiaalisen median seurannasta lähtökohta tuottavaan markkinointiin.
Solita.. Juha Salonen Concept Designer Palveluhakemiston ammattilaiskäyttöliittymän testaus.
WE LOVE HELSINKI.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TTL Sosiaalisessa mediassa
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2009 Kokemuksia sosiaalisen median käytöstä Luonnonvaraviestintätapaaminen Mikko Laine.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Urheiluseuran viestintä
NIKO PARKKINEN & MATTI YLINIEMI SOSIAALISEN MEDIAN KÄYTTÖOHJEISTUS.
SOSIAALINEN MEDIA HELMET-PALVELUSIVUSTON TEKIJÖILLE Krista Auvinen, projektisuunnittelija, Kiravo-hanke Pasilan kirjasto
VAPAAEHTOISTOIMINNAN LAATU JA TUKIRAKENNE Valtakunnallinen asiantuntijaseminaari ja neuvottelupäivä Keski-Suomen Museo, OHJELMA 9.30 – Ilmoittautuminen.
Rotarien jäsenyydestä ja pysyvyydestä
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Biolaakso mediassa Hannu Lehto. Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj:n lehdet ja verkkosivusto KP 5.10.
Marknadsundersökning If/Finland. 1.Kuinka hyvin organisaationne on mielestäsi valmistautunut Mahdolliseen kriisiin? Anna vastaus asteikolla1-8, jossa.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Järjestön logo tähän Olla vertainen Vertaistoiminta yhteisöllisyytenä, osallisuuden tukena ja paikkalähtöisenä toimintana Mona Särkelä-Kukko.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Vauhtia valmistumistalkoilla Tekniikan yksikkö Tiina Laajala ja Tomi Guttorm.
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
Kriisitilanteet ja matkustusturvallisuus ulkomailla – Mitä UM tekee?
Journalistiikan ja mediatutkimuksen perusteet ma 19. ja 26.9.: 12-14, F416; ti 20: 12-14, Kurtén ti 27.9: 12-14, Nissi viikko 38 ma-ti.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Järjestöpäivät. Romanifoorumin löydät netistä:
AJATUKSIA IHMISTEN VÄLISESTÄ KOHTAAMISESTA
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
ToMuT-hanke Visiotyökirja Pasi Silander ToMuT-hanke Mitä pitää kyetä näkemään tulevaisuuden visioita varten? Millaista näkemystä tarvitaan? Mitä.
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
Pirkon agendalla 6/2015 Saatavuustietokannan TSV lausunto
Sosiaalisen median eri kanavat osana Viherympäristöliiton viestintää ja markkinointia Opinnäytetyön suunnitteluseminaari Ville Miettinen & Jussi Front.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Vinkkejä sähköiseen viestintään

Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Lapset ja media Marianna Halonen
Mitä turvallisuustutkimuksessa tapahtuu?
SOTE-tieto SOMEssa Jari Porrasmaa
Esityksen transkriptio:

Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain

News

Uutiset Traditional media Digital media

News Traditional media Digital media Social media Kustantajan vastuu erottaa sos. mediasta

Sosiaalisen median kenttä käyttäjän näkökulmasta Itseilmaisu SOSIAALINEN MEDIA Yhteistyö Reagointi Sisällön organisointi Kulutuksen kiihdyttäminen Yhteydenpito Mukaillen Li& Bernoff: Groundswell

Pulma ennen: miten löydän kaiken mediatiedon? Pulma nyt: miten selviän kaikesta mediatiedosta? Kuka kirjoittaa? Mitä merkitystä mielipiteillä on? Miten erotan relevantin tiedon hälystä? Miten saan tiedon teknisesti hanskaan joutumatta käyttämään liikaa aikaa? Mitä sosiaalisesta mediasta?

Mitä tietoa? ”En löydä mitä haluan enkä tiedä, mitä minun pitäisi tietää...” 3/28/20157

Asiakkaat/käyttäjät: Ideoita tuotteiden ja palvelujen kehittämiseen Tuki asiakaspalvelulle / help deskille Kriisien tai ongelmien ennakointi Trendien ennustaminen

Päättäjät ja vaikuttajat: Mihin olemme menossa? Trendit/ennusteet Vaikuttajien löytäminen ja kommunikointi heidän kanssaan

Henkilöstö: Tietoa henkilöstön asenteista Miten meidät nähdään? Miten sisäinen viestintämme toimii? Mahdolliset kriisit

Sosiaalinen media Sosiaalinen media ei ole vain Facebook tai Twitter Tuhannet ryhmät käyttävät sosiaalista mediaa viestintätarkoituksiin pienissä ja isoissa asioissa – ammatillisissa – yksityisissä – erikoisosaamisen alueilla Olennaisen tiedon saamiseen ei tarvita koko mediakenttää, vaan tieto siitä mitä kannattaa seurata ja miksi 3/28/201511

Mitä muut ovat tehneet? 3/28/201512

Tarve: seurata kuluttajakeskustelua sekä omista että kilpailijoiden tuotteista; samalla seurataan myös HK Ruokatalon toimialaan liittyvää keskustelua HK Ruokatalo saa seurannasta mm. Jatkuvaa palautetta omista tuotteista, esimerkiksi tuotepakkauksista Jatkuvaa tietoa, kuinka kilpailijoiden tuotteet vertaavat HK:n omiin tuotteisiin Tuotekehitysideoita Tietoa, kuinka kuluttajat suhtautuvat esimerkiksi tuotteiden lisäaineisiin ja kuinka ne ymmärretään Ideoita, kuinka vahvoja tekijöitä esimerkiksi ympäristöasiat ovat kuluttajille Kerran viikossa katsaus valittuihin teemoihin liittyvästä keskustelusta 3/28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain

3/28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain

3/28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain

Muutama nyrkkisääntö Tiedä mitä haluat seurata Keskity olennaiseen, strategisesti tärkeään Keskity lähteisiin, jotka tärkeitä Tiedä MIKSI haluat seurata Määritä missä muodossa haluat tietosi saada Resurssoi – ulkoista KIITOS! 3/28/201516COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain 2009.