YLEMPI AMK-TUTKINTO Tietoa tutkinnosta : - valtakunnallinen verkkolinkki: Ylempi korkeakoulututkinto: -

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
HTK-opiskelijoiden opintojen käynnistystapaaminen
Advertisements

HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU AMK-tutkinto •Laajuus opintopistettä •Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat.
Tohtoriopinnot CMT:ssä Pekka Isotalus Kaikki kuuluvat •Tampereen yliopiston tutkijakoulu •Viestinnän, median ja teatterin tohtoriohjelma •Oppiaineet:
HTK-opiskelijoiden aloitustapaaminen Hämeenlinna HTM Riina Keskinen.
AMMATTIKORKEAKOULUJEN KIELTEN JA VIESTINNÄN VASTUUOPETTAJIEN TAPAAMINEN ANNELI AIROLA ESR AHOT-KATSAUS.
Hops Sibelius-Akatemiassa Hannele Ketomäki.
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
HÄMEEN AMMATTIKORKEAKOULU AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
Elsa Savolainen T Johdatus opiskeluun tietotekniikan tutkinto-ohjelmassa.
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea.
Brade & Vilpponen 1 ITP2TM003 Java-ohjelmointi I Kevät op.
Tutkinnonuudistus voimaan tänä syksynä – Mikä muuttuu?
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
KV- JA URAPALVELUT Anu Honkanen Kansainvälinen harjoittelu osana opintoja Työrymä 2 Bolognan vanavedessä –seminaari: Kansainvälisyys korkeakoulujen.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Insinööri-AMK, infrarakentaminen Opintojen ja TAMK:n esittely
Kiihdytetty opiskelupolku 2,5 v./SOTE 1. vuosi Kaikille pakolliset ammatilliset tutkinnon osat 50 ov Opiskellaan ryhmän mukana, 30 ov: Kasvun tukeminen.
Hämeen ammattikorkeakoulu AMK-tutkinto Laajuus opintopistettä Käytännönläheiset ammattikorkeakouluopinnot ovat vaihtoehto.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
LIIKE-RESTO-OPS-linjaukset Kaija Sääski.
AHOT– aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
Joustava opintoketju Pohjois- Savossa –hanke – Savonia-ammattikorkeakoulu Kuopion yliopisto Sibelius-Akatemia, Kuopion osasto Humanistinen.
Joustava opintoketju Pohjois- Savossa –hankkeen loppuseminaari Tuula Peura Ulla Kekäläinen Joustava opintoketju Pohjois-Savossa.
ITKY100 Yliopisto-opiskelu ja opintojen suunnittelu, op, Syksy 2011 Vastaava opettaja (TJT) Pekka 1.
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
Tuutorointi- ja Vertaistuutorointi- työrenkaiden yhteistapaaminen Tampereella Ryhmätyöskentelyn tuotokset.
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
750696S Maisteriseminaari Laajuus 4 op / 107 h opiskelijan työtä
Yhteishaku Sähköisen yhteishaun ohjeistus.
HOPS - Henkilökohtainen opiskelusuunnitelma ammattiin kasvamisen tukena TL/
RAKENNUSMESTARIKOULUTUS Pekka Nykyri, , 1 Taustaa OPM:n asettamat tavoitteet Koulutuksen aloitus Opintosuunnitelma OAMK:n opintosuunnitelman.
Alueellinen koulutustilaisuus Kuopiossa Kunnonpaikka,Vuorela Ulla Voutilainen.
Opintojen mitoitus korkeakouluissa Marianne Isola / Suvi Jutila W5W.
Esittelyvideo. Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita Henkilökuntaa 500.
Haussa käytettävä tutkinto ja hakeminen Mikäli hakijalla useampi tutkinto, hän voi valita seuraavista parhaan pistemäärän tuottavan vaihtoehdon: a)Ylioppilastutkinto.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
VIRTA - Opintotietopalvelu. 2 VIRTA-Opintotietopalvelu - csc.fi/virta RAKETTI-VIRTA hankkeessa luotiin korkeakoulujen valtakunnallinen tietovaranto.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa Tervetulotilaisuus
HELSINGIN YLIOPISTO AVOIN YLIOPISTO Tutustu eri aloihin, suorita yliopisto-opintoja etukäteen ja valmistaudu pääsykokeisiin 1 Youtube -Tussitaikurit Youtube.
AHOT Humakissa AHOT– aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen 1 Syksy 2015 HUMANISTINEN AMMATTIKORKEAKOULU.
HELSINGIN YLIOPISTO AVOIN YLIOPISTO Tutustu eri aloihin, suorita yliopisto-opintoja etukäteen ja valmistaudu pääsykokeisiin 1 Youtube -Tussitaikurit Youtube.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Osaamisen näytön prosessi
Kauhavan lukion vanhempainilta Opinto-ohjaaja Henna Teikari
OKM TIEDONKERUUT Ylitarkastaja Jukka Haapamäki.
Agrologi (ylempi AMK) Maaseudun kehittämisen tutkinto-ohjelma, 60 op
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Osaamisen näytön prosessi
Musiikkipedagogi (ylempi amk) / Tanssinopettaja (ylempi AMK)
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
RAKENTAMISTEKNIIKAN TUTKINTO-OHJELMAT
Tervetuloa jatkamaan DIGITAALI- TEKNIIKAN opiskelua!
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
Tervetuloa opiskelemaan avoimeen ammattikorkeakouluun
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
OPISKELU TIETOJENKÄSITTELYN MONIMUOTOKOULUTUKSESSA
Tervetuloa opiskelemaan avoimeen ammattikorkeakouluun
Korvaavuudet syksy 2019 varhaiskasvatuksen koulutus
Esityksen transkriptio:

YLEMPI AMK-TUTKINTO Tietoa tutkinnosta : - valtakunnallinen verkkolinkki: Ylempi korkeakoulututkinto: - kelpoisuus virkoihin, joissa vaaditaan ylempää kk-tutkintoa - kelpoisuus tiedekorkeakoulun jatko-opintoihin epäselvä Nimike: - insinööri (ylempi AMK), - Master of Engineering Pekka Nykyri, , 1

OPETUKSEN KÄYTÄNNÖN JÄRJESTELYT Opetus monimuoto-opetusta: - lähiopetus/kontaktipäivät; aloitus- ja lopetus, mahdollisesti useampi - etätehtävät, harjoitustehtävät, väliohjaus/s-posti, henkilökohtainen - opetusmuodot riippuvat ryhmän koosta ja opetussisällöstä - opintopiste  n. 27 tunnin opiskelua (lähiopetus, tehtävät, tenttiin valmistautuminen) Lähiopetusajat: - perjantaipäivät tai perjantai-iltapäivät, lauantaipäivät - muut sopimuksen mukaan Tiedonvälitys verkkosivujen ja sähköpostin välityksellä - opintojakson vastuuopettaja hoitaa tiedottamisen ja materiaalin jakamisen, antaa arvosanat ja lausunnot hyväksiluvusta - yleisissä asioissa (mm. yleisaikataulu) vastuu yliopettaja (Jyrki Röpelinen), sähköpostit lähetetään ryhmälle ryhmätunnuksella Ray1sy

OPETUKSEN KÄYTÄNNÖN JÄRJESTELYT Opetustarjonnan aikataulu (netissä Yhteiset opinnot (14 op): Syyslukukausi 11, periodit 1 ja 2 T Korjausrakentamisen yleiskurssialoitus pe T Tutkimus- ja kehitystoiminnan menetelmätaloitus pe T Rakennus- ja ympäristölainsäädäntöaloitus la Suuntaavat opinnot ja vapaasti valittavat Aloitus suuntautumisten ja HOPSien mukaan, - vastuuopettaja sovittaa ryhmän aikatauluihin - Keväällä 2012 T Rakentamistalous,T Projektinjohtorakennuttaminen ja – urakointi, Tutkimus- ja kehitystoiminnan menetelmät jatkuu (väliseminaari), Korjausrakentamisen yleiskurssi jatkuu, opinnäytetyö hyvään vauhtiin

OPETUKSEN KÄYTÄNNÖN JÄRJESTELYT Opintosuoritukset ja arviointi - kun kaikki vaaditut tehtävät suoritettu hyväksytysti, suoritus merkitään opintorekisteriin - arviointi joko numeroin 1-5 tai hyväksytty opettajan päätöksen mukaan, ilmoitetaan opintojakson alussa Aiemmin suoritettujen opintojen hyväksiluku - koulutusohjelmajohtajan päätös vastuuopettajan suosituksesta - edellytyksenä opintojen taso (ylemmän kk-tutkinnon = ”master” taso) tai - poikkeustapauksissa tutkintoa laajentava, joka ei sisälly aiempaan tutkintoon - pääsääntö: tutkinto suoritetaan opiskelemalla! Tutkinnon suoritus - tutkintotodistusanomus opintotoimistoon - osastokokous toteaa esteettömäksi - tutkintokollegio päättää

OPINNÄYTETYÖ - KEHITYSTEHTÄVÄ -Laajuus 30 op (vrt. insinöörityö 15 op) -3 seminaaria (sl-2011, kevät tai sl-2012, kevät 2013) + lehdistötiedote (=kypsyysnäyte) -Työelämään liittyvä kehitystehtävä tai tutkimustyö, ei suoraan jokin työtehtävä esim. suunnitelma, vaan tavoitteena kehittää esim. suunnittelumenetelmiä tms.

OPINNÄYTETYÖ - KEHITYSTEHTÄVÄ -Ennakkotehtävä ei ole välttämättä sellaisenaan hyväksyttävissä opinnäytetyön suunnitelmaksi ja sisällöksi – ei myöskään velvoita tekemään ko. aiheesta -(Kevään tiedustelut: kannustettu hakemaan, aihe ei sinänsä este, oleellista ennakkotehtävässä eli hakuvaiheessa on, että osaa tehdä suunnitelman jostain tehtävästä, osoittaa näin myös, että on tosissaan hakemassa. Mainittu myös, että syksyllä sitten tarkistetaan tilanne, laajennetaan ja syvennetään työn tavoitteita) -Töille valittu ohjaavat opettajat, joilta tänään lisäohjeita työn sisällöstä ja seuraavasta vaiheesta  ohjeiden pohjalta täsmennetään suunnitelmaa lokakuun aloitusseminaariin. -Aloitusseminaariin laaditaan n. 10 minuutin esitys (5 min. keskustelu), työtä kommentoi toiset opiskelijat, ohjaavat opettajat, viestinnän opettaja)

OPINNÄYTETYÖ - KEHITYSTEHTÄVÄ Tarkempi esittely: Pekka Nykyri Tuula Hopeavuori