Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Perhevalmennus Hoiretahan mukulaa; vauvan hoito
Toimintaohjeet opelle
AVA 2004 INTERNET JA TIETOTURVA. AVA 2004 ÄLÄ AVAA EDES TUTTUJEN LIITETIEDOSTOJA, JOS ET TIEDÄ MITÄ NE OVAT ÄLÄ AVAA LIITETIEDOSTOJA, JOS VIESTIN OTSIKKO.
Kansalaisvaikuttamisen verkkokurssi
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Katso Aitolasta lisää:
Työpaja Maanantaiaamuna kotona  Lukujärjestyksen tarkistus  Missä opiskelen?  Mitä opiskelen?  Mitä materiaalia tarvitsen?  Kun valitsen.
Tervetuloa! Tutoreiden koulutuspäivä Susanna Koistinen ja Jenna Anttonen Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunta.
Kandiseminaarin ryhmätyöskentely Kevätlukukausi 2007.
Arvot ja toimintakulttuuri: Opettajainkokouksen organisointi Turun normaalikoulu helmikuu 2014 paikka: Liedon VanhalinnaLiedon Vanhalinna.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä.
Opetusmenetelmät sekä kontaktiopetuksen ja itsenäisen työn suhdeluvut ammattikorkeakouluissa Ryhmätyöskentely
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Kehittäjätyöntekijä Merja Hakola Tavoite ; Imetystiedon anto ja kannustus imetykseen ja imetyksen pulmien selvittelyyn mikäli sellaisia syntyy.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
Ilkon työleiri Tervetuloa laajennetun työssäoppimisen työleirille!!!!
Tukihenkilöiden työpaja 21. 9
9.Lk Biologian laborointikurssi
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Opinnäytetyö Rautalankamalli
VIRITTÄYTYMINEN UUTEEN OPETUSSUUNNITELMAAN
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
TYÖTAPAVERSTAS Tea Kantola (KAT).
Ongelmaperustainen oppiminen
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Naisen terveyden edistämisen erityiskysymyksiä, 1 ov
Ammatin esittely Digitarina Pohjankartanon lisäluokkien opetuksessa.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Opintojen mitoittaminen ja kuormitus Laura Hirsto KT, Pedagoginen yliopistonlehtori
Työpaikkaohjaaja- koulutus Oppiminen ja Ohjaaminen Palaute ja arviointi Helena Rajalinna.
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
Ryhmässä oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
PBL –case III Työskentelyn eteneminen (Pedagogisia näkökulmia tvt:n soveltamiseen)
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
NET – Nivelvaiheessa erityistä tukea - koulutus 6 op
Työelämässä tarvittava osaaminen ja yrittäjyys
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Synergiaryhmä.
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
Toimintaohjeet opelle
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
1. vuoden opiskelijoiden vanhempainilta Jani Syrjälä, rehtori.
Hyvä tuutori, parempi ryhmä Tuutorikoulutus 2016 © 2016 Johanna Tikkanen |
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Miten tukea lukio- opiskelijaa? Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalvelut Oppilashuoltoyksikkö Lukion koulupsykologit ja –kuraattorit Kevät 2014.
Yhteinen näkemys IL:n opettamisessa pohjautuu:  Arvot  Strategiat  Prosessit  Toimintasuunnitelmat  Yhteistyö suunnittelussa.
Koulun kehittämisprojekti
Opetusharjoittelun tuntisuunnitelma
Ryhmässä oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
Lämpimästi tervetuloa!
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Opetussuunnitelmassa 2016
Yhteistoiminnallinen kokous
OPETUSVINKKI 1 – Yhteistoiminnallinen työskentely
Teema 1: Henkilökohtaiset vahvuudet ja lasten parissa työskennellessä tarvittavat vahvuudet Tavoitteet: Opiskelija osaa tunnistaa omia ammatillisia.
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Teknologian opetuskäyttö
Neuvottelun vuorovaikutustaidot
Leena Penttinen/2017 – Päivi Rosenius 2018
Esityksen transkriptio:

Yhteistoiminnallinen oppiminen Tavoitteena saada yleiskuva menetelmästä oman opetuksen suunnitteluun

Johdatus palapelimalliin Jokainen jäsen on yhtä tärkeä ryhmälle Jokainen osallistuu, ottaa selvää ja esittää löytämäänsä Jokainen saa puheenvuoron pienryhmässä, ei välttämättä tarvitse esiintyä koko luokan edessä Myös lahjakkaat opiskelijat ovat muista riippuvaisia Tiedon keruu on tehokasta ja nopeaa Innostava ja vaihtelua tuova työtapa

Yhteistoiminnallinen palapeli 1. Kotiryhmien perustaminen 2. Asiantuntijaryhmissä työskentely (30 min) Itsenäinen materiaaliin tutustuminen Keskustelu Mikä on ydinsisältö? Käsitekartta, esimerkit, kuvat Miten opetan sen muille?

Yhteistoiminnallinen palapeli 4. Paluu kotiryhmään (30 min.) Tehtävien jako Oman aihe-alueen esittäminen Muiden aihe-alueiden opiskelu Opitun asian varmistaminen, miten? Kysymykset, koonnit Millainen kokonaiskuva opitusta syntyy? 5. Toiminnan arviointi (15 min.)  Reaktiopaperi