Medianäkyvyys SPJL marssi. Ennen marssia Tavoite: Herättää keskustelua sisäisestä turvallisuudesta Yhteydenotto muutamiin suurimpiin medioihin Keskisuomalainen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2013 Energiansäästöviikon viettämistä koordinoi Motiva Oy.
Advertisements

Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
CityGiant Iisalmi LED-suurnäyttöjen mediaverkko Iisalmessa.
Havaintoja Liikunnan tasa-arvon näkökulmasta.  urheilu-uutisia 13, kaksi naisurheilu-uutista: naisten SM-liigassa 14-vuotias pelaaja ja aitajuoksija.
1 Ostopaikkakysely Heli Rauman Anu Simonen. 2 Kyselyn toteutus •Riihimäen kotitalouksiin lähetettiin yhteensä 2780 kyselyä •Kotitaloudet valitsimme postinumeroiden.
Kymen Sanomien mobiilipalvelu m.kymensanomat.fi. Mobiilin käyttö •Internetin käyttö matkapuhelimella on yleistynyt tuntuvasti viimeisten parin vuoden.
HAVAINTOJA SOTE-VERTAILUSTA
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
TerveTie Tampereen ryhmä
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
treeni.fi harjoituspäiväkirja
FC WILD Tyytyväisyyskysely Yleistä/taustaa • Tyytyväisyyskysely järjestettiin toista kertaa tavoitteena saada kuuluviin kentän ääni,
Jukka Ollila | Novago Yrityskehitys Oy Yritystalo BusinessLohjan ensimmäinen vuosi.
Kelan organisaatio ja viestinnän palvelut toimittajille
Sensing the Web 2. lokakuuta, 2007Puh: Petteri Hannonen
Kouvolansanomat.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Esaimaa.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Helsingin kaupungin ympäristökeskus mediassa Yhteenvetoraportti
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Niina Katainen, Virtuaaliyliopistohanke, Mediaelementit Niina Katainen Virtuaaliyliopistohanke2003.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Hannu Keränen & Tiitus Lahti
Miten myydä juttu profaaniin lehteen?
Aamulehti tavoittaa alueen kuluttajat
Nenäpäivä-kampanja Raportti KVN:lle Lions Clubs International MD 107 Finland Nenäpäivä-kampanja, PVGD Reijo Ikäheimonen2 Nenäpäivä-kampanjan.
Google, journalismi ja verkkomedian uudet työnkuvat Riikka Krenn
1 Suomi24 – Suomen suurin yhteisö •Kävijät –Noin eri kävijää/vko –Suomen suurin käyttäjien tuottama palvelu •Palvelut –Aloitussivu & haku –Keskustelu.
Enemmän toimeksiantoja
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Vinkkejä hankeviestintään
Kaisa Tuomisto TU08S1E  Tutkimuksen tavoitteet  Käytetyt hakusanat ja osumat  Linux  Tietolähteiden vertailua  Yhteenveto  Viitteet.
Yhteiskuntaoppi kunnialla läpi!
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Mitä lukijalle tarjotaan? Sisällönanalyysi lehtiuudistusten tukena ja mittarina TOIMI-hanke, päätösseminaari Merja Helle ja Aurora Airaskorpi.
1 Akavalaisten ja kaikkien palkansaajien palkkatietoja Lähde: Tilastokeskus n Palkkarakennetilasto 2007, diat 2-24 n Sektorikohtaiset palkkatilastot.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Tekesin ja innovaatiotoiminnan vaikutukset 2014

Aitoja tekoja joka päivä Energiansäästöviikko 2012.
Tietoja muuttoliikkeestä Yhteenvetoa PKS = Vantaa, Espoo, Helsinki ja Kauniainen KUUMA = muu Helsingin seutu (10 kuntaa)
Medioiden historia ja nykykehitys ma 10. ja : 10-12, F133; ti 11. ja : 11-14, F416 viikko 41 ma-ti Medioiden historia viikko 42.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
AJANKOHTAISTA VALMENNUSOSAAMISEN KEHITTÄMISESTÄ Osaamisohjelmasta OK /HUY URHEA
Väestö ja väestönmuutokset. Väestö äidinkielen ja iän mukaan Naisten ja miesten tasa-arvo Helsingissä2 Lähde: Tilastokeskus. Miehet.
Terveysosaaminen ja media
Lasten päivähoito Kuntakyselyn osaraportti / Salla Säkkinen1 Lasten päivähoito 2013 Kuntakyselyn osaraportti Salla Säkkinen.
Kärkimedia Paneeli Huomioarvon analyysi.
ROT
Journalistiikan ja mediatutkimuksen perusteet ma 19. ja 26.9.: 12-14, F416; ti 20: 12-14, Kurtén ti 27.9: 12-14, Nissi viikko 38 ma-ti.
Mi Menetelmä tosiaikaiseen sivustomuokkaukseen Sulake Dynamoid | Strictly confidential – legally protected and privileged information Ilari Tuominen Software.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
T&K-hankkeiden viestinnästä Satu Orkola.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Tiedottajan ABC-4 *Mitä kannattaa, mistä pitää tiedottaa?
Korkeasti koulutettu yrittäjä; mielipiteitä ja asenteita yrittäjyydestä Akavan talouspoliittinen yksikkö
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Muuttuva työ digitalisaatiossa Kirjastonjohtajien neuvottelupäivät Perttu Kauppinen.
Lähdekritiikki SÄRMÄ S Lähde - alkuperäinen ammennuspaikka.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Maailman Parkinson-päivän some-kampanja
Mainonnan vaikutuskeinoja
Tänään tutkimme mediakriittisyyttä
Yritys ja markkinointi mediassa
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja
Esityksen transkriptio:

Medianäkyvyys SPJL marssi

Ennen marssia Tavoite: Herättää keskustelua sisäisestä turvallisuudesta Yhteydenotto muutamiin suurimpiin medioihin Keskisuomalainen julkaisi jutun marssista noin kuukautta ennen ajankohtaa viitaten P&O – lehden artikkeliin. Kaksi viikkoa ennen marssia avattiin FB-kampanjasivu ”Meitä on liian vähän”. Twitterissä kerrottiin samaa viestiä kuin kampanjasivulla HS etusivun mainos. Mainos herätti median mielenkiinnon ja se poiki runsaasti juttuja marssista etukäteen. Sanoma oli yksinkertainen ja se toistui hyvin mediassa. Sisäisen turvallisuuden puolesta > oikeudenmukaisuus > resurssipula, oikeusturva, työturvallisuus. TV, radioasemat halusivat sopia haastatteluista.

Medianäkyvyys HS etusivun mainos (mobiili + tabletti) Noin 350 artikkelia SPJL:n marssista (kaikissa pääuutisissa) lisäksi tv ja radiohaastatteluja mm. YLE AamuTV, YLELeaks, Jälkiviisaat, A-studio, MTV- videohaastattelu. SPJL sosiaalinen media: Facebook n. 80 viestiä > 6100 peukuttajaa tavoitettu reagointia viestiin sitoutunutta seuraajaa Twitter > n. 60 tweettiä Instagram > 26 kuvaa SPJL.fi –sivut.

Meidän ääni kuuluu SPJL:n jäsenten ääni kuuluu ja näkyy jutuissa. Artikkelien päärollissa olivat poliisit tai SPJL:n aktiivijäsenet tai puheenjohtaja. Juttujen sävy on poikkeuksetta positiivinen. Kriittisiä tai negatiivisia juttuja poliisia tai SPJL:ä kohtaan ei ollut. SOMEssa lähes kaikki kommentit olivat positiivisia ja kannustavia. Yhtään kirjoitusta ei ole poistettu viestiketjuista. FB:ssä kaikki huomio on tullut ilman maksettua mainontaa. Twitterissä olemme pystyneet herättämään toimittajien mielenkiintoa asiaan. Instagram kokeilu lähti käyntiin varovaisesti tunnustellen.

HS etusivu Tutkimus on ainoastaan HS printin etusivun osuus. Lisänäkyvyyttä tulee tämän päälle HS digilehden etusivusta. Kaiken kaikkiaan etusivun kampanjalla hyvät tulokset: Mainoksella tavoitettiin selkeästi +45 ikäryhmä. Huomioarvo mainoksellemme on 79,3 %. Tulos on hyvää tasoa. Yleensä keskimääräinen huomioarvo etusivulla on 74 %. Tämä tarkoittaa lähes lukijaa. Etusivusta kiinnostui 68 % :a. Tämä tarkoittaa, että henkilö on viettänyt yli 5 sekuntia mainoksen parissa. Tulos on erinomainen. Lisäksi: Lehden etusivu on myös hyvin näkyvillä muun muassa lehtipisteissä ympäri maan. Tätä näkyvyyttä ei edes pystytä mittaamaan.

350 kpl mediaseurannan osumaa ajalla 16. – Hakukonetuloksesta puuttuu painetut sanomalehdet. Lähes kaikilla painetussa lehdillä on myös saman sisältöinen artikkeli kuin sähköisessä julkaisussa. Media julkaisi 346 artikkelia sähköisissä julkaisussa. 1 artikkeli julkaistiin POHAn sivuilla, 2 artikkelia joidenkin organisaatioiden sivulla ja 1 artikkeli jossain muussa julkaisussa.

Marssi oli etusivun uutinen Marssiuutinen on löytynyt medioiden etusivulta, taloudesta tai kotimaan uutisista. YLE viihteen alla olevasta osiosta löytyi 35 kpl marssiin luokittuneita artikkeleja.

Suuret mediat uutisoivat marssista hyvin. Puoluelehtien osuus ja artikkelien sisältö on mielenkiintoinen tarkasteltava kokonaisuus.

Koko maan osuus on korkea ja se kertoo suurten medioiden mielenkiinnosta marssiin. Uudenmaan suuri osuus kertoo osaltaan siitä, että paikallislehtiä on runsaasti ja ne kirjoittivat marssista kiitettävästi.

Muutamia linkkejä: YLE aamut-TV YLE jälkiviisaat ( n. 6 min kohdalta katso ) A-studio – Kyttien kapina EuroNews in-finland/ ( peukkua) in-finland/ MTV lopetetaan-oli-rikollinen-kiinni-tai-ei/ http:// lopetetaan-oli-rikollinen-kiinni-tai-ei/