WorkPlace Pirkanmaa Kansainvälisiä osaajia korkeakouluista työelämään TraiNet-verkosto 23.11.2010.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kansainvälisten opiskelijoiden maahanmuutto Suomen näkökulmasta
Advertisements

Ammattikorkeakoulujen rekrytointipalvelu
 Jatkoa ESR-osarahoitteiselle AHOT korkeakouluissa -hankkeelle  Päätoteuttajana on Turun yliopisto  Osatoimijana kielten ja viestinnän jatkohankkeessa.
Lapista tulevaisuus Lapin korkeakouluista valmistuneet työelämässä.
Vaasan Ammattikorkeakoulu
2/2009 CIMOn palvelut ohjaajille Hanna Isoranta
VALOA: increasing career opportunities for international students
Collaborative Creation of SME- business Intelligence in Russia FIRST 2011 Maija Kärnä OVET-seminaari
Projektit työelämäyhteistyön muotona OVET- ja VALOA –hankkeet Elopäivät, Helsinki,
Suomalaisia perinneleikkejä
European Master in Higher Education “…higher education is becoming the central social institution in our society, and the main pillar in the knowledge.
OP2 –kurssin runko Luokkatunnit (6 x 2 oppituntia) = 12h
VANHUSTYÖN OSAAJAT ry  moniammatillinen yhdistys  valtakunnallisesti toimiva  perustamiskokous Tampereella Vakka Verkostoon –Leonardo da Vinci.
Työharjoitteluprosessi Prosessin nimiKuvaus luotu Ty ö harjoittelu Vastuuhenkil ö (t)Kuvaus viimeksi p ä ivitetty Pekka Soive pso, jpl.
Kiihdytys yhdestä kuuteen Oppisopimusliikkuvuuden lyhyt oppimäärä.
KORKEAKOULUJEN KIELTEN OSAAMISKUVAUSHANKE
SYL:n tiede- ja yliopistopoliittiset kärkitavoitteet tulevalle hallituskaudelle.
KANSAINVÄLINEN HARJOITTELU OSANA OPINTOJA Bolognan vanavedessä – seminaari, Turku Helli Kitinoja Kansainvälisten asiain päällikkö Seinäjoen ammattikorkeakoulu.
4/2002 Keskeiset tavoitteet tukea CIMOlle asetettujen tulos- ja palvelutavoitteiden saavuttamista vahvistaa yhteisöviestinnän keinoin CIMOsta julkisuudessa.
Korkeakoulujen arviointineuvosto — Rådet för utvärdering av högskolorna — The Finnish Higher Education Evaluation Council (FINHEEC) Tutkinnonuudistuksen.
Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 1 Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa?
Opetus ja kansainvälisyys toimivaksi kokonaisuudeksi
Employer Counselling for employers Työvoimaa kuntoutujista – ja kaikki voittaa! Mood For Work -hankkeen päätösseminaari.
Ura- ja rekrypalvelut Uraseurannat 5 vuotta valmistumisesta Vuosina 2003 ja 2005 valmistuneille Sijoittumisseurann at 1 vuosi valmistumisesta
Englanniksi opettavien opettajakompetenssin kehittäminen Ritva Ala-Louko, Rovaniemen amk Marjatta Huhta, Metropolia.
Ylermi Perusteluja Uusien toimintatapojen ja uusien tuotteiden luomiseen.
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
KTT Minna Söderqvist: Miten työnantajat näkevät ulkomaiset työnhakijat ja ulkomaisen henkilökunnan? 33 työnantajahaastattelua 2004 Kokemusta ulkomaisista.
Osaamisperustaisuus korkeakouluissa
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio Ruralia-instituutti / Pekka Hytinkoski / Osuustoiminnan opetusverkosto.
Vieraskielisen koulutuksen haasteet Kansainvälisten asioiden kevätpäivät Tarja Hyppönen Turun yliopisto, BSRS.
Hanke pähkinänkuoressa
Kansainvälisen alumnitoiminnan hyödyntäminen opiskelijamarkkinoinnissa CIMO:n kevätpäivät, Seinäjoki Helsingin yliopisto Sini Saarenheimo.
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
FUNIMA Finnish Universities International Marketing and Admissions Helsingin yliopisto Rebekka Niskanen.
Koulutuksen laadun kehittäminen
Opetussuunnitelmaviestinnän kohderyhmät ja viestinnän kohdistaminen (ryhmätehtävä)
Oskelle ominaiset toimintamallit: Verkostoituminen (matala kynnys, avoimet kehittämisen ympäristöt) Uudet avaukset (viestintä, asiantuntijat, FinNode …)
KANSAINVÄLISEN STRATEGIAN TARKOITUS Oppisopimuskoulutuksen kansainvälisen toiminnan tavoitteena on edistää suomalaisen työelämän kansainvälistymistä ja.
OULUN KORKEAKOULUJEN KANSAINVÄLISEN TUNNETTUUDEN LISÄÄMINEN OULUN KORKEAKOULUJEN KANSAINVÄLISEN TUNNETTUUDEN LISÄÄMINEN Hankkeen esittely päivitetty
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
WorkTandem Hankesuunnitelma ulkomaisten tutkinto-opiskelijoiden työllistymisen tukemiseksi.
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
5/2008 CIMO Kohti aktiivisempaa maahanmuuttopolitiikkaa – haasteet korkeakouluille ja suomalaiselle yhteiskunnalle Korkeakoulujen kv. asiain kevätpäivät.
Finský intensivní Titta Hänninen.  1. What is the capital of Finland? ◦ Mikä on Suomen pääkaupunki? ◦ Helsinki on Suomen pääkaupunki.  2.
IEA DSM Task XVI ESCO Project Register Pertti Koski.
TraiNet –tapaaminen Rajat ylittävä yhteistyö TURKU AMK Paneelikeskustelu.
Yhteistyössä Suomen Olympiakomitea ja Adecco Finland.
Annika Räsänen. Suomen Mentorit ry Tavoite: Yksikään nuori ei saa pudota kyydistä. Ei edes korkeakoulutettu. Yhdistys on perustettu syksyllä.
Ylioppilaskunnan suunta -kuulumiset Milja Asikainen, Jani Kurki, Mikko Latva-Käyrä, Joona Orpana Pinja Raitanen
Luo(v)uutta puusta-Hiilinielu Design Studio TkT Ulla Häggblom, TAMK Biotalous Road , TAMK.
W5W²-pilotti: TEO:lla työelämään! Helsingissä Leena Itkonen Helsingin yliopiston ura- ja rekrytointipalvelut.
Pääsihteerin rekrytointiprosessi - välipäivitys
Suomen historiaa Arkeologit tutkivat esinelöytöjen lisäksi myös sitä, millaisia kasveja ihmiset ovat viljelleet entisinä aikoina. Kuusiston piispanlinnan.
Edustajiston kokous 10/2016 Council meeting 10/2016
Words of quantity Open Road 6 pp
Perussanajärjestys Julie Silk, Riitta Silk 1 Open Road Open Road
Department of Communications and Networking
Asiakirjapohjaisen haun ja valinnan tilannekatsaus 6.6
14.00 Tervetulosanat. Hannele Hiilloskorpi valmennuskeskuspäällikkö Varalan Urheiluopisto ja Tampereen Urheiluakatemia Pirkanmaa on paras paikka.
Vesikemian Professori
" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta "
Probability models and decision analysis
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Osuustoiminnan opetusverkosto uuden ajan innovaatio
LUKIO-TET Viherlaakson lukion ensimmäisen ja toisen vuositason opiskelijoiden työelämään tutustuminen keväällä 2015.
COURSE: Indoor environment technology (5 ECTS)
Alustavaa tietoa – HUOM! Ei sido tilaajaa
Esityksen transkriptio:

WorkPlace Pirkanmaa Kansainvälisiä osaajia korkeakouluista työelämään TraiNet-verkosto

Aikataulu Hankkeessa mukana Tampereen ammattikorkeakoulu, Tampereen teknillinen yliopisto ja Tampereen yliopisto Hanketta koordinoi Suomen Itämeri- instituutti EAKR-rahoitus, rahoittajaviranomainen Pirkanmaan liitto, Tampereen kaupunki

Edistää kansainvälisten opiskelijoiden ja työnantajien kohtaamista ja verkostoitumista Yritystapahtumat- ja vierailut, Mentorointiohjelma Kehittää palveluita kansainvälisten opiskelijoiden rekrytoinnin helpottamiseksi Verkkopalvelu työnantajille Tekee alueen kansainvälistä korkeakoulutettujen resurssia tunnetuksi Korkeakouluissa n kv-opiskelijaa Opiskelijoille työkaluja työnhakuun Työpajat, kampanjat (Puhu minulle suomea)

Mentoroitavat kansainvälisiä tutkinto-opiskelijoita (TTY, TAMK ja TaY) Mentoreina työelämän konkarit 59 hakemusta mentoroitavaksi, 26 mentoriksi Valinta ohjelmaan: hakijoiden soveltuvuus pareiksi ja hakijan motivaatio 17 paria aloitti syyskuussa Aikataulu: syyskuusta 2010 huhtikuuhun 2011 Orientaatiotilaisuudet mentoroitaville ja mentoreille, Kick-Off, välitapaaminen, lopputapaaminen Viisi paritapaamista

Mentorointi on molemminpuolista yhteistyötä ja vuorovaikutusta, joka tuottaa uutta tietoa ja kontakteja molemmille Opiskelijalle mahdollisuus verkostoitumiseen ja keskusteluun suomalaiseen työelämään hakeutumisesta kokeneen työelämän edustajan kanssa Mentorille mahdollisuus kehittää kulttuurienvälisen viestinnän taitoja ja saada tuoreita näkökulmia tulevaisuuden kansainvälisiltä osaajilta Prosessi, jossa on alku ja loppu – ohjelma päättyy viimeiseen tapaamiseen

rekrytointiprosessi palkkatyötä – ohjelma perustuu vapaaehtoisuuteen työnhaun asiakirjojen hiomista

1. Johdanto 2. Urasuunnittelu 3. Työnhaku Suomessa 4. Työnhaun asiakirjat 5. Seuraavat askeleet  Mentor: The mentoring pack is very thorough and it's useful to have a "template" for the meetings. The material sets both parties to a good starting point and the guidelines increase mentor's confidence for the program.

 Mentee: I learned a lot about the culture, saw the mentors work and got familiar with job finding process in Finland. I think it is only beginning and the most important things are still in future.  Mentor: Cultural understanding, how employers could and should consider applicants from different cultures. Mitä on opittu?

 Kirjallinen sopimus  Ohjelman aikataulun sovittaminen kunkin parin tavoitteisiin  Aina mätsäys ei onnistu  Orientaatio ja kick off –tilaisuuksista hyvää palautetta – ammattilainen sparraaja paikalla – kaikki mukaan näihin!  Tuo mukanaan kontakteja työelämään ja näkyvyyttä kv-opiskelijoille

Laura Lindeman Projektipäällikkö Suomen Itämeri-instituutti p Marika Vanhatalo Koordinaattori Ura- ja rekrytointipalvelut Tampereen yliopisto p