Lohjan kaupungin asiakaspalvelukyselyjen tulokset 2008.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kotihoidon asiakaskysely
Advertisements

Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä
NYKYTILAKARTOITUS HANGOSSA - KOTIHOIDON ASIAKKAAN KÄYTÖSSÄ OLEVAT APUVÄLINEET JA TULEVAISUUDEN APUVÄLINETARPEET HENKILÖKUNNAN ARVIOIMANA (TOTEUTUS VIIKOT.
OSA-AIKATYÖ PALVELUALOILLA
PALVELURAKENNEUUDISTUS
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
Kokeiltavat ubiikit palvelut Alpakka-hanke Maunulassa 2008 tutkija Sirkku Wallin Teknillinen korkeakoulu TKK projektipäällikkö Anna Kanervo Helka ry. Maunulan.
Jäsentyytyväisyystutkimus 2008 Arvosanat vastaajaryhmittäin.
Marttilan kunnan suunnitelma ikääntyneen väestön tueksi vuosille Ikäihmisten palveluiden tulevaisuuden visio Osallistava ja turvallinen kunta,
Päihde- ja mielenterveystyö kehittäminen Lahden perusterveydenhuollossa Tiina Saarinen Kehittäjä-päihdetyöntekijä, sairaanhoitaja AMK Välittäjä 2009 –hanke,
HAASTATTELUTUTKIMUS HÄMEENLINNASSA •KOTIPALVELU •naisia 7, miehiä 2 •keski-ikä 85,4 vuotta •naimisissa 2, leski 4, naimaton 2, eronnut 1 •OMAISHOIDON TUKI.
Ubiikki Maunula? •Tuttujen ja olemassa olevien välineiden hyödyntäminen •Palveluiden ja toimintojen käyttäminen esim. Maunulan kotisivujen ja kännykän.
Otsikko Sastamalan kaupunki imago- ja mainetutkimus 2009 Sastamalan seudun elinkeino- ja työllisyysstrategian työseminaari
Yritys asiakkaana, terveysalan yritysten verkostoituminen Härkönen Timo, Härkönen Jenni, Laine Annami ja Vehmas Mari.
Joensuun kylien foorumi Teematyöskentely Joensuun kaupungin asukastoimintastrategia, miten voin vaikuttaa ja osallistua - Aktiivinen vuorovaikutus.
TAUSTA Siuntion perusturvapalvelut on tuotettu Lohjan, Siuntion, Inkoon ja Karjalohjan yhteistyönä sosiaali- ja terveydenhuollon yhteistoiminta-alueella.
Diabeetikoiden hoitotyytyväisyys Suomessa. Taustaa •Kansallisen diabetesohjelman, Dehkon, yhtenä tavoitteena on, että diabeetikot hallitsevat omahoidon,
Puu- ja kivitalojen vertaileva asumistyytyväisyystutkimus 2008 | |1T-6370VR Puu- ja kivitalojen vertaileva asumistyytyväisyystutkimus 2008 Suomen.
Kuntien paikkatietoseminaari 7. 2
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Lasten, nuorten ja lapsiperheiden palveluiden nykytila
FINNA Aki Lassila Kehittämispäällikkö Finnan konsortiokokous
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
T IEDOSTA M ENESTYS Hämeenlinnan kaupunki Asiakastyytyväisyys 2013 – Lasten ja nuorten palvelut Varhaiskasvatus Tutkimusraportti Mikko Kesä Minna.
Kirjastoverkkopalvelujen palvelukysely 2012 Yhteenveto tärkeimmistä tuloksista.
Konstit on monet Kirjastojen kotipalvelukuljetuskyselyn tuloksia Marja Heroja Johanna Oosi-Villikka Koti- ja laitoskirjastohenkilöstön koulutuspäivä Tampere.
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
Päivätoiminnan asiakaskysely
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
HYKS-lautakunta , oheismateriaali B Potilastyytyväisyysmittaustulosten tiivistelmä.
Ota yhteyttä, me vastaamme! t.
Jukka Vehviläinen / DiaLoog Ammattistartin seurannan keskeisiä tuloksia Seminaari
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
Kysy kirjastonhoitajalta Ajankohtaista
Työolobarometrikysely 2012 Henkilöstötoimikunta Leena Hirvonen Kehittämispäällikkö.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2014 Asukas- ja omaistyytyväisyysmittaus tehtiin kyselytutkimuksella vuoden 2014 lopussa. Kyselyssä oli 33 kysymystä.
Yleistä tutkimuksesta
KAIKENIKÄISTEN DEMOKRATIAA DEMOKRATIAPÄIVÄ 2014 – Kuntatalo YTL Pirkko Karjalainen.
Varhaiskasvatuksen asiakaskysely päiväkodit ja esiopetusyksiköt
Kokemuksia kilpailuttamisesta Kysely keväällä 2008 kunnille ja palveluntuottajille 59 vastaajaa.
Muistisairaat asiakkaat sosiaali- ja terveyspalveluissa 2009 Satu Vuorio Riikka Väyrynen.
HYVINVOINTIA JA LAATUA – vanhuspalvelulain toimeenpanohanke Voimavaralähtöinen palvelusuunnitelma Projektisuunnittelija Lahja.
Merja Jokela1 LAHDEN MALLI Merja Jokela Vastaava hammashoitaja Lahti.
DEMOKRATIAKYSELY Tekijä: Anne Erholtz. Haluaisin vaikuttaa seuraavien kanavien kautta. Voit valita useamman vaihtoehdon. (Vastaajia: 287)
ENNAKKOTEHTÄVÄT (16/21) Kristiina Uolia
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin Käytettävyystyöryhmä
Kaikki hyvin työssä 2010? Kaiku-työhyvinvointipäivä Irma Väänänen-Tomppo.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finna-organisaatioiden palautekysely, työryhmäkyselyt ja toimenpide-ehdotukset Maria Virtanen Finnan konsortioryhmä.
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
PRIIMA-seuran aikuisliikkujien palautekysely 2016 – koonti
Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen
Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon
Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä – Hoito- ja hoivavastuualue
Osaston potilaiden tyytyväisyys LLKY:n osastotoimintaan
Humakin yhteistyöverkoston kartoitus
Oulunkaaren toiminnallinen osakokonaisuus
Ryhmäkuntoutus ammattilais-vertaisyhteistyönä
Finnan käyttäjäkysely 2014 Katsaus tuloksiin
Provesta Oy Messi Provesta luottamuksellinen
Kuntaraportti Siikalatva
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
POTKA-verkoston arviointi - kyselyn tulokset
Varhaiskasvatuksen asiakastyytyväisyyskysely
Palvelutalo Männikön asukastyytyväisyys 2015
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
Asiakasohjausyksikkö Alviina
Esityksen transkriptio:

Lohjan kaupungin asiakaspalvelukyselyjen tulokset 2008

Taustaa Kyselyjen toteutus marras-joulukuussa 2008 Kyselyjen toteutus kohdennettuina kirjekyselyinä, sähköisinä Webropol-kyselyinä (linkit Lohjan kotisivuilla) ja kaupungin asiakaspalvelupisteissä jaettuina paperilomakkeina Terveyspalvelut osana Stakesin kyselyä

1-5 -asteikon tulkinta 153 < 2,4 = vastaajat erittäin tyytymättömiä 2,5 – 2,8 = vastaajat selkeän tyytymättömiä 2,9 – 3,1 = tyytyväisyys heikolla tasolla 3,2 – 3,4 = tyytyväisyys kohtalaisella tasolla 3,5 – 3,8 = vastaajat suhteellisen tyytyväisiä 3,9 – 4,2 = vastaajat selkeän tyytyväisiä 4,3 > = vastaajat erittäin tyytyväisiä TyytymättömyysTyytyväisyys

N 2008=223

N 2008=6

N 2008=32

N 2008=64

N 2008=678

N 2008=1654

N 2008=428

N 2008=1409

N 2008=48

N 2008=132

N 2008=85

N 2008=195

N 2008=66

Tulokset: vanhusten päivätoiminta Yleisarvosana hyvä; vastaukset monivalintakysymyksiin keskiarvoltaan keskimäärin 4,5 (asteikolla 1-5), muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta: –”Henkilökunta tiedottaa asiakkaan asioista ja tilanteista riittävästi omaisia.” ka 3,9 –”Asiakkaalla on mahdollisuus riittävästi vaikuttaa kerhopäivän sisältöön.” ka 3,9 –: Päivätoimintaan ollaan tyytyväisiä, ja vastaajat näkevät sen täyttävän ennen kaikkea sosiaalisia tai yhdessäolon tarpeitaan. Liikuntaa ja ulkoilua pidetään tärkeänä, ja niitä myös toivotaan enemmän. Asiakkaat toivoisivat myös kirjaston ja kansanopiston palveluiden tuomista lähelleen.

Tulokset: kotihoito Kotihoito Yleisarvosana hyvä; vastauksien ka yli 4,2 asiakkaat ovat tyytyväisiä saamaansa palveluun ja hoitajien ammattitaitoon. Erityistä kiitosta saa hoitajien ystävällisyys, mahdollinen omahoitaja ja lääke- sekä ruokapalvelu. Vastaavasti hoitajien vaihtuvuus harmittaa eniten, ja palveluita toivottaisiin annettavan useammin ja enemmän, mieluiten ilmaiseksi. Kotihoidosta haluttaisiin myös siivousapua, kaupassakäyntiä ja pyykinpesua. Ruotsinkieliset asiakkaat kiittävät erityisesti palvelusta omalla äidinkielellä; vastaajista vain kaksi on kokenut ongelmalliseksi palveluiden saamisen omalla äidinkielellään.

Tulokset: asumis- ja vanhainkotipalvelut Yleisarvosana hyvä; vastaukset monivalintoihin ka 4,3. Huonoimmat arvosanat vastausvaihtoehtoihin ”palautteen antaminen tuntuu helpolta” ja ”asukkaan yksilölliset tarpeet otetaan huomioon”. Henkilökunnan pitäisi seurustella enemmän vanhusten kanssa ja kuunnella yksilöllisiä toiveita, viedä ulkoilemaan. Toivotaan jalka- ja hiusten hoitoa, hierontaa ja liikuntaa vanhusten piristykseksi. Toivotaan myös yhteistä ohjelmaa päiväkotilasten kanssa!

1-4 -asteikon tulkinta 142,5 < 2,5 = kehittämisalue 2,5 – 2,99 = kohtuullinen taso 3,0 > = hyvä taso -vahvuusalue TyytymättömyysTyytyväisyys

N 2008=212

Terveysaseman hoidon laatu

Kehittämistoiveita kuntalaisilta: Parempi ulkoinen tiedottaminen kaupungin palveluista Sähköisen asioinnin kehittäminen Virkamiesten ja muiden työntekijöiden tavoitettavuus puhelimitse. Lisää henkilökuntaa kotihoitoon, vuodeosastoille ja palveluasumisyksiköihin. Parempi työrauha opiskelijoille yläasteelle Henkilökunnan vaihtuvuus pienemmäksi päivähoidossa ja pienemmät hoitoryhmät

Muita kehittämishaasteita: Uuden strategian jalkauttaminen Kaupungin sisäinen tiedottaminen Prosessien mallintamisen hyödyntäminen käytännössä Arkisto-ohjeistuksen päivittäminen