Yritykset ja yhteisöt ostajina ”Kaiken takana on…ihminen”

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.
Advertisements

Lisää tähän prosessin nimi Kerro tässä tuotteen ja yrityksen nimi.
E XPERICON E XPERICON  Perustettu 1997, toimipiste Helsingin keskustassa.  Liikevaihto vuonna ,8 milj. 
Juha Ikäheimo Pohjois-Savon ELY-keskus
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry
Ostamiseen vaikuttavat tekijät…
Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti kuluttajalle
© 1999 Stakes / Hannele Hyppönen TKK sivu 1 (9) Esteettömyys teknologian kehittämisessä ja hyödyntämisessä Hannele Hyppönen Stakes.
Erilaisia ostajatyyppejä
Ostamisen maailma Ostokyky ja ostohalu
Yksilö ostajana.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Keskustelun vetäjän tukiaineisto Diat ja muistiinpanosivut.
YMPÄRISTÖLIIKETOIMINTA JA
HYRYN YHTEISÖJEN YHDESSÄ SOVITUT TOIMINTA- PERIAATTEET Hyryn kokous
Kulttuuri ja hyvinvointi kulttuuripolitiikan näkökulmasta Kulttuurin hyvinvointivaikutusten toimintaohjelman asiantuntijaryhmässä Esa Pirnes.
EU-vaikuttaminen Suomessa
BPW Finland UUSIA AJATUKSIA TOIMINNASTAMME - MITEN NE TOTEUTETAAN Leena Roivas Puheenjohtaja
…asiakassuhteiden luominen
Perhevapaiden käyttö ja suorat kustannukset yrityksille Sami Napari (Etla) Perhevapaiden kustannukset –seminaari, Helsinki
HYVÄ MONIKULTTUURINEN KOHTAAMINEN Juha Parkkinen
OTANTATUTKIMUS OY Raporttia tai osia siitä ei saa edelleen toimittaa tai julkaista missään muodossa ilman Otantatutkimus Oy:n nimen mainitsemista. RAY:
Tavallinen arkipäivä sisältää monia vaaratilanteita
”Mihin kekoon sinä kannat kortesi?”. Mitä on vapaaehtoistyö? Vapaaehtoista Vapaa-aikana Ei palkkaa Kuka tahansa voi osallistua.
Teemme tulevaisuutemme - yhdistyskierros syksy 2014.
Diskurssi Oy VUOROVAIKUTUS YVA:SSA MÄÄRITELMÄ (YVAL 2 §)  Tavoite:... lisätä kansalaisten osallistumista ja tiedonsaantia  Osallistumisella vuorovaikutusta.
Protomo Uusi suomalainen innovaatioapparaatti Petri Räsänen Hermia Oy.
Ruokatavat Ruokatavat ovat todella tärkeitä järjestyksen ja puhtauden ylläpitämiseksi .
Tulos vs. Kassa / #1 MYYNTI
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Hyrrä-verkkopalvelu Hanketukien infotilaisuus
Terveysvaikutusarviointi kaikessa päätöksenteossa Jouni Tuomisto, Mikko Pohjola YMAL.
Eija Leppäjärvi - Kajaani YHTEISÖLLISYYS TOIMINTATAPANA KYLÄTOIMINNASSA TAATUSTI TURVASSA – huolehtiva kyläyhteisö.
Järjestöjen taloudelliset toimintaedellytykset JÄSENMAKSUT OMA VARAINHANKINTA RAY, VEIKKAUS, FINTOTO TUKI ERI MINISTERIÖILTÄ KUNTIEN.
Eveliina Okkonen & Johanna Hägg, LO-07
Asenteet.
Valtakunnallisten nuorisojärjestöjen avustaminen, järjestöpäivä
Rinnakkaisuus Järjestelmässä, jossa voi olla useita prosesseja rinnakkain suorituksessa voi tulla tilanteita, joissa prosessien suoritusta täytyy kontrolloida.
Ostomotiivit.
Miten yritykset voivat hyötyä avoimesta tiedosta? Jarmo Nieminen Projektipäällikkö CSC – Tieteen tietotekniikan keskus.
Kohti yhteistä johtajuusajattelua Sininauhaliitossa. Siniboss 2. 12
TIPTOP Palvelumallit Mats Lindstedt Tausta Tiptopin tuotokset ovat vapaasti käytettävissä projektin jälkeen ja voidaan integroida jo olemassa.
Liikeidean esittelyohje
Asiakkuusmallit liikunta-alalla murroksessa
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
Ops seminaari Askola.
VARMUUSKOPIOINTI Näin tehdään Varmuuskopiointi Mac OS X 10.5 Leopard Serverillä, mutta varmuuskopiointi tehdään samalla tavalla myös muissa Mac OS X- käyttöjärjestelmissä,
TALOUSTIETO Markkinat ja hinta Kysyntä ja tarjonta.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Kertaus.
Kulutuksesta kestävään ja vastuulliseen kuluttamiseen
19 Yritys tavoittelee voittoa s
24 Hintojen vakaus on tärkeää s
s. 21 pilakuva Irakin sodasta Tulkitse kuvan sanoma.
Afrikkalainen kulttuuri
Elinkeinoverolaki tiivistelmä /ks
Osakkeet Laskea, onko omat osakkeet plussalla vai miinuksella
Vastauksia tehtäviin Kpl 22.
14 Markkinointi houkuttelee kuluttamaan s
Yhteistoiminnallinen kokous
Hyvä elämä Kpl 11, s Emma.
Yritykset ja yhteiskunta
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä 4. ja 5
Luku 3 Kansantalouden kiertokulku.
Asiakkaan valinnanvapaus
Suoramyynnissä mahdollisuus
Jos sodan aikana käydään taisteluita kaupunkialueella, ne voivat tuhota kokonaisia asuinalueita tai kaupunkeja. Tällä hetkellä sodan vaurioittamia kaupunkeja.
30. TERVEYS ERI PUOLILLA MAAILMAA
TEOLLISTUMINEN Pohdi aluksi (ryhmissä):
Esityksen transkriptio:

Yritykset ja yhteisöt ostajina ”Kaiken takana on…ihminen”

/hm (7)2 Yritykset ja yhteisöt ostajina Yritykset ja erilaiset yhteisöt, esimerkiksi järjestöt ja laitokset, ostavat –tuotteita jälleenmyydäkseen niitä tai –tuottaakseen ja markkinoidakseen uusia tuotteita Kuluttajat ja kotitaloudet –ostavat itseään varten ja – ovat näin loppukäyttäjiä

/hm (7)3 Yritykset ja yhteisöt ostavat… …muun muassa –raaka-aineita, –koneita, –erilaisia palveluja …osin samoja tuotteita kuin kuluttajatkin, kuten ruoka- ja paperitarvikkeita – makeistehdas ostaa sokeria, mausteita, kaakaota, koneita, toimistotarvikkeita ja kuljetuspalveluja makeisten tuotantoon – vähittäiskauppa puolestaan ostaa makeisia jälleenmyyntiin

/hm (7)4 Ostaminen - toiminnan ylläpito Yhteisöissä ostoja tarvitaan myös: –toiminnan ylläpitämiseksi, –kansalaisten hyvinvoinnin turvaamiseksi tai –varojen keräämiseksi hyväntekeväisyyttä varten koulut, sairaalat ja virastot ostavat tuotteita samalla tavalla kuin kaupallisetkin yritykset, mutta ne eivät tavoittele toiminnallaan voittoa yhdistykset ja järjestöt, kuten SPR, Greenpeace ja Pelastusarmeija, tarvitsevat myös –tuotteita toimintansa pyörittämiseksi ja –puolueet tietysti rahaa vaalikamppailuihin

/hm (7)5 Erilaiset tarpeet Yritysten ja yhteisöjen tarpeet ja ostaminen ovat erilaisia kuin yksittäisten ihmisten –yritykset ja yhteisöt ostavat enemmän kerrallaan kuin kuluttajat, –ostopäätöksiin vaikuttavat useat ihmiset, joiden päätöksentekoon markkinoijan olisi pystyttävä vaikuttamaan Ihminen tekee ostopäätöksen yrityksessäkin! –yritysten ja yhteisöjenkin ostaminen vaihtelee riippuen niiden koosta, toimialasta, tuotteista, yrityskulttuurista ja ostopäätöksiä tekevistä henkilöistä –näiden tekijöiden tunteminen auttaa markkinoijaa toimimaan oikealla tavalla

/hm (7)6 Yritysten ja yhteisöjen ostaminen vs. kuluttaja Kaikessa ostamisessa on taustalla ihminen!

/hm (7)7 Pohdintaa miniryhmätyönä Mitä eroa on ostamisessa ja markkinoinnissa, kun myyt polkupyöriä ja ostajana on: –armeija? –alan vähittäisliike? –pyöräilyn harrastaja? 3 hengen tiimeissä n 10 minuuttia –esitys omalta paikalta –kukin jäsen esittää ”oman siivunsa”, jota muu ryhmä voi täydentää