Virvatuli-arviointi kysely/LiSMO 7.6. 2013 Generated on 19.09.2013 18:43.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Mission Gallup 08 nettikyselyn yhteenveto. Jeesus tunnetuksi kautta maailman Taustatietoja • 446 vastaajasta 38% (m) ja 62% (n) • Vapaakirkollisia 84%
Nivelvaiheen tiedonsiirtokäytänteet ammatillisessa koulutuksessa
Kasvaako pääni, kun opin?
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Virvatuli-arviointikierros pienessä musiikkioppilaitoksessa
Tässä on Saku. Hänellä ei ole tänään mitään tekemistä.
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
Jumalan kanssa.
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
Tarkoituspykälän uudistaminen Kyselyn tulokset
FC WILD Tyytyväisyyskysely Yleistä/taustaa • Tyytyväisyyskysely järjestettiin toista kertaa tavoitteena saada kuuluviin kentän ääni,
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Jäsenkysely 2011 Tarja Ikonen Kyselyn toteuttaminen ja palautetut lomakkeet •Kysely lähetettiin 245 jäsenelle Kemin kaupungin varhaiskasvatuksen.
OPETTAJAN AIKAHARHA OPETTAJAN AJAN TAJU VÄÄRISTYY KUN HÄN ASTUU YLEISÖN ETEEN. OPETTAJAN AIKA OPISKELIJAN AIKA OPETTAJA LUULEE ETENEVÄNSÄ HITAASTI, MUTTA.
Musiikin ryhmäkoulutus
Pelisääntökysely Kisa-Eagles kausi /2//13.
Rohkaisusanoja naiselta naiselle
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
Norssi ja Varis juttusilla
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
Miten tuo Kalle on tuohon nukahtanut? Pitäisköhän se herättää? On niin vaikeaa ja kokeitakin!
Miten hyvä opetus eroaa huonosta?
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
MUSIIKIN PERUSTEET SML 2013 Musiikin perusteet on yksi opetussuunnitelman perusteiden (OPH 2002) opintokokonaisuus. Se määritellään sisältöalueittain seuraavasti:
Daniel 7v Mooses on kaikkein kovin. Mooses pystyy kävelemään meren pohjalla. Allahilla on vaan lentävä matto.
Arviointikysely alaluokkien oppilaille 2013 Generated on :37.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Todennäköisyyslaskennan alkeet ennen esikoulua
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
Jukka Vehviläinen / DiaLoog LUKION PÄÄTTÄNEIDEN KYSELYN TULOKSET Kokkola
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
VANTAAN MUSIIKKIOPISTO
O PPILAITOKSEN ARVIOINTI 2014 Opiskelijakyselyn tulokset.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Ruokatavat Ruokatavat ovat todella tärkeitä järjestyksen ja puhtauden ylläpitämiseksi .
TUOTTAVAA YRITYSTEN PALAUTTEENHALLINTAA Suomen Yrittäjät Yrittäjyysalan tutkintotoimikunta Yrittäjäkoulutuksen vaikuttavuus.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
EVTEK–Institute of Technology Liikkuvuuden lisääminen ongelma-aloilla: case tekniikka Liisa Vehkaoja.
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
Käsityön opetustuokio
Eväitä hyvän perhehoidon rakentamiseen – vahvaksi työssä ja kumppanuudessa Perhehoitajien ja kuntaedustajien 2. työtapaaminen Arvokas elämä –hanke /Paula.
Kuinka paita ja peppu olettekaan! Pariskuntien välistä leikkimielistä kisailua siitä, kuka tunteekaan kumppaninsa paremmin. Toteutetaan kyselemällä tavalla.
Epätoivoisena katsoo pomo kelloaan, ja toteaa, että hänen alaisensa ei ehdi ajoissa pitämään erittäin tärkeää tiedotusta konferenssiin, joka on juuri alkamassa.
Meidän lukio Meidän lukio Kuhmon yhteislukio. Kenelle? Sinulle, joka haluat pysyä juurillasi, kun siihen vielä on mahdollisuus (ja kyllä se äiti osaa.
Sukupuoli. Ikä: Ikäryhmä Asuinympäristö Opiskelu.
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Ops seminaari Askola.
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
Miten tukea lukio- opiskelijaa? Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalvelut Oppilashuoltoyksikkö Lukion koulupsykologit ja –kuraattorit Kevät 2014.
Laatutyö opettaja Luotu :42.
Kouluruokailun tyytyväisyyskysely 2016
Oppilaskysely 2017 Perusopetuspalvelut
Kysely ykkösille 16AB 2016.
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Oppilaskysely2017 Jynkänlahden koulu
KASVATUSKESKUSTELU = KAKE
Millaisia muistoja arvioinnista omalta kouluajalta?
Kieli- ja musiikkiluokkainfo
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
Koulutuspaketti 2019 AJOTAITO.
Esityksen transkriptio:

Virvatuli-arviointi kysely/LiSMO Generated on :43

Vastaajastatistiikat NameEvalsAnsweringAnswered alttoviulu511 Asiakkaat Hallinto311 harmonikka711 huilu3199 Kempele954 kitara722 klarinetti511 Kysely laulu321 Liminka7215 LiSMO_ Lumijoki1233 ly”m„soittimet621

Vastaajastatistiikat NameEvalsAnsweringAnswered MUPE100 Opettajat2021 Oulu1410 Oulunsalo111 piano5810 puhaltimet211 Rantsila811 rummut100 sello2566 s„hk”kitara200 trumpetti511 Tupos Tyrn„v„2722 viulu3876

Vastaajastatistiikat NameEvalsAnsweringAnswered viulu,piano100 Ylivieska100 Yhteensä Vastausprosentti21.8% Lopettaneet20.3% Kesken jättäneet1.5% Eivät osallistuneet78.2%

Perustiedot (Kaikki) 1. Oppilaan ikä on/ikäni on (43) (EOS: 0)

Perustiedot (Kaikki) 2. Oppilas on opiskellut LiSMOssa/olen opiskellut LiSMOssa (41) (EOS: 0)

Perustiedot (Kaikki) 3. Lapseni soitin/Soittimeni (42) (EOS: 0)

Perustiedot (Kaikki) Lapseni soitin/Soittimeni muu, mikä? - alttoviulu - trumpetti - lyömäsoittimet - lyömäsoittimet

Musiikkiopinnot (Kaikki) 5. Oppimistahti on liian hidas/opettaja ei anna tarpeeksi läksyjä (42) (EOS: 0)

Musiikkiopinnot (Kaikki) 5. Oppimistahti on liian hidas/opettaja ei anna tarpeeksi läksyjä (42) (EOS: 0)

Musiikkiopinnot (Kaikki) 1. Haluan, että lapseni käy vain soitto/laulutunneilla/haluan käydä vain soitto/... (41) (EOS: 1) 2. LiSMOn järjestämien konserttien määrä on mielestäni riittävä (42) (EOS: 0) 3. Opetus on korkeatasoista ja opettajat asiantuntevia (42) (EOS: 0) 4. En kehity/lapseni ei kehity tarpeeksi nopeasti opinnoissaan (42) (EOS: 0) 6. Viestintä opettajan ja kodin välillä toimii (42) (EOS: 0)

Musiikkiopinnot (Kaikki) 1. Haluan, että lapseni käy vain soitto/laulutunneilla/haluan käydä vain soitto/... (41) (EOS: 1) 2. LiSMOn järjestämien konserttien määrä on mielestäni riittävä (42) (EOS: 0) 3. Opetus on korkeatasoista ja opettajat asiantuntevia (42) (EOS: 0) 4. En kehity/lapseni ei kehity tarpeeksi nopeasti opinnoissaan (42) (EOS: 0) 6. Viestintä opettajan ja kodin välillä toimii (42) (EOS: 0)

Musiikkiopinnot (Kaikki) 7. Miten haluaisit muuttaa opetusta? (35) (EOS: 4)

Musiikkiopinnot (Kaikki) Miten haluaisit muuttaa opetusta? Muuten, miten? Että opettaja olisi tunnilla läsnä ja keskittyisi opettamiseen - kaikki ok - monipuolisempia ja asteen haastavampia kappaleita - Opettaja olisi parempi opettamaan

Viihtyvyys LiSMOssa (Kaikki) 1. Soitto/laulutuntien ilmapiiri on viihtyisä (41) (EOS: 0) 2. Opettaja on kannustava ja positiivinen (40) (EOS: 0)

Viihtyvyys LiSMOssa (Kaikki) 1. Soitto/laulutuntien ilmapiiri on viihtyisä (41) (EOS: 0) 2. Opettaja on kannustava ja positiivinen (40) (EOS: 0)

Viihtyvyys LiSMOssa (Kaikki) 3. Mukavaa opiskelussa LiSMOssa on (40) (EOS: 1)

Viihtyvyys LiSMOssa (Kaikki) Mukavaa opiskelussa LiSMOssa on Muu, mikä? - Soittamisen ilo - Soittamisen ilo

Viihtyvyys LiSMOssa (Kaikki) 4. Ikävää opiskelussa LiSMOssa on (38) (EOS: 1)

Viihtyvyys LiSMOssa (Kaikki) Ikävää opiskelussa LiSMOssa on Muu, mikä? - vaatimukset joskus kovia - Opetuksen taso ei ole korkealaatuista

Musiikin teoriaopinnot (MuPe), yhteismusisointi (orkesterit), säestys, kamarimusiikki (Kaikki) 1. Olen tyytyväinen Musiikin perusteiden opetukseen (40) (EOS: 7) 2. Olen tyytyväinen säestykseen (39) (EOS: 5) 4. Olen tyytyväinen yhteismusisointiin (40) (EOS: 9) 5. Haluaisin lisää kamarimusiikkia, esim. kesäkuussa järjestettävän viikonlopun... (40) (EOS: 7)

Musiikin teoriaopinnot (MuPe), yhteismusisointi (orkesterit), säestys, kamarimusiikki (Kaikki) 1. Olen tyytyväinen Musiikin perusteiden opetukseen (40) (EOS: 7) 2. Olen tyytyväinen säestykseen (39) (EOS: 5) 4. Olen tyytyväinen yhteismusisointiin (40) (EOS: 9) 5. Haluaisin lisää kamarimusiikkia, esim. kesäkuussa järjestettävän viikonlopun... (40) (EOS: 7)

Musiikin teoriaopinnot (MuPe), yhteismusisointi (orkesterit), säestys, kamarimusiikki (Kaikki) 3. Miten kehittäisit säestystä? (36) (EOS: 4)

Musiikin teoriaopinnot (MuPe), yhteismusisointi (orkesterit), säestys, kamarimusiikki (Kaikki) Miten kehittäisit säestystä? Muuten, miten? - Vielä ei ole ollut säestystunteja

Viestintä, vuorovaikutteisuus oppilaitoksen ja kodin välillä (Kaikki) 1. Saan riittävästi tietoa opetuksesta ja oppilaitoksen toiminnasta. (40) (EOS: 0) 2. Opettaja kertoo ajoissa opetusta koskevista muutoksista. (39) (EOS: 0) 3. Saan tarvittaessa helposti yhteyden opettajaani. (40) (EOS: 2) 4. Oppilaitoksen viestintä tavoittaa minut hyvin (Fronter, sähköpostit, kirjeet,... (40) (EOS: 2)

Viestintä, vuorovaikutteisuus oppilaitoksen ja kodin välillä (Kaikki) 1. Saan riittävästi tietoa opetuksesta ja oppilaitoksen toiminnasta. (40) (EOS: 0) 2. Opettaja kertoo ajoissa opetusta koskevista muutoksista. (39) (EOS: 0) 3. Saan tarvittaessa helposti yhteyden opettajaani. (40) (EOS: 2) 4. Oppilaitoksen viestintä tavoittaa minut hyvin (Fronter, sähköpostit, kirjeet,... (40) (EOS: 2)

Vapaata palautetta (Kaikki) 1. Haluatko kertoa jotain muuta? (14) (EOS: 0) - Mielestäni musiikkiopiston toiminta on ollut hyvää, iloista. Opettaja mukava, empaattinen. Konsertteja riittävästi. - Keväällä oli joku sijainen lastani opettamassa. Lapseni tykkäsi, että hän oli erittäin hyvä opettaja, koska puuttui virheisiin heti ja opetti tarkemmin. (voimavaihtelut ym) - Ed. kysymykseen liittyen: Fronter ei palvele kovin hyvin, muut tiedotusmuodot toimivat paremmin. Fronteriin pitäisi saada toiminto, jossa näkyy sähköpostissa, jos Fronteriin on tullut asiaa. Muuten sitä ei tule seurattua/ ei ehdi seuraamaan. - Kaikki ok. - Yhteismusisoinnin säännöllisyys viikottain on tärkeää oppimistulosten kannalta. Periodioppiminen perustasolla ei anna yhtä hyviä tuloksia kuin säännöllinen osallistuminen oppitunneille. - Haluaisin yhteisiä esiintymisreissuja suomessa ja ulkomailla. - Kesälomalle tuli aivan liikaa uusia kappaleita harjoiteltavaksi, joita ei ole edes katsottu tunneilla - Hyvä orkesteri tasokkaimmille opiskelijoille olisi ihana! Viestinnästä sen verran - en koe fronteria käytännölliseksi tai hyväksi viestintäkeinoksi. - Pekka on todella loistava ja innostava opettaja. Toivoisin maksujen sisarusalennuksen olevan suurempi. - Voisko laulunopiskelijoille saada jotain kesäkursseja niin että olisi eri opettaja? - fronter on unohtunut Mikä salasana? En enää muista. - Enemmän oppilaskonsertteja, jolloin ne kestäisivät hieman lyhyemmän aikaa (45 min maksimi). - Oppilaskonsertteja voisi olla useammin ja ne voisi pitää lyhyempinä (vähemmän esiintyjiä yhtä kertaa kohden. Silloin voisi ottaa mukaan esim. nuorempia sisaruksia. Nyt konsertit ovat aika pitkiä eivätkä lapset jaksa istua hiljaa paikoillaan. Musiikinteoriassa opettajan ei pitäisi esim. soittaa melodiatehtäviä pianolla. Aralle oppilaalle se on kova paikka, jos oma tehtävä on mennyt pieleen. Uskoisin, että opettaja "kuulee" päässään oppilaan kirjoittaman melodian. Kysymys nro 4 läksyjen määrästä on hämäävä: Väittämä on "liian hidasta/liian vähän läksyjä", mutta jos valitse "sopivasti", niin se antaa vaikutelma, että olisin samaa mieltä väittämän kanssa. Olen siis väittämästä eri mieltä, koska läksyjä on sopivasti. - Toiminta ei ole läpinäkyvää -Pyrkiminen, paljonko haetaan mihinkin, paljonko on aloituspaikkoja -Miten oppilaita saatetaan ottaa kesken vuoden -Paljonko suoritetaan tutkintoja, teoriaopintoja, paljonko on yhteissoittoa Oppilaskonsertteja on liian harvoin ja ne ovat aivan liian pitkiä. Vanhempia voisi aktivoida paremmin mukaan toimintaan ja esim. tukiyhdistyksestä ei ole kuulunut juuri mitään, onkohan se toiminnassa?