Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
Lähellä kaupungissa Verkkopalvelu kaupunkiympäristön teemojen opiskeluun Virpi Hirvensalo, TY, maantieteen ja geologian laitos
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
MULTIMEDIAN MONET MUODOT
 Johdanto  YouTube  YouTuben hyödyntäminen  Yhteenveto.
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Web University (WU) - Kansainvälinen etäopiskelu ja - työympäristö tietoverkossa Mindtrek Riitta Rinta-Filppula,
Seppo Pohjolainen & Sami Hautakangas Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Vaikuttamistaidot - verkon avulla vaikuttajaksi? ITK’ Areenaesitys Katja Yritys.
Vaikuttamistaidot A&O -oppimisympäristössä - vaikuttamisen keinot haltuun yhteisöllisesti opiskellen ITK’
Avoimet oppimisympäristöt verkossa -työpaja Heli Ruokamo TTKK/DMI/HypLab MindTrek Tampere International Media Week 1999.
Katja Pesonen TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Minä oppijana 1 ov..
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Pesonen TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Energiansäästöä verkossa interaktiivisen sarjakuvan avulla ITK´01 Areena 1 Katja Pesonen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio
Ympäristöverkko - yhteisiä kasvihavaintoja verkossa ITK ‘02, Hämeenlinna Areenaesitys Eva Marttinen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
Avoimen oppimisympäristön (A&O) suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista Ossi Nykänen DMI / Matematiikan laitos / Hypermedialaboratorio Tampereen.
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Kielten opiskelu multimediaohjelmiston avulla Kieli-pilotti Tutkija, KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus ETÄKAMUn loppuseminaari.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Monenlaiset oppijat verkossa Anne Rongas. Tämän esityksen laati Anne Rongas Töissä Kotkan aikuislukiossa (opo, ope) aikuiskasvatustieteilijä, maalaisihminenAnne.
Tietoverkkoasiantuntijakoulutusta etäopetuksena - Johdatus verkotettuun multimediaan Heli Korte TTKK/DMI/Hyplab Tampere, Finland MULTIMEDIAN MONET MUODOT.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Sotungin etälukio Täydennä päivälukion opiskelujasi etäkursseilla.
WWW-oppimisympäristöjen tuotteistamisesta
Laps’ Suomen -pilotista Kaukoon Äidinkielen etäopetusta ulkosuomalaisille lapsille Pertti Siekkinen Tietotekniikan tutkimusinstituutti, koulutusteknologiayksikkö,
Ympäristöverkko - ympäristökasvatusta avoimessa oppimisympäristössä Katja Piiksi TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio Multimedian monet.
Multi- ja hypermedia historian ja yhteiskuntaopin opiskelussa Peik Niemi TITU, Tietotekniikan tutkimusinstituutti Jyväskylän yliopisto MULTIMEDIAN MONET.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Tilastomatematiikkaa verkossa - Pythagoras-oppimisympäristö
Opit Ops-prosessissa Mikä ja miksi ?. Mikä on Opit? Opit on Wsoy:n tekemä Internetissä toimiva avoin oppimisympäristö, joka sisältää Wsoy:n tuottamaa.
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Sähköisen oppimisen edelläkävijä | e-Opin oppimateriaalit Opettajan työtä helpottavat e-materiaalit.
OPS-ajatuksia.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
Kiinan kieltä lukioissa
JavaStation haastaa PC:n oppilaitoksissa Pasi Häkkinen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio Multimedian monet muodot, Tampere-talo.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Jarkko Levasma TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Etäopetus multimediaverkoissa (ETÄKAMU) – kolme vuotta avointen oppimisympäristöjen tutkimus-, kehittämis- ja arviointityötä Seppo Pohjolainen & Heli Ruokamo.
Avoin oppimisympäristö (A&O): Matriisilaskenta I
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Ops seminaari Askola.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Taitajasta mestariksi Taitajat framilla -seminaari Seinäjoki ke opetusneuvos Seija Rasku Skills Finland ry:n hallituksen puheenjohtaja.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Konstruktivismi Tekijä Bogi
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
VI Ohjaamo-päivä Verkko-Ohjaus
Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., ,
Hanke
Esityksen transkriptio:

Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio

Venäjää verkossa - venäjän alkeiden opiskelua verkossa Katja Yritys TTKK/DMI/HypLab Avoimet oppimisympäristöt verkossa -työpaja MindTrek Tampere International Media Week 1999

Johdanto Venäjää verkossa -pilotti on osa Avoin Oppimisympäristö (AO) -tavoitetutkimushanketta Pilotissa kehitetään saman nimistä oppimisympäristöä Ympäristön kehitystyössä on mukana useista venäjän opettajista koostuva ohjausryhmä

Venäjää verkossa -etusivu

Venäjää verkossa -oppimisympäristö (1) Venäjän kielen alkeiden oppimisympäristö yläaste- ja lukioikäisille opiskelijoille, myös aikuisopiskelijoille WWW -pohjainen Mahdollistaa ajasta ja paikasta riippumattoman oppimisen Tarjoaa välineet kommunikointiin muiden oppijoiden, opettajien ja asiantuntijoiden kanssa

Venäjää verkossa -oppimisympäristö (2) Antaa mahdollisuuden tuottaa uutta oppimateriaalia Sopii käytettäväksi niin oppikirjan tukena kuin ainoana oppimateriaalinakin Taustalla oppijakeskeinen oppimiskäsitys: oppijan aktiivinen rooli opettaja oppimisen ohjaaja

Oppimisympäristön tilat (1) Kuusi eri tilaa: Treenikämppä – valmis oppimateriaali Studio – oppijan työtila Opettajainhuone – opettajien ja asiantuntijoiden työtila

Oppimisympäristön tilat (2) Galleria – sijoituspaikka oppijoiden tekemille WWW- sivuille Takahuone – opettajien WWW-editorilla tekemien töiden sijoituspaikka Linkit – teemoittain koottuja linkkejä Venäjään, venäjän kieleen ja kulttuuriin liittyen

Opetuskokeiluja On kokeiltu ja kokeillaan tänä syksynä lukioikäisten oppilaiden kanssa kahdessa eri lukiossa Tarjottu myös aikuisopiskelijoille mahdollisuus käyttää ympäristöä opiskelunsa tukena Pyrkimyksenä testata ympäristön käytettävyyttä sekä selvittää oppimateriaalin mielekkyyttä oppijan omasta näkökulmasta Pyrkimyksenä oli saada oppimisympäristö kokonaisuudessaan käyttöön

Tuloksia kokeiluista Oppimisympäristön valmis oppimateriaali koettiin hyödylliseksi ja teemoiltaan sopivaksi Oppimisympäristö koettiin helppokäyttöiseksi Oppijat kokivat sen sopivan hyvin itsenäiseen opiskeluun Kynnys ottaa itsenäisesti käyttöön korkea Kommunikaatiotyökalujen hyödyntäminen vaatii opettajalta huomattavaa kannustusta ja myös hänen omaa innostustaan

Tulevaisuuden suunnitelmat Jatkossa koettiin suurimmaksi tarpeeksi oppimateriaalin lisääminen Työvälineiden ottaminen käyttöön vaatii opettajien lisäkoulutusta Motivaatio työkalujen käyttöön suurempi venäjän oppimisen myöhemmässä vaiheessa - kokeiluja myös pidemmälle ehtineiden oppijoiden kanssa

Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio