2.11.2001Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 1 Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 2.11.2001.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Hajautettu kurssien toteutus ja kehitys OSCu-hankkeessa ITK’03 Kirsti Ala-Mutka, Sanna Räisänen TTY/Ohjelmistotekniikka.
Advertisements

Heini-Marja Järvinen Turun yliopisto
Pilviväylä - kolme rinnakkaista prosessia Projektipäällikkö Jarkko Moilanen.
TULEVAISUUDENTUTKIMUKSEN VERKOSTOAKATEMIA (TVA)
eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
MPKK:n laadunvarmistus-järjestelmän kehittäminen auditoinnin jälkeen
HOPSista Eli mistä tässä onkaan kysymys? TAIKOPEDA
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
OHJAUS AMMATTIKORKEAKOULUISSA Pentti Rauhala ARENE ry:n pj., rehtori, Laurea – ammattikorkeakoulu
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Virtuaaliyliopiston portilla Matti Sinko SVY:n kehittämisyksikkö Tampereella
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto, mitä se on? Virtuaaliyliopistoseminaari TaY.
Virtuaaliyliopistoseminaari Yhteenveto Kari-Jouko Räihä.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
TAMPEREEN AMMATTIKORKEAKOULU TAMK TAMKIN RESURSSIT opiskelijaa 187,29 milj. mk 31,5 milj. euro 18 koulutus- ohjelmaa henkilöstö opetushenkilöstö.
KORKEAKOULUOPISKELI- JOIDEN LIIKKUVUUTTA TUKEVAN OHJAUKSEN JA NEUVONNAN LAADUN PARANTAMINEN (SUMOHE)
Pirjo Rauhala, Tampereen e-oppimisen talkoot 1 Yliopisto eOppimisen toimijana Tampereen eOppimisen talkoot Seminaari
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tervetuloa Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistoon Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen.
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Katja Pesonen TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
KOKOELMAKARTTAHANKE YLIOPISTOKIRJASTOJEN NEUVOSTO Anna-Kaisa Sjölund Kirjastosuunnittelija/biblioteksplanerare (SeAMK) Tel
Terveys- ja luonnontieteiden ryhmä, Itä-Suomen yliopiston Avoin yliopisto Terveystieteiden tutkintorakenne ja avoin yliopisto-opetus
WorkPlace Pirkanmaa Kansainvälisiä osaajia korkeakouluista työelämään TraiNet-verkosto
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
TUTKOKE Turun normaalikoulussa PM/MH. Mikä TUTKOKE?  Tutkimus-, kokeilu ja kehittämistoiminta  Tavoite määritelty harjoittelukoulujen strategiassa.
Tenttiakvaariokokemuksia Suomen Turusta :Turun Ammattikorkeakoulu
Kirjasto ja tiedonhankinta
INFOTILAISUUS HY – Aalto - TaY OTM projekti käynnistyy Niina Jokela / Kansainvälisen vaihdon palvelut1.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tieto- hallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Yhteistyörakenteet.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
Oivaltamisen iloa Anna-Liisa Karjalainen, IT-suunnittelija, TAMK
KUILUSTA YLI - tukipalvelut tietoverkkopohjaisen oppimisympäristön käyttäjille Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskus Jennie Stenbom
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Peda-forum –päivät Opetuksen kehittäminen Helsingin yliopiston strategia Opetuksen ja opintojen kehittämisohjelma.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
HAKA-projekti VirtAMK-seminaari HAKA Käyttäjän tunnistus yli korkeakoulurajojen VirtuaaliAMK-seminaari Mikael Linden,
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Oodi-konsortio ja yliopistojen yhteistyö
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto VIRTA-PROJEKTI.
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Alueellinen yhteistyö e-oppimisen tutkimuksessa ja käytännön verkko-opetuksessa Seppo Pohjolainen & Tuuli Haapala ITK’02 Areena
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
Pirjo Rauhala, Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? 1 Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa? Alustus Suomen virtuaaliyliopiston.
Kieliteknologian verkosto (KIT)
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
korkeakoulutuksen ja tutkimuksen ICT:n
Kohtaamon tuki Ohjaamoille Pasi Savonmäki Kohtaamo-hanke
Konstruktionismi - rakentelu aikuiskasvatustiede Avoin opetus
Ajankohtaista Oodi-maailmasta
Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä
Miten verkostot voisivat toimia yliopistoissa?
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
PIRAMK:n kirjasto- ja tietopalvelut
Virtuaaliyliopiston portilla
Tampereen ammattikorkeakoulu
Ristiinopiskelun kehittäminen -hanke
Kohti valtakunnallista tutkimustietovarantoa
Esityksen transkriptio:

Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 1 Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? PedaForum-yhdyshenkilöiden tapaaminen Tampereella

Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 2 Virtuaaliyliopistohankkeet uusia sisältöhankkeita haetaan haulla, joka päättyy opetusneuvosto, tutkimusneuvosto vuonna 2001 hankepaketteja oli viisi, toiminnan alueita kolme rahoitusta ns. omiin hankkeisiin käytettävissä 2 milj. mk

Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 3 Virtuaaliyliopistotoiminnan alueet 1. opetusteknologian käyttöönotto ja pedagoginen valmennus 2. virtuaaliopetuksen sisällöntuotanto 3. tutkimuksen tukeminen

Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 4 Virtuaaliyliopistohanketta tukevat 1. opinto-ohjauksen kehittäminen 2. kirjaston oppimiskeskushanke 3. sähköiseen asiointiin valmistautuminen 4. opintohallinnon toimijat valmistautuvat - opiskelijaliikkuvuuden hallinta - opintohallinnon ja verkko-opiskelun tietosuoja

Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 5 Verkostohankkeet, TaY koordinoi IT-Peda –opetusteknologian asiantuntijoiden ja käyttäjien yhteistyötä eri tavoilla toteutettuna Viestinnän valtakunnallinen yliopistoverkosto –alan pääaineopetusta antavien yliopistojen ja korkeakoulujen yhteistyötä tutkimuksessa ja opetuksessa

Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 6 SVY-verkostohankkeet, joissa TaY mukana syyskuussa 2000 mukana 10 hankkeessa, koordinoi kahta maaliskuussa 2001 mukana 13 hankkeessa, koordinoi edelleen kahta verkostoitumista tapahtunut!

Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 7 Verkkopetuksen herätyksen kokeneita audiovisuaalinen mediakulttuuri, informaatiotutkimus, historiatiede, hoitotiede, hypermedia, kansainvälinen politiikka, kasvatustiede, kielikeskus, kirjasto, opettajankoulutus, opetusteknologiakeskus, psykologia, sosiaalipolitiikka, sosiologia ja sosiaalipsykologia, tiedotusoppi, tietojenkäsittelytiede, tietokonekeskus, täydennyskoulutuskeskus

Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 8 Henkilöitä verkostoissa konsortioedustaja vararehtori Kari-Jouko Räihä, varalla projektipäällikkö Matti Jussila SVY-yhteyshenkilö suunnittelija Pirjo Rauhala useita itpedayhdyshenkilöitä -postituslistalla 80 jäsentä tutkimus-, kehittämis- ja muissa yhteistyöhankkeissa syntyvät yhteydet

Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 9 Opetusalustatilanne WebCT:n käytölle tuki muita arvioidaan mm. hypermedialaboratorion tutkimushankkeissa oppiaineiden hankeyhteistyön kautta arvioitavana myös TTKK:n A&O TaoLabin www-pohjaiset ryhmätyö- ja keskustelujärjestelmät ja agenttiperustainen oppimisympäristö

Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 10 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto mitä se on ? kasvava määrä hankkeita, toimenpiteitä, suunnittelua ja päätöksiä, joiden tuloksena syntyy mm. monimuoto-opetusta toimintatapoja muuttava hanke muutosten kohteena opetus ja oppiminen Tampereen yliopistossa

Pirjo Rauhala, Mitä meneillään Tampereen yliopiston virtuaaliyliopistossa? 11 Yhteystiedot Pirjo Rauhala Suunnittelija Opinto- ja kansainvälisten asiain osasto TAMPEREEN YLIOPISTO s-posti: