Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info 13.11.2000.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Advertisements

Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Eero Tourunen 2003 Projektin johtaminen -opintojakso Yliopiston ja yritysten projektiyhteistyö.
1 Ristiinarviointi Ristiinarviointi Hämeenlinna, Verkkosote
Sosiaali- ja terveysala toimintaympäristönä, 5 ov Itä-Suomen koordinaattoreiden kokous Joensuun Tiedepuistolla /tk.
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
Virtuaaliammattikorkeakoulu Liiketoiminnan kehittäminen tuotantorengas
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
ELMO2009 – AIKATAULU JA VASTUUT - SUUNNITELMA Juha KnuuttilaELMO2009 Sivu 1 Benchmarking Pilottiopintojaksot: valinta ja suunnittelutyö.
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Teknologia nyky-yhteiskunnassa Eveliina ja Ellimaija.
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Pirjo Rauhala, Virtuaaliyliopistoseminaari TaY 1 Tampereen yliopiston virtuaaliyliopisto, mitä se on? Virtuaaliyliopistoseminaari TaY.
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
TUTKINNONUUDISTUKSEN KESKEISET LINJAUKSET JA VAATIMUKSET Vaasa Katariina Alha/W5W.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
PAKOLLINEN KANSAINVÄLISTYMISJAKSO TUTKINTOVAATIMUKSISSA TAVOITE: Opiskelijalla oltava valmiudet työskennellä kansainvälisessä toimintaympäristössä. LÄHTÖKOHTA:
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
1 amk.fivirtualyh.fioncampus.fi Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu Tähtäimessä amk.fi.
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Vakka Verkostoon – Vanhustyön koulutuksen kehittäminen ja arviointi Seminaari Tampere.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Tenttiakvaariokokemuksia Suomen Turusta :Turun Ammattikorkeakoulu
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
AVOT-KEHITTÄMIS- OHJELMA PEkoul-os 107/1/D/
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden arkkitehtuurin ”Tvärminnen risti”
Alueellinen koulutustilaisuus Kuopiossa Kunnonpaikka,Vuorela Ulla Voutilainen.
Yhteisöllisen tiedon rakentamisen- ja jakamisen työkalut – Wiki ja semanttinen Web Aija Hietanen, Tarja Vainionpää ja Seppo Räsänen Savonia-ammattikorkeakoulu.
Esteettömät oppimisympäristöt JAMK-ESOK
Vauhtia valmistumistalkoilla Tekniikan yksikkö Tiina Laajala ja Tomi Guttorm.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Projektioppiminen Maarit Virtanen and Reetta Jänis
Ura- ja rekrytointipalvelut OPINTOJEN TYÖELÄMÄORIENTAATION järjästämisen ja kehittämisen tukena Esittely- ja keskustelutilaisuus Kati Kettunen.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
KAJO - Kasvatustieteen joustava monimuoto-opetus: Yhteistyöllä laatua VKK-päivät Eetu Pikkarainen.
Tietojenkäsittelyn toisen lukuvuoden 1. lukukausityö Syksy 2010.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Tampere Virtuaali AMK-seminaari Elsa Kallio1 Kokemuksia ja realismia tietoverkko-opetuksesta Elsa Kallio Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tekniikan.
5/2004 CIMO Ulkomaisille opiskelijoille annettavan suomen kielen opetuksen kehittäminen Opetusministeriön toimeksiannosta CIMO asetti lokakuussa 2003 työryhmän.
Virtuaaliopetus Hämeen ammattikorkeakoulu Mustialassa Kohderyhmän näkökulmasta hyvät perusedellytykset tietoverkkojen hyödyntämiseen opetuksessa Opettajilla.
Copyright VirtuaaliAMK 1 Verkkokirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti Kaisa Rissanen Ammattikorkeakoulukirjastojen johtajien kokous.
Koe ja kansainvälisty Katja Kurasto 2011.
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
SEMINAARI Eija Kumpulainen Oulun normaalikoulun lukio.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
Suvi-verkoston kuulumiset
BYOD Bring Your Own Device
Englanninkielisen opetuksen kehittäminen
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Taina Seppälä-Kolkka / S12!78
Avoin yliopisto projekti
Esityksen transkriptio:

Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info

n Tuotettiin verkko-oppimateriaalia 22 ov OAMK:n käyttöön n Saatiin tuotettujen verkko-oppimateriaalien kuvaukset verkkoon kirjaston sivuille n Pohdittiin tekijänoikeuskysymyksiä/laadittiin tekijänoikeussopimus n Kokeillaan verkko-opintojen (monimuoto- /etäopintojen) valinnaisuutta syksyllä suosio lupaavaa Tietoverkko-oppimisen pilottiprojektin tuloksia Sisällöntuotanto Eija Varis Info

n n Aikataulu sisällöntuotannossa – n n Sisällöntuotantoon varattu rahaa mk, josta mk palkkioihin n n Opettajien resursointi yksikkökohtaista – projekti takaa tietyn rahallisen resurssin n n Tavoitteena 40 opettajan mukanaolo n n Opettajia motivoidaan verkko-opintojaksojen kehittämiseen tarjottavalla koulutuksella Taustaa Sisällöntuotanto Eija Varis Info

n Millaisia opintojaksoja ja opintokokonaisuuksia avoimen opetuksen tulee tarjota, jotta ne palvelevat sekä opiskelijoiden että työ- ja elinkeinoelämän tarpeita? n Millaisilla sisällöllisillä ja pedagogisilla ratkaisuilla avoimen opetus toteutetaan, jotta se edistää elinikäistä oppimista ja opetuksen joustavuutta sekä vähentää ajan ja paikan sidonnaisuutta? Kysymykset Sisällöntuotanto Eija Varis Info

n n Avoimen amk:n opetustarjonnan monipuolistaminen ja laajentaminen tuottamalla ja kehittämällä avoimeen oppimisympäristöön soveltuvia uusia opintojaksoja sekä opetus- ja opiskelumateriaalia ja -menetelmiä n n Tuottaa verkko-opintojaksoja 40 ov OAMK:n käyttöön (erityisesti huomioiden avoimen amk:n tarpeen) Tavoitteet (1) Sisällöntuotanto Eija Varis Info

n n Selvitellään tekijänoikeuskysymyksiä – tekijänoikeussopimusten malleja tulossa virtuaaliamk-työryhmältä n n Palkkiot (opettajien palkat, tekijänoikeusmaksut) – osittain yksikkökohtaisia sopimuksia Tavoitteet (2) Sisällöntuotanto Eija Varis Info

n n Verkko-opintojakso tulee olla toistettavissa (kokonaisuuden huomioiminen) n n Kehitettävillä verkko-opintojaksoilla tulee olla koodi valmiina/tulossa n n Verkko-oppimateriaalin muoto on vapaa (riippuu aiheesta/opintojakson luonteesta) Huomioitavaa Sisällöntuotanto Eija Varis Info

n n …lähteä suunnittelemaan uutta verkko- opintojaksoa n n … kehittää edelleen jo olemassa olevaa verkko- opintojaksoa n n … suunnitella verkko-opintojakso ryhmässä n n … myydä valmiin verkko-oppimateriaalin tekijänoikeudet OAMK:lle Mahdollisuus... Sisällöntuotanto Eija Varis Info

n n Mukaan otettavat opintojaksot valitaan hakemusten perusteella n n Valmista yhden vai kahden vuoden jälkeen opettajan valinnan mukaan - viimeistään keväällä 2002 n n Verkko-opintojakson pilotointi keväällä 2001/syksyllä 2001/keväällä 2002 Aikatauluja Sisällöntuotanto Eija Varis Info

n n OULUSSA olevat OAMK:n yksiköt/ Koulutussuunnittelija Johanna Karppinen n n RAAHESSA olevat OAMK:n yksiköt/ Suunnittelija Eija Varis Vastuualueet Sisällöntuotanto Eija Varis Info