Tieto- ja viestintätekniikka suomalaisen huippukoulutuksen vahvuutena

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
Advertisements

Teknologia ja liikunnanopetus oppimisympäristöhankkeissa
| Pasi Mattila | TOY - Tulevaisuuden oppimisympäristö
eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
Innovatiiviset opetuskäytänteet ja opetusteknologian pedagogiset haasteet Juho Norrena projektitutkija Agora Center
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Kansallinen tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön suunnitelma Arjen tietoyhteiskunnan neuvottelukunta Liikenne- ja viestintäministeriö, Suunnitelma.
Tieto- ja viestintätekniikka koulun arjessa Ohjausryhmän kokous, OPH Lämpimästi tervetuloa!
Millaisia linjauksia ja toimenpiteitä ehdotetaan Kansallisessa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön suunnitelmassa? Sanna Vahtivuori-Hänninen Helsingin.
Yhteisöllisen oppimisen keinoja?
Tieto- ja viestintätekniikka koulun arjessa
Opetusteknologiaa koulun arkeen – Kohti systeemisiä oppimisratkaisuja!
Kohti tulevaisuuden koulun toimintamalleja
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
Turvatakuu -kohti riskitöntä opintaivalta Joensuu TERVETULOA!
Georgij Putilin Näkökulmia tieto- ja viestintätekniikan käytöstä soitonopetuksessa.
Turun Kielitivolin koulutusristeily
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
Sanna Vahtivuori-Hänninen Helsingin yliopisto, Cicero Learning
Tietokoneavusteinen oppiminen
Tietoa, tahtoa ja tunnetta tarvitaan tulevaisuuden koulun kehittämisessä! Sanna Vahtivuori-Hänninen, TVT koulun arjessa -hanke blogs.helsinki.fi/oppiailoakouluun.
opetussuunnitelmatyö ja hyvinvointi
LIIKUNNASTA HYVINVOINTIA - SEMINAARI Turun lyseon koulu Kello
For learning and competence Virtuaalikyläseminaari Susanna Tauriainen.
Tervetuloa Suomen UNESCO-ASPnetkoulut. 35 koulua paikalla.
TERVETULOA KAINUUSEEN! PaKaste – työkokous Kajaani
1 © 3/28/2015 Koulumestarin koulu - Espoo ITK
OPS-ajatuksia.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Vieraskielisen opetuksen politiikkatasot -seminaari Kielikoulutuspolitiikan verkosto Soveltavan kielentutkimuksen keskus.
Ennakointikamari Liikenne- ja kuljetuspalveluala
MONIKULTTUURISUUS SUOMESSA 6 op
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Tutkimushallinnon.
Systeemiset oppimisratkaisut –hankevalmistelu ja verkottumistapaaminen klo 13 Helsingin yliopisto, Siltavuorenpenger 3A Lämpimästi tervetuloa!
Raila Pirinen Helsingin normaalilyseo. Kankaanranta, M & Puhakka, E (2008): Kohti innovatiivista tietotekniikan opetuskäyttöä
TUHA-verkoston tapaaminen
Tieto- ja viestintätekniikka koulun arjessa nyt ja tulevaisuudessa
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Tietoa, tahtoa ja tunnetta tarvitaan tulevaisuuden koulun kehittämisessä! Sanna Vahtivuori-Hänninen, TVT koulun arjessa Punkalaitumen yhteiskoulun VESO-päivä.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Riihimäen kaupungin TAHTO -hanke Aulanko Esa Santakallio koulutoimenjohtaja.
Miten tuotetaan digikansalaisia? Näkökulmia ja keskustelua
Ops seminaari Askola.
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
1 Suunnitelmista käytäntöön Tvt Koulumestarin koulun arjessa.
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
TraiNet –tapaaminen Rajat ylittävä yhteistyö TURKU AMK Paneelikeskustelu.
Yhteiskunnan uudet haasteet, koulun mahdollisuudet ja UNESCO- koulun kv-toiminta UNESCO-ASPNET-KOULUJEN SEMINAARI OPETUSHALLITUS TIINA SARISALMI.
Reino Tapaninen, Arkkitehti SAFA Suomalaisen koulurakennuksen kehitys…maailman parhaaksi kouluksi? Muuttuva oppimaisema - tulevaisuuden koulun horisontti,
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Ketään meistä ei tarvita pakosti opettamaan 20 vuoden kuluttua.
Osaamisen johtaminen - kertomukseni Anne Nevgi Osaamisen johtaminen – seminaari Helsingissä.
Avoin tiede ja tutkimus Suomessa– Toimintakulttuurin avoimuus korkeakouluissa 2015 Seminaari
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Ops-iltapäivä
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Lukukausimaksuihin liittyvä
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
Hermolle-koulutus: suomen kielen ja kirjallisuuden opetus (25 op)
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Opetustoimi osana Jyväskylää
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Uudet opetussuunnitelmat – oppiminen muutoksessa?
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Espoon Kirkkojärven koulu
Osaamisperusteisuus todeksi – käytäntöjä ja työkaluja
= = 62 9 ∙ 7 - 1= 62 8 ∙ = 62 (3 + 5) ∙ 6 = : 2 ∙ (15 – 7) = ∙ = 48 7 ∙ : 3 = 48 ( ) : 3 +
Esityksen transkriptio:

Tieto- ja viestintätekniikka suomalaisen huippukoulutuksen vahvuutena Tieto- ja viestintätekniikka suomalaisen huippukoulutuksen vahvuutena! TVT koulun arjessa -hankkeen strategisten linjausten ja toimenpide-ehdotusten julkistustilaisuus 1.12.2010 Lämpimästi tervetuloa!

10:00—10:20 Seminaarin avaus viestintäministeri Suvi Lindén 10:20—10:45 Tieto- ja viestintätekniikka koulussa nyt ja tulevaisuudessa Opetushallituksen pääjohtaja Timo Lankinen 10:45—11:15 Strategisten linjausten ja toimenpide-ehdotusten esittely Opetusneuvos Kaisa Vähähyyppä, Opetushallitus 11:15—12:15 Paneelikeskustelu ja yhteenveto: Miten tästä eteenpäin? Puheenjohtajana Kristiina Kumpulainen, Opetushallitus Panelistit: Valtiosihteeri Heljä Misukka, Opetus- ja kulttuuriministeriö Pääjohtaja Timo Lankinen, Opetushallitus Yksikön päällikkö Asta Virtaniemi, Liikenne- ja viestintäministeriö Koulutoimenjohtaja Esa Santakallio, Riihimäki Rehtori Vesa Äyräs, Koulumestarin koulu Jyrki Koskinen, yliopisto- ja yhteiskuntasuhteet IBM 12:15—13:00 Kakkukahvit ja verkostoitumista

Tieto- ja viestintätekniikka suomalaisen huippukoulutuksen vahvuutena. Tuulta purjeisiin! Puheenjohtaja: johtaja Kristiina Kumpulainen, Opetushallitus Panelistit: valtiosihteeri Heljä Misukka, opetus- ja kulttuuriministeriö pääjohtaja Timo Lankinen, Opetushallitus yksikön päällikkö Asta Virtaniemi, liikenne- ja viestintäministeriö koulutoimenjohtaja Esa Santakallio, Riihimäki rehtori Vesa Äyräs, Koulumestarin koulu, Espoo Jyrki Koskinen, yliopisto- ja yhteiskuntasuhteet, IBM

1 Tulevaisuuden koulu? Määrittele oma näkemyksesi!

2 Miten koulujen infrastruktuuri ja verkkoyhteydet järjestetään? www.helsinki.fi/sokla/media/

3 Miten teemme visioista totta 3 Miten teemme visioista totta? Miten tuemme toimintakulttuurin muutosta?

Kohti yhteistyön kulttuuria! pelot Unelma 4 VERKOSTOISSA JA YHTEISTYÖSSÄ ON VOIMAA. Haasteet

5 Miten jaamme toteutusvastuun ja huolehdimme seurannasta ja arvioinnista?

http://www. arkitema. com/Laering+Learning/Projekter/Hellerup+Skole http://www.arkitema.com/Laering+Learning/Projekter/Hellerup+Skole.aspx#

Mattila & Miettunen. Future School of Finland, Oulu.

Vahtivuori-Hänninen, Suomalainen & Karaharju-Suvanto 22.4.2008 www.helsinki.fi/sokla/media/ Vahtivuori-Hänninen, Suomalainen & Karaharju-Suvanto 22.4.2008

Viisi askelta kohti tulevaisuuden koulua 5 Luova, innovatiivinen oppija ja henkilökohtaiset oppimisympäristöt(PLEs) 4 Pedagogiset mallit ja osallistavat, yhteisölliset työtavat 3 Strateginen koulun johtajuus 2 Rakenteelliset muutokset tukemaan koulun yhteisöllistä toimintakulttuuria (luottamus ja rohkeus) 1 Luotettava infrastruktuuri, oppimateriaalit, ja tukipalvelut opettajille ja oppilaille (yhteisölähtöinen ajattelu)