VIIKIN NORSSIN TIEDEPALKINTO ”SAMMON SIRU” Helsingin yliopiston rehtorin myöntämä tiedepalkinto Kaksi 500 euron stipendiä Hakuaika maalis- ja huhtikuu.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
”Ikäjohtaminen” JHL-amk-verkoston yhteishanke Tapaaminen JHL:ssa Keskustelussa esille nostettuja näkökulmia
Advertisements

VIIKIN NORSSIN TIEDEPALKINTO
Opiskelijat työmarkkinoilla vuonna 2011 Ympäristöasiantuntijoiden Keskusliitto Lokakuu 2011 Real Stats Oy.
Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
SkyDrive ja Office Web Apps –sovellusten käyttäminen
Hyvinvointikuvaus käytäntönä – tukea terveyden edistämisen suunnitteluun.
Tohtoriopinnot CMT:ssä Pekka Isotalus Kaikki kuuluvat •Tampereen yliopiston tutkijakoulu •Viestinnän, median ja teatterin tohtoriohjelma •Oppiaineet:
AINA KANNATTAA YRITTÄÄ vinkkejä yrityksen ja koulun yhteistyöhön.
Puh Powerpoint-esitys ammatillisesta koulutuksesta ja uusista opiskelijaksi ottamisen perusteista:
1 Maantiede tieteenalana ja oppiaineena
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Ninja Keränen, muko-08. • Aiemmin tehty tutkimusta keskittyen musiikin vaikutukseen lapsen kehityksessä. • Oma kiinnostus psykologiaan musiikin lisäksi:
ComPa- projektin aloitusseminaari Muurmansk TOIMINTATUTKIMUS KEHITTÄMISEN VÄLINEENÄ KYÖSTI KURTAKKO PROFESSORI LAPIN YLIOPISTO.
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
”Mukava kuulla, että muuallakin ovet paukkuu”
TOP-keskus 2003 Turun 6-luokkalaisten TVT- taitotasokartoitus, kevät 2003 Turun kaupungin Tieto- ja viestintätekniikan TVT - opetuskäytön strategia -asiakirjassa.
VIIKIN NORSSIN TIEDEPALKINTO ”SAMMON SIRU” Helsingin yliopiston rehtorin myöntämä tiedepalkinto Kaksi 500 euron stipendiä Hakuaika on huhtikuussa.
USKONTO/aineenopettajat AD 4 Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
CEFLING Yleiseurooppalaisen viitekehyksen taitotasojen lingvistinen perusta: toisen kielen oppimisen ja kielitaidon arvioinnin yhdistäminen Suomen Akatemia.
Liikkuminen oppimisen ja yhteisöllisyyden tukijana peruskoulussa
Tutkimusosasto Mitä ja miksi? Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millaisia kokemuksia nuorilla on täystyöllisyysmallista ja työvoimatalossa työskentelystä.
Tutkimus ja kehittämistoiminnan tiedonkeruu yliopistoilta ja ammattikorkeakouluilta Korkeakoulujen valtakunnallisen tietovarannon ja OKM:n tiedonkeruiden.
Jorma Ronkainen / IT-laitos
Matemaattisten aineitten ryhmä Nurmon yläasteella
Perusopetuksen ryhmäkoko
Minkälainen on hyvä gradu?
Kansainvälistä joustavaa oppimista ITK, Aulanko Education and Technology Transfer Division, CERN Switzerlandhttp://cern.ch/webuniversity.
9.Lk Biologian laborointikurssi
Lohjan kaupungin työhyvinvointikysely 2008 Lehdistötilaisuus
AKTIIVINEN KOULUPÄIVÄ IDEAIMURI. Ideaimuri –työskentelyn teema: HYVÄ KOULUPÄIVÄ LUOSTARIVUOREN KOULUSSA JA MITEN VOIMME SITÄ EDISTÄÄ?
Esittäytyminen Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Monipuolista alakoulun kemian opetusta.
Päiväkeskustoiminnan tutkimushanke Sininauhaliitto Tutkija Aki Rogel.
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
Psykologian koulutuksen abi-info 2012
Lukiolaisen opintopolut
Tutkimussuunnitelma Leikin mahdollisuudet äidinkielen opetuksessa 1. ja 6. luokalla Tanja Kaspala.
Miten teen hyvän (apu)raha- hakemuksen? Hannele Niemi
Rotarypiiri 1420 Piiriapurahoista myönnettävät stipendit  Rotarypiiri myöntää piiriapurahoista (District Grants) maksettavia stipendejä sille osoitettujen.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2007 Teoria yhteiskuntatieteessä  teoria voi tarkoittaa –yleistä viitekehystä, kohdeilmiötä koskevaa aiempaa tieteellistä keskustelua.
Y LEISTÄ Vanhempien ja opettajan erilaisia näkemyksiä lapsen toiminnasta ryhmän jäsenenä Yleensä puhutaan kodin ja koulun välisestä yhteistyöstä Vanhempien.
Sairaalaopetuksen kehittäminen Helsingissä 2010 Saireke-seminaari Auroran koulussa
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Eveliina Okkonen & Johanna Hägg, LO-07
Seminaarityön rakenteesta
+ VÄLIAIKATYÖSKENTELY 4. ja 5. päivän välillä OPPIVA OPS -VALMENNUS.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
Ops seminaari Askola.
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
ARKIELÄMÄN KEMIAA KOTKAN KESKUSKOULUSSA
Töissä.fi – sivusto Korkeakoulusta valmistuneet työelämässä Harjoituksia ja tehtäviä valintojen tueksi Leena Penttinen, Jyväskylän yliopisto Kaisa Karhu,
Oulunsaloon lukioon Kevät Hakeminen lukioon keväällä 2015  Haku valtakunnallisessa yhteishaussa – osoitteessa
Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.
Rotarypiiri 1420 Piiriapurahoista myönnettävät stipendit  Rotarypiiri myöntää piiriapurahoista (District Grants) maksettavia stipendejä sille osoitettujen.
Apurahojen haku Jouko Miettunen
Tieteellisen artikkelin kirjoittaminen
Kvantitatiivinen ja kvalitatiivinen tutkimus
Julkaisutiedonkeruun 2015 ohjeistus
TET =Työelämään tutustuminen
Tutkielman teko-ohjeet
OP1.3 Jussi Lounassalo.
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
Luonnontiedeaiheinen projekti
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
3. Terveystottumusten tutkiminen
7lk:n arviointi.
TET =Työelämään tutustuminen
Jatkuva haku Keudaan Jatkuvassa haussa voi hakea kuka vain. Voit hakea sekä ilman pohjakoulutusta että esimerkiksi seuraavalla koulutustaustalla: ammatillinen.
Esityksen transkriptio:

VIIKIN NORSSIN TIEDEPALKINTO ”SAMMON SIRU”

Helsingin yliopiston rehtorin myöntämä tiedepalkinto Kaksi 500 euron stipendiä Hakuaika maalis- ja huhtikuu

Viikin norssin tiedepalkinnon tarkoitus on  edistää oppilaiden kiinnostusta tieteelliseen tutkimukseen ja  tukea omakohtaisia tutkimusharrastuksia sekä tieteellisiä opintoja.

Palkinto on luonteeltaan yleinen eikä se kohdistu mihinkään ennalta määrättyyn tieteenalaan.

Palkinto jaetaan vuosittain lukuvuoden päättyessä kevätjuhlassa ensisijaisesti  peruskoulun luokkien ja  lukion oppilaille.

Ehdotuksen palkinnon saajiksi tekee opettajakunnan valitsema eri oppiaineita edustava työryhmä opettajien tai oppilaiden laatimissa vapaamuotoisissa hakemuksissa esitettyjen perustelujen pohjalta. Mikäli hakemuksia ei ole, työryhmä voi tehdä oman esityksensä. Päätöksen palkinnon jakamisesta tekee opettajakunta työryhmän ehdotuksen pohjalta.

Palkinto voidaan antaa yksittäiselle oppilaalle tai työryhmille tieteeseen liittyvistä opintosuorituksista tai harrastusnäytteistä, joita ei ole aikaisemmin muussa yhteydessä palkittu ja jotka osoittavat tieteellistä harrastusta tai omakohtaisen tiedon keruun ja -käsittelyn kypsyyttä. Palkinto voidaan jakaa myös kilpailun pohjalta. Palkintoa ei jaeta pelkän hyvän koulumenestyksen perusteella.

Voit arvioida aihe-ehdokastasi esimerkiksi seuraavien kysymysten avulla:  Kiinnostaako aihe sinua?  Opettaako aiheen tutkiminen sinulle jotain?  Onko aihe tärkeä?  Löydätkö työlle ohjaajan?  Pystytkö tekemään työn kohtuullisessa ajassa?  Onko aiheesta saatavissa tarpeeksi tietoa?  Pystytkö toteuttamaan tutkimuksen käytännössä: mitkä ovat kustannukset, tarvitaanko erikoislaitteita jne.?  Pääsevätkö kykysi esiin työssä?

Tutkielman ominaisuuksia Tutkielman aihe Pääongelmat, johon etsit vastausta Tutkimuksen kohde, aineisto ja tarkoitus Käytetyt tutkimusmenetelmät Keskeiset tutkimustulokset Johtopäätökset Arvio tehdystä tutkimuksesta

Sammon siru palkitut keväällä Vilhelmiina Kaikkonen 7E Pakastamisen vaikutus basilikan ja kesäkurpitsan siementen itämisnopeuteen. Itsenäisesti suoritettu tutkielma. 2. Anu Ruotsalainen 9B ja Carita Lehtola 9B Kärpäsestä tulikin härkänen? Tutkimus juoruilemisesta. 3. Milja Heikkinen 2C Naiset Mika Waltarin teoksessa Sinuhe, egyptiläinen. 4. Salli Lindstedt 3A ja Noora Happonen 3B Kolmasluokkalaisten rooleista. Sosiaalipsykologian tutkielma. 5. Eveliina Tanskanen 3C ja Sari Hakala 3B Kokemuksia kroonisesta kivusta ja sen vaikutuksesta sosiaaliseen elämään. Sosiaalipsykologian tutkielma.

Sammon siru palkitut keväällä Vilhelmiina Kaikkonen 8E, Jasmiina Kauriola 8B, Anni Kröger 8B ja Nana Stenius 8B  Katso Peiliin! –ryhmätutkielma ulkonäön vaikutuksesta asenteisiin ja ennakkoluuloihin. 2. Maria Oksa III B  Kipulääkkeiden käyttö lukion 1. vuosikurssilla. 3. Niklas Ilkka III D  Kurkun kotisäilytys; Miten kasvihuonekurkkua kannattaa säilyttää kotona.

Sammon siru palkitut kevät Nina Koskeva III A ja Karita Heikkilä III B  Millä tavoin lukiolainen käsittelee vastoinkäymisiä? Psykologian tutkielma. 2. Riikka Tikkanen III B  Äideistä parhain sä oot? Psykologian tutkielma.

Sammon siru palkitut kevät Elisa Urjansson 7B Taivaan värin vaihtelut. 2. Venla Kieleväinen IB Mitä sieltä sormien välistä löytyy? Tutkielma käsien puhtaudesta eri käsienpesutapojen jälkeen. 3. Anastassia Kopoteva IC Hihitystä ja käkätystä: Tutkimus nauramisesta. 4. Pinja Nastolin IIA Partamonnien vaikutus akvaarion leväkantaan – biologian ja etologian tutkimustyö 5. Linda Kartano IIB Muotimainonnan rakenne ja tavoitteet. 6. Laura Kaikkonen IIIA Lukion 2. vuosikurssin oppilaiden matkapuhelimen käyttö koulutuntien aikana.

Kevät 2011 Hakukaavakkeita saa kansliasta. Hakuaika päättyy Lisätietoja www-sivuilta ja opettajilta

Minustako tutkija? Onnea ja menestystä!