T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA 8.12.2011 YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN III Teematyöryhmä 8.12.2011, Markkinointi ja työantajayhteistyö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN V Teematyöryhmä ’ Toimintamalli ’
Advertisements

Uusi osaaja - hanke Tapaaminen Omniassa
Perehdyttämällä ja ohjaamalla osaajaksi – räätälöity työssäoppiminen
YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN
ILO ELÄÄ JÄRJESTÖISSÄ – Pohjois-Karjalan järjestöpäivät , Kitee PALAUTTEEN PURKU Hanna Kääriäinen 2013.
PRIIMA -kehittämispäivä
Suunnittelu ja toteutus:
Markkinointi ja myynti 1. työpajapäivä
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN
NUPPU 2 – Keski-Pohjanmaan osahanke osana PaKaste 2 -hanketta 1.
Lähipäivä T Business process development methods 1.
KE Teknillisen kemian seminaarikurssi. Seminaariesitykset Ti klo 9-10 Ohjeita esim. –J. W. Niemantsverdriet: How to give successful oral.
YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Helmet verkkoon - hankekoulu: Työpaja hanketoteuttajille ja - rahoittajille Kati Keronen Differo Oy klo 9-12.
Nuorten ohjautuminen Starttivalmennusverkoston tapaaminen Joensuu.
Marja Toivonen gsm Tuumasta toimeen – seminaarin päätös Aktiivi
Muotoilun mahdollisuudet teknologiateollisuudessa Ulla-Maaria Mutanen, Helsingin yliopisto Suomalainen muotoilu - osa liiketoiminnan ydintä? Muoto 2005.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Webinaarien hyvät käytännöt – webinaarit täydennyskoulutuksessa Helena Pulkkinen & Harri Jurvela DCL2011 Vanajanlinna.
”KaaSu” - Kaakkois-Suomen välityömarkkinoiden kehittäminen – hanke 2008 – 2009.
Realisoituuko työvoimapula - välityömarkkinoistako ratkaisu?
Kauppakeskusturvallisuus - käyttäjät
T IEDOSTA M ENESTYS MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Tutkimusraportti Kvartaali 2/2013 Keskeiset tulokset Innolink Research.
T IEDOSTA M ENESTYS MAATALOUSYRITTÄJIEN ELÄKELAITOS Asiakastutkimus Tutkimusraportti Kvartaali 3 / 2013 Keskeiset tulokset Etta Partanen.
TRIANGLE Avoin ammattiopisto-teemaryhmä
Yritysyhteistyö ja työanalyysit
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN VI Teematyöryhmä ’Koonti’
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Tornion kaupungin etsivä nuorisotyö
Työvaltainen merkonomiryhmä ammatillisia ja yhteisiä opintoja työssäoppien 1. opiskeluvuotena Tavoitteet Toimintasuunnitelma.
1. Mitkä ihmeen välityömarkkinat/Asko Suikkanen, Lapin yliopisto 2. Viestintä/ Soila Ojanen, Jutturumpu 3. Projektituotteistaminen/Janne Marniemi, Net.
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
Koulutuksen laadun kehittäminen
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Menestystä yrittäjälähtöisyydellä ja yhteistyöllä Kunnan elinkeinopoliittisen ohjelman työkirja Osa: Tausta-aineisto.
Puhelintyöskentely.
Opiskelun ja opetuksen viitearkkitehtuuri
Work Shadowing- osana opetusta
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
OSAAMISEN KASVATTAMISTA YHTEISELLÄ KEHITTÄMISELLÄ - HYVINVOINTITOIMIALAN INFO /Eeva Nuottasaari.
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Lisää tähän otsikko Selvityshanke kansalaisten yksilöllisistä koulutustileistä Mirja Hannula.
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
Tampereen kaupungin työllisyydenhoidon palvelut
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Liikeidean esittelyohje
Projektityökurssi KLTITE05SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Aalto PRO Aalto-yliopiston täydennyskoulutusta Kyvykkyyksiä etsimässä PK-yritysten johtamisen haasteet Menestystekijöitä, henkilöstön kyvykkyyksien määrittelyä.
Ops seminaari Askola.
Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Avoimen tuotteen hallintamalli Tuotteenhallinnan työpaja
Tavoitteet Toimintasuunnitelma
Asiakaslähtöisyys hankinnoissa Innomarkkinat
Marttilan yrittäjäkyselyn yhteenveto
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Työllistämispalveluiden tarjonnasta monimuotoisen osaamisen kysyntään
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
Jatkoaskeleet Hallituksen esityksen päälinjat
Satakunnan TE-toimisto
TE-toimiston yrityspalvelut
Psykososiaalista tukea tarvitsevat
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Vaikuta vallanpitäjiin Lobbaamisen ABC toiminnanjohtaja Anne Porthén
Markkinointisuunnitelma
Tukea työhön paluuseen tai työssä jaksamiseen
Esityksen transkriptio:

T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA YRITYSYHTEISTYÖMALLIEN KEHITTÄMINEN III Teematyöryhmä , Markkinointi ja työantajayhteistyö

T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA OHJELMA --- Päivän sisältö ja tavoitteet --- Kertaus --- Yrityskäynnit ja kokemukset niistä --- Itsearviointi --- Teema 3: Markkinointi ja yritysyhteistyö --- Jatkotoimenpiteet

T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA SISÄLTÖ JA TAVOITTEET Myyntityö Myynnillisen osaaminen kartoittaminen, osaamisen vahvistaminen ja edelleen kehittäminen  itsearviointi  kollegojen arviointi  kehittämiskonsultin arviointi Kontaktointi työnantajiin  Miten, millä hetkellä?  keneen yrityksessä?  kuinka monta kertaa, kuinka usein? Kokonaisvaltainen asiakaspalvelu työnantajille (yksilöllinen räätälöinti) Yhteiskunnan tuet työnantajille työllistämiseen Suorituskyky, tulos ja vaikuttavuus yritysyhteistyössä

T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA SISÄLTÖ JA TAVOITTEET Tavoitteena on luoda yhdessä yritysyhteistyön konsepti Välkky-toimijoille Kokonaisprosessin kuvaus Prosessin vaiheiden käsikirjoitus Prosessissa huomioon otettavat asiat Kokonais- ja osatavoitteiden määrittely Palaute ja ryhmän toiveet?

T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA KERTAUS

T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA YRITYSKÄYNNIT JA KOKEMUKSET NIISTÄ MarketMix® - tietokannasta Käytännön kokemuksia: TahoTavoiteTulos Kankaanpää (TES)15Tehty Sataedu (TES)1512 Rauman Seudun katulähetys2- Välkky25useita Harvallan Tsemppi102 TYKE5- SPR Kontti2- Rauman Seudun Työttömät2 Lännen kyläyhdistysEd. kerralta2

T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA ITSEARVIOINTI MarketMix® - tietokannasta Keskustelu:

T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA TEEMA: MARKKINOINTI JA YRITYSYHTEISTYÖ Markkinointiviestintään voidaan katsotaan yleisesti kuuluvaksi: Myyntityö Myynninedistäminen Viestintä ja tiedottaminen Mainonta Suhdetoiminta (Pro)aktiiviseen henkilökohtaiseen asiakasvuorovaikutukseen toimintaan perustuvaa, tavoitteena lisätä myyntiä hyvinkin lyhyellä tähtäimellä (Markkinointiviestinnän näkökulmasta): Määrätietoista ja pitkäjänteistä toimintaa, jolla pyritään suoraan vaikuttamaan asiakkaiden mielikuviin organisaatiosta Viestinnästä ja tiedottamisesta poiketen suoremmin määrätietoista toimintaa, jolla pyritään sekä vaikuttamaan asiakkaiden mielikuviin että haluttuun käyttäytymiseen (strateginen – taktinen) Välillistä vaikuttamista sellaisiin tahoihin, jotka voivat edistää erityisesti viestinnän tai myynnin vaikuttavuutta.

T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA KONTAKTOINTI työntantajaan TAPAAMINENTARJOAMATYÖLLISTYMINENJÄLKIHOITO Tavoite:Saada tapaaminen työnantajan kanssa. Saada työnantaja kiinnostumaan työllistämisestä: - Lupa etsiä työntekijää - Jatkoyhteistyö 1) Sisältö / Käsikirjoitus - Itsensä esittely (mahdollisesti tautayhteisö) - Millä asialla1 : tapaaminen - Millä asialla 2: ”tulisin esittelemään hyötyjä ja tuettuja mahdollisuuksia työllistämiseen liittyen” ” suu kiinni” - olen siis (edustama taho + mahd. hanke) - sopisiko tehokas 30 min tapaaminen => kiirehtiminen kalentereiden katsomiseen, - pyrkimys saada aika sovittua puhelimitse, vahvistus sähköpostise. - ”jutustelu” tuulikaapista neuvottelutilaan. - Täytyy osata tunnistaa se paikka jossa jutustelu vaihdetaan asiaksi. - Tapaamisen ajankäyttö. Kysyminen missä järjestyksessä : yrityksen tarpeet ja tilanne vai oma asia. * kasvu, työvoimatarve, haasteet.? => Oman tavoitteen esittäminen yritykselle - Esitteet / kansio: - Ei ole liian hyökkäävä: kuuntelu LOPUSSA: Päätökseen ohjaavat kysymykset: Miten edetään? Jos edetään virallisiin toimenpiteisiin per heti: sitouttaminen sopimukseen on tyylikäs tapa (sisältö): Lupa asiakasrekisteriin, tietojen päivittäminen, jatkotoimenpiteet. Volyymi- arviot K = Tap/0,75Tap = Tar/0,5Tar = X/0,5Ty = X 2) MAVi- suunnitelma - Ennen tapaamissoittoa infopaketti (mahdollisuus). - Sähköinen infopaketti (jos pyytää etukäteen tietoa). Kts. Väkky.fi palkkatukipruju. - Lehdistötiedottaminen tukee (”huomasitko”), myös yritysuutiset. - Vaihtoehtona käyntien ulkoinen buukkaus - ELY – tiedottaminen ja toteuttajaorganisaation tiedottaminen. - Suosittelut kaikessa laajuudessaan. - Seminaareissa tapaamisia => Monin eri keinoin voidaan tukea yritysten omaehtoista kontaktointia. Liittyy käyntiin sisällöllisesti. Huomioita -Odotusarvon nostattaminen, tuote takataskussa viimeiseen asti - Vastaväitteet: tässä vaiheessa täytyy mennä sisällölliseen keskusteluun, esitellä esimerkkejä jne. - Tavoitteluaika: 8-9, 12, 15-16, perjantai. - Mitä kun ei tavoiteta? - Mieti etukäteen palaveriaika. - Tapaamisen logistiikka! - Täytyy kyetä tarvittaessa osoittamaan perustiedot yrityksestä. Tässä täytyy olla tarkkana, ettei ala ”viisastella”. Kysymisen kautta: Paljonko ihmisiä töissä.

T IEDOSTA M ENESTYS TYÖPAJA TyöpajaTeemaAjankohta ja paikka 1. WorkshopTeemaryhmätyöskentelyn aloitus sekä yritys- ja työnantajayhteistyön tausta ja tavoitteet klo MTC Oy, Pohjoisranta 11 F 2. WorkshopOsaamisen tarjonta ja kohtaanto klo Scandic Pori, Itsenäisyydenkatu 41, Pori 3. WorkshopMarkkinointi ja työnantajayhteistyö klo 8.30 Rauma, Rauman merimuseo, kallionkatu WorkshopToimintaympäristöt => Anne Suominen / Pekka Niemelä PORI KLO 8.30 – WorkshopToimintamallit ja hyvät käytännötViikko 10 ( ) 6. WorkshopKokoava työpajaViikko ) 6-JATKOTOIMENPITEET

T IEDOSTA M ENESTYS