Avoimet oppimisympäristöt verkossa -työpaja Heli Ruokamo TTKK/DMI/HypLab 19.11.1999 MindTrek Tampere International Media Week 1999.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pilviväylä - kolme rinnakkaista prosessia Projektipäällikkö Jarkko Moilanen.
Advertisements

Kuntaliiton palvelut muutosviestinnän tueksi
SUOMEN OLYMPIA-AKATEMIA
Vaasan yliopiston DI-koulutus Ilkka Virtanen Pohjanmaan Kauppakamari Teollisuuden Forum Vaasan yliopisto
Jyri Lehtonen Multibase Oy. • Tietotekniikan perheyritys, perustettu 1996 • Pääasialliset asiakkaat pankki- ja vakuutussektorilta • Vakituisia 5, yksi.
VENÄJÄÄ VERKOSSA Mari Hämäläinen
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
Web University (WU) - Kansainvälinen etäopiskelu ja - työympäristö tietoverkossa Mindtrek Riitta Rinta-Filppula,
Seppo Pohjolainen & Sami Hautakangas Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Vaikuttamistaidot - verkon avulla vaikuttajaksi? ITK’ Areenaesitys Katja Yritys.
Vaikuttamistaidot A&O -oppimisympäristössä - vaikuttamisen keinot haltuun yhteisöllisesti opiskellen ITK’
Katja Pesonen TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Innovaatiojohtaminen, miten yhdistetään teknologian, markkinoiden ja organisaation muutokset. Heli Aramo-Immonen TTY/ Pori TETA osa 4.
Viestintätieteiden verkko-opetus Miten valtakunnallinen verkosto tuottaa verkko-opetusta? Virtuaaliyliopistoseminaari Tampereen yliopistossa /Anneli.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
MAAKUNTAKORKEAKOULU ALUEELLISEN OSAAMISEN KEHITTÄJÄNÄ
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Vakuutusmaksutulo yhteensä 9,1 mrd € Työeläkevakuutusyhtiöiden markkinaosuudet 2007.
RajatOn Kehitys Jukka Vilen & Heli Korte TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Pesonen TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Energiansäästöä verkossa interaktiivisen sarjakuvan avulla ITK´01 Areena 1 Katja Pesonen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio
Ympäristöverkko - yhteisiä kasvihavaintoja verkossa ITK ‘02, Hämeenlinna Areenaesitys Eva Marttinen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio.
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Toimintaympäristön muutos: Tutkijan työn ja tiedonhankinnan muuttuminen Gunilla Widén Informationsvetenskap Handelshögskolan vid Åbo Akademi
Avoimen oppimisympäristön (A&O) suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista Ossi Nykänen DMI / Matematiikan laitos / Hypermedialaboratorio Tampereen.
Kansainvälistä joustavaa oppimista ITK, Aulanko Education and Technology Transfer Division, CERN Switzerlandhttp://cern.ch/webuniversity.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Kielten opiskelu multimediaohjelmiston avulla Kieli-pilotti Tutkija, KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus ETÄKAMUn loppuseminaari.
Tietoverkkoasiantuntijakoulutusta etäopetuksena - Johdatus verkotettuun multimediaan Heli Korte TTKK/DMI/Hyplab Tampere, Finland MULTIMEDIAN MONET MUODOT.
ZipIT Yleisesittely ZipIT-hankekokonaisuus Terveydenhuollon prosessien ja ohjelmistojen rinnakkainen kehittäminen.
WWW-oppimisympäristöjen tuotteistamisesta
Ympäristöverkko - ympäristökasvatusta avoimessa oppimisympäristössä Katja Piiksi TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio Multimedian monet.
Tilastomatematiikkaa verkossa - Pythagoras-oppimisympäristö
Navigoinnin tukeminen materiaalintuotannon näkökulmasta Jukka Vilen TTKK/Hypermedialaboratorio
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2004 Selvitetään mahdollisuus esittää opetusministeriölle vuosien 2006–2009 toiminta- ja taloussuunnitelmaan sisällytettynä seuraavat.
Laskennallisen tieteen pääaine Pääaineinfo Kai Puolamäki Pääainekahvit kello 15:10-16 huoneessa A328 (T-talo, 3 krs., T2:n puoleinen A-käytävä.
Organisaatioiden välinen yhteistyö OKM:n näkökulmasta
KUILUSTA YLI - tukipalvelut tietoverkkopohjaisen oppimisympäristön käyttäjille Turun yliopiston täydennyskoulutuskeskus Jennie Stenbom
University of Joensuu Dept. of Computer Science P.O. Box 111 FIN Joensuu Tel fax Tietojenkäsittelytieteen.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Tilinpäätös 2004.
JavaStation haastaa PC:n oppilaitoksissa Pasi Häkkinen TTKK/DMI/Hypermedialaboratorio Multimedian monet muodot, Tampere-talo.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
Web University - Kansainvälistä etäopiskelua laajakaistaisessa Internet-tietoverkkoympäristössä Riitta Rinta-Filppula, CERN, Geneva, Switzerland. MULTIMEDIAN.
Laskennallisen tieteen pääaine Pääaineinfo Kai Puolamäki Pääainekahvit kello 15:10-16 huoneessa A328 (T-talo, 3 krs., T2:n puoleinen A-käytävä.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
Laskennallisen tieteen pääaine Pääaineinfo Kai Puolamäki Pääainekahvit kello 15:10-16 huoneessa A328 (T-talo, 3 krs., T2:n puoleinen A-käytävä.
ELEKTRONIIKAN OPINTOSUUNTA
Onko Suomessa tehty paljon vai vähän? Voitaisiinko tehdä enemmän? Mitä ja miten? Mediastudio ( ) tutkimus, koulutus, kehittämispalvelut erikoistuminen.
University of Joensuu Dept. of Computer Science P.O. Box 111 FIN Joensuu Tel fax Tietojenkäsittelytieteen.
Jarkko Levasma TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Etäopetus multimediaverkoissa (ETÄKAMU) – kolme vuotta avointen oppimisympäristöjen tutkimus-, kehittämis- ja arviointityötä Seppo Pohjolainen & Heli Ruokamo.
Avoin oppimisympäristö (A&O): Matriisilaskenta I
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
Alueellinen yhteistyö e-oppimisen tutkimuksessa ja käytännön verkko-opetuksessa Seppo Pohjolainen & Tuuli Haapala ITK’02 Areena
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius On yksi Suomen kuudesta yliopistokeskuksesta. Kokkolan yliopistokeskuksessa yhteistyötä tekevät Jyväskylän, Oulun ja.
Avoin tiede ja tutkimus Suomessa– Toimintakulttuurin avoimuus korkeakouluissa 2015 Seminaari
Pedagogisesti tarkoituksenmukaisia oppimis- ja opetusratkaisuja Pori Marjut Anderson ja Pasi Häkkinen.
Avoin tiede ja tutkimus Suomessa– Toimintakulttuurin avoimuus korkeakouluissa 2015 Seminaari
Oppimis- ja koulutustoiminnan analytiikan jaosto 3. 4
MTI:N PERUSTAMISEN VAIHEET
Löytöretki toiseen maailmaan –seminaari Jyväskylän ammattiopisto
Päivi Tynjälä ja Päivikki Jääskelä
Konstruktionismi - rakentelu aikuiskasvatustiede Avoin opetus
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
Informaatio ja kommunikaatio Tietotekniikka
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Esityksen transkriptio:

Avoimet oppimisympäristöt verkossa -työpaja Heli Ruokamo TTKK/DMI/HypLab MindTrek Tampere International Media Week 1999

Digitaalisen median instituutti Perustettu 1985 (Tietotekniikan tutkimuslaitos) Vuodesta 1994 Digitaalisen median instituutti (DMI) Tutkimuksen huippuyksikkö Suomen suurin informaatiotekniikan tutkimusyksikkö 30 professoria 300 tutkijaa ja tutkimusapulaista 90 hanketta käynnissä Vuoden 1999 tutkimusbudjetti 76 mmk Signaalinkäsittelyn kansainvälinen keskus

Hypermedialaboratorio Perustettu 1994 Tutkimus Kehitys Opetus Budjetti 3,4 mmk Henkilöstö: - Johtaja, tutkija - Projektipäällikkö, 15 tutkijaa ja tutkimusapulaista

Avoin Oppimisympäristö (AO) -tavoitetutkimushanke Tekes - Teknologian kehittämiskeskus

Tavoite Pedagogisesti tarkoituksenmukaisen ja teknisesti toiminnallisen Avoimen Oppimisympäristön (AO) kehittäminen – Tietoverkkojen hyödyntäminen – Riippumattomuus ajasta ja paikasta – Erilaiset oppijat ala-asteelta aikuiskoulutukseen Kaupallistaminen

Yritysosapuolet CSC - Tieteellinen laskenta Oy Oy Edita Ab FINNET/HPY Fysiikan tutkimuslaitos Lotus Development Finland Oy STAKES Sun Microsystems Oy Tampereen kaupunki Tampereen Teknologiakeskus Oy Xenex Telecom Oy

Pilotit A&O - Avoimen Oppimisympäristön kehittäminen Videoneuvottelu A&O:ssa Pythagoras - Tilastomatematiikkaa AO:ssa Ympäristöverkko - Ympäristökasvatusta AO:ssa Venäjää verkossa - Venäjää AO:ssa Web University - Kansainvälinen etäopetus AO:ssa Verkkotietokone PC:n vaihtoehtona Terveydenhuollon saumaton palveluketju AO:ssa LearningSpace - oppimisympäristö eräänä AO-alustaratkaisuna

Ohjelma Avaus Heli Ruokamo TTKK/DMI/HypLab Avoin oppimisympäristö (A&O): Matriisilaskenta I Seppo Pohjolainen TTKK/DMI/HypLab Keskustelua Ympäristöverkko - Ympäristökasvatuksen verkkoperustainen oppimisympäristö Katja Pesonen TTKK/DMI/HypLab Keskustelua

Ohjelma Venäjää verkossa - Venäjän kielen alkeiden opiskelu verkossa Katja Yritys TTKK/DMI/HypLab Keskustelua Pythagoras - tilastomatematiikkaa verkossa Jarkko Levasma TTKK/DMI/HypLab Keskustelua

Ohjelma Web University (WU) - Kansainvälinen etäopiskelu- ja työympäristö tietoverkossa Riitta Rinta-Filppula, CERN Keskustelua Loppukeskustelu ja tilaisuuden päätös Heli Ruokamo TTKK/DMI/HypLab

Tulevaisuus Carley & Daley (1998): Kehittyneen teknologian yhdistäminen koulutukseen lisääntyy Kaupallisuuden rooli kasvaa Elinikäinen oppiminen ja koulutuspalveluiden vaatimukset lisääntyvät Koulutusjärjestelmiä kehitetään ja organisoidaan uudelleen

Heli Ruokamo TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio