Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Onko Suomessa tehty paljon vai vähän? Voitaisiinko tehdä enemmän? Mitä ja miten? Mediastudio (1996-1998) tutkimus, koulutus, kehittämispalvelut erikoistuminen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Onko Suomessa tehty paljon vai vähän? Voitaisiinko tehdä enemmän? Mitä ja miten? Mediastudio (1996-1998) tutkimus, koulutus, kehittämispalvelut erikoistuminen."— Esityksen transkriptio:

1 Onko Suomessa tehty paljon vai vähän? Voitaisiinko tehdä enemmän? Mitä ja miten? Mediastudio (1996-1998) tutkimus, koulutus, kehittämispalvelut erikoistuminen uusmediakenttään ja sen vaikutukseen VALMISTELUSEMINAARI - 14.1.1999

2 Uusmediatuotantoon erikoistuneet yritykset Av-alan tuottajat Tietotekniikan valmistajat Ohjelmistotalot ja järjestelmä- toimittajat Tele- operaattorit Liikkenjohdon konsultointi Mainos- toimistot ‘Perinteiset’ mediat VALMISTELUSEMINAARI - 14.1.1999

3 bisnes-to-bisnes-to-bisnes ketju toimii kuluttajaan suunnattu toiminta vasta tulollaan kotimarkkina-alueen koko? toimialojen asiakaspopulaatioiden koot kansainvälisesti pieniä? investointipäätösten perusteet? kansainvälisten mallien arvottaminen ja soveltaminen? VALMISTELUSEMINAARI - 14.1.1999

4 laboratoriona Suomi on erityinen –osaaminen, infrastruktuuri ja penetraatiot asiakaspintojen hallinnassa on kilpailuedun mahdollisuus tuotteistettuja toimintamalleja ja konsepteja osaamisen (mallien) vientiä eurooppalaisella näkökulmalla aika, teknologinen uudistumisvauhti kiihtyy VALMISTELUSEMINAARI - 14.1.1999

5 asiakas teknologia jakeluyhteistyö verkot sääntely, ohjailu yritys tuotos VALMISTELUSEMINAARI - 14.1.1999

6 moniosaavalla kehitystyöllä vaikuttavampiin, valmiimpiin ja monipuolisempiin prosesseihin / tuotteisiin / toimintamalleihin? jaetuimmilla riskeillä hallitumpiin investointeihin? kansainvälisillä markkinoilla taloudellisesti kantaviin ratkaisuihin? VALMISTELUSEMINAARI - 14.1.1999

7 platformit päätelaitteet käyttöliittymät sovellutukset kehitystyökalut rajapinnat tuotteet, sisällöt kuluttajat VALMISTELUSEMINAARI - 14.1.1999 soveltajat sopeutujat määrittelijät

8 uusmedia toiminta kehittyisi ja kasvaisi jo kansainvälistyvä vaikutus monipuolistuisi teknologian viennin rinnalle toiminta- ja bisneskonseptien sekä sovellutusten vaihtoa ettemme jäisi ’IT-toiminnan banaanivaltioksi’ HS 11.1.1999 VALMISTELUSEMINAARI - 14.1.1999

9 Mediastudio-verkko –Teknologiakeskus Data-City, Turku –Digitaalisen Median Instituutti, Tampere –Teknologiakeskus Hermia, Tampere –Hypermedialaboratorio, Tampere –Tietotekniikan tutkimusinstituutti, Jyväskylä –Teknologiakeskus Teknia, Kuopio –Lounais-Hämeen Yrityskeskus, Forssa Uusmedian osaamiskeskus, Arabianranta VALMISTELUSEMINAARI - 14.1.1999

10 Verkkopalveluiden käytettävyys ja tuotanto –www.uiah.fi/mediastudio/survey4 Uusmediateollisuus 1999 (helmikuu 1999) Uusi opetusteknologia ja etäopetus (maaliskuu 1999) Tulossa


Lataa ppt "Onko Suomessa tehty paljon vai vähän? Voitaisiinko tehdä enemmän? Mitä ja miten? Mediastudio (1996-1998) tutkimus, koulutus, kehittämispalvelut erikoistuminen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google