Kansankatu 47, 4. Krs, Oulu Taikamatka-pilotti BRIEF Taikamatka-projektissa luodaan ohjelmistopilottia, jonka avulla Pelastakaa Lapset ry.:n lastensuojelutyötä tekevät henkilöt voisivat selvittää lapsen taustoja ja elämäntarinaa leikinomaisin keinoin. MIKSI, mitä hyötyä? –aikuinen voisi leikinomaisin keinoin tukea lasta välittämään ajatuksiaan, kokemuksiaan ja tuntemuksiaan aikuiselle –Ymmärtää paremmin lapsen taustaa ja käytöstä –VOI TEHDÄ LAPSEN EDUN MUKAISIA PÄÄTÖKSIÄ
Kansankatu 47, 4. Krs, Oulu Miksi, mitä hyötyä? Parhaimmillaan pelin avulla lapsi… –Voi jakaa ajatuksiaan, kokemuksiaan ja tuntemuksiaan, kokee tulevansa kuulluksi –Lapsi saa –Ymmärtää paremmin lapsen taustaa ja käytöstä –VOI TEHDÄ LAPSEN EDUN MUKAISIA PÄÄTÖKSIÄ antaa kasvatusohjeita
Kansankatu 47, 4. Krs, Oulu Miksi, mitä hyötyä? Parhaimmillaan pelin avulla ammattilainen… –Ymmärtää paremmin lapsen taustaa ja käytöstä –Saa apua tehdäkseen Lapsen edun mukaisia päätöksiä Suunnitellessaan lapsen hoitoa ja kasvatussuunnitelmaa –VOI TEHDÄ LAPSEN EDUN MUKAISIA PÄÄTÖKSIÄ antaa kasvatusohjeita
Kansankatu 47, 4. Krs, Oulu Muistelupeli –Taikamatka-peli on eräänlainen tarinakone ja tietoisuuspeli, joka stimuloi pohtimaan ja muistelemaan, herättää tunteita ja ajatuksia. –Se ei ota kantaa tai testaa muistikuvien todenperäisyyttä, kerronnan motiiveja tm. tulkinnallisia seikkoja -> nämä ovat Taikamatka-ohjaajan vastuulla
Kansankatu 47, 4. Krs, Oulu Nimi? Miksi pilotti on nimeltään Taikamatka? Sanaleikki T (fysiikassa ajan kuvaaja) + aikamatka Ajatuksena oli tuoda pelikentälle alus, josta käsin lapsi ikäänkuin tarinaansa toteuttaa, (hiiren kursori)- katsotaan myöhemmin…