Kolme Puheenvuoroa OISista Miten OIS toteutui? Mirja Kontio OIS-ajattelun johdanto Integrointiesimerkkejä Savonia-amk Laura Ahonen ja Teemu Itkonen Rabitthinking.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OIS-design – innovatiivinen näköala oppimiseen
Advertisements

KULTTUURI KUNTAORGANISAATION MUUTOKSESSA / Hanna-Mari Kokkonen.
Asiantuntijuus ja työelämäorientaatio
Lukiokoulutus lähemmäksi työelämää! Opinto-ohjaajan rooli on yhä tärkeämpi. Teini-ikäisten koulutuksessa enemmän tekemistä. Teoria –annos vasta sen.
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
| | Minne menet aikuisohjaus? –seminaari Elinikäinen oppiminen ja ohjauksen monet muodot Kommenttipuheenvuoro, Savonia-ammattikorkeakoulu.
Opiskelua tukevien toimintojen kehittämisestähän tässä on kyse? Suvi Eriksson Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
Kv-strategian jalkautus Vahvuutena kansainvälisyys Osa CIMO Lauri Tuomi Lauri Tuomi 2011.
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta Kuinka rajata ja määritellä TKI-opintopisteet? Kaisu Piiroinen.
Savonia-ammattikorkeakoulu on maakunnan aktiivinen kehittäjä, joka palvelee yhteistyökumppaneitaan kouluttamalla monitaitoisia ja oma-aloitteisia osaajia.
Tuula Peura 1 © Savonia-ammattikorkeakoulu Korkeakouluopiskelija yhteiskunnallisena toimijana Benchmarking-hanke väliseminaari
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
Suomen kieltä ja viestintää yhteisnäyttelyn myötä Ilona Tanskanen
Uusi Väylä Ammattiin.
VANHUSTYÖN KOULUTUSOHJELMAN YHTEINEN LUKUVUODEN AVAUS SV08S1 SV09S1 SV10S2A SV10S2B SV11S2.
Yritysten ja oppilaitosten välinen yhteistyö -kysely.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Teemaryhmä 1: Profiilin ja tunnettuuden kehittäminen Toimintasuunnitelma Aloitusseminaari Marja Kopeli Katja Komonen.
Ohjausta junioreille – tiedekunnan mentorointijärjestelmä Kalle Romanov, yliopistonlehtori TUKE, lääketieteellinen tiedekunta, HY.
Hops osana opiskelu- ja asiantuntijuusprosessia Terhi Skaniakos.
Aluepalvelut Laureassa
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
ASIANTUNTIJUUS & OPINNÄYTETYÖ Työelämän asiantuntijuutta ei voi määritellä yksilön prosessina vaan oleellista on se, että yksilö osaa suhteuttaa oma osaamisensa.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Birgitta Varjonen Työpaja 2. Korkea-asteen ohjaus Johdantopuheenvuoro: Ohjaus palvelujärjestelmänä Oped-Exo Opintojen ohjauksen kehittämishanke.
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
ESTEETÖN OPINTOPOLKU TYÖELÄMÄÄN Projektipäällikkö Anne Kanto-Ronkanen.
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
ATATVER Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
”Discover Russia” - Venäjä –polulta kilpailukykyä työelämään! -
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Valtakunnallinen seminaari , Helsinki Insinöörikoulutuksen kehittäminen - Haasteet ja yrityselämä - Insinöörikoulutus ja opettajuus.
Perusopinnot 20 op Yhteiset ammattiopinnot 80 op Syventävät ammattiopinnot 40 op Valinnaiset opinnot 25 op Opiskelija voi sisällyttää näihin enintään 15.
Ammattitaitoa työssäoppimalla ja verkossa
SeAMK kehittämisohjelma Kehittämisseminaari Tapio Varmola.
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
Ammattikorkeakoulujen talous- ja hallintopäivät Rehtori Arto Karjalainen.
Sosiaalityön käytännön, koulutuksen ja tutkimuksen strategista kumppanuutta Itä-Suomen yliopistossa Katri Savolainen Projektipäällikkö Itä-Suomen yliopisto.
AVOP-opiskelijapalautejärjestelmä OKM/KTPO Kaisu Piiroinen.
KLIINISET HOITOTYÖN OPETTAJAT VARSINAIS - SUOMEN SAIRAANHOITOPIIRISSÄ YLIHOITAJAKOKOUS ELLILÄ HEIKKI, ELORANTA SINI, FRANCK TEIJA, LAKANMAA RIITTA-LIISA,
Oulun normaalikoulun tutkimus- ja kokeilupalvelut Tutkimus- ja kokeilutoiminnan läpinäkyvyys Raportointikynnys (heikot signaalit) Täydennyskoulutuspalveluiden.
Erja Vihervaara, Turun iltalukio Nilsiässä
Kajaanin ammattikorkeakoulu Arto Karjalainen Rehtori Kajaanin ammattikorkeakoulu
Osaamisen johtaminen - kertomukseni Anne Nevgi Osaamisen johtaminen – seminaari Helsingissä.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Syventävät ammattiopinnot 40 op
Arviointi osana oppimisprosessia
Restonomi, ylempi AMK Matkailu- ja palveluliiketoiminta, 90 op
Insinööri (ylempi AMK), ympäristötekniikan tutkinto-ohjelma
Kuinka monialaista Innovaatioprojektia voisi kehittää?
Restonomi (ylempi amk)
Sosionomi (ylempi AMK)
RAKENNUSMESTARI AMK, 210 OP, Infra-ala
Tradenomi, ylempi AMK Liiketoiminnan kehittäminen, 90 op
Savonia-ammattikorkeakoulu
Opetussuunnitelman rakennekuva TRADENOMI 210 OP
Agrologi (ylempi AMK) Maaseudun kehittämisen tutkinto-ohjelma, 60 op
YHTEISOPETTAJUUS YRITTÄJYYTTÄ EDISTÄMÄSSÄ
Yhteisten verkkokurssien tarjonnan laajentaminen
Musiikkipedagogi (ylempi amk) / Tanssinopettaja (ylempi AMK)
Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen (ylempi AMK)
Bioanalytiikan/radiografian kliinisen asiantuntijan tutkinto-ohjelma Bioanalyytikko (ylempi AMK)/Röntgenhoitaja (ylempi AMK) 30 op Alakohtaiset ammatilliset.
Marja Gröhn-Rissanen Anne-Leena Juntunen
Seurakuntaharjoittelut, työelämäyhteistyö ja ops2015
Hanke
209:my ois Otetaan koko Savonian opintosuunnitelmassa käyttöön toimintatapa, jossa opiskelija rakentaa itselleen oman virtuaalisen OIS-ympäristönsä. Se.
Esityksen transkriptio:

Kolme Puheenvuoroa OISista Miten OIS toteutui? Mirja Kontio OIS-ajattelun johdanto Integrointiesimerkkejä Savonia-amk Laura Ahonen ja Teemu Itkonen Rabitthinking ja opiskelija-asiantuntijuus Heikki Myöhänen Moniammatillinen kehitystyöhanke Mari Salmela Kuinka vOISimme Savoniassa? Opinnäytetyön esittely

Työelämä ja kumppanit OIS-ajattelu Monialaisuus, opiskelijakeskeisyys, toiminnallisuus, työelämäläheisyys, yhteisöllisyys Harjoit telut Opin- näyte- työt Hank- keet Palve- lut Opinto -jaksot Opetus ja opiskelu & tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta Osaamisen kehittäminen: yhdessä suunnitellut, toteutetut ja arvioidut erilaiset tehtävät ja toimeksiannot ois10.blogit.fi

Työelämäläheisyys Aktiivinen aluevaikuttaja Osaamisen hyödyntäminen Toimijan uudet roolit Rohkeat avaukset Lupa kokeilla Monialaisuus Yhteistyötä ja osaamista Tasavertaisesti verkottuen Yhteisöllisyys Yhteinen noste WOW! Toiminnallisuus Tehdään tavoitteellisesti yhdessä Opitaan kokeiluista OIS-kriteerit