Tavoitteet Aamu- ja iltapäivätoiminnalla on oma erityisluonteensa, jossa painottuu laadukas vapaa-ajan toiminta → olympiakasvatusmateriaalista poimittiin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Aamu- ja iltapäivätoiminnan toiminnansuunnittelu Suolahti
Advertisements

Juniorijoukkueen organisaatio
KASVATUSSOPIMUS? Tiina Haapsalo.
Perusopetuksen aamu- ja iltapäivätoiminta Kuopio
PORKKANAPIRTTI PERHEKOTI
Innostaa, uudistaa ja yhdistää. Annetaan jokaisella lapselle mahdollisuus…
MAKO TOIMEENPANOSUUNNITELMATYÖ JA TOIMINTAMALLI Tiina Harjunpää.
SUOMEN OLYMPIA-AKATEMIA
Aamu- ja iltapäivätoiminnan ja koulun yhteistyön vahvistaminen
(Viitekehys: Suomi, Kotka)
Mannerheimin Lastensuojeluliitto. Toiminnan ydinalueet  Lasten ja lapsiperheiden hyvinvoinnin ja elinolojen edistäminen  Lasten kuulemisen ja osallisuuden.
Romanioppilaiden perusopetuksen kehittäminen Kouvolassa
Liikunnan ja kulttuurin PARAS –seminaari Kokkolassa
Unelma hyvästä urheilusta Lasten ja nuorten urheilun eettiset linjaukset Kuva: Suomen Palloliitto.
Toiminta suunnitelma Jälkkärissä, joka on yhteinen nimi kolmen kunnan aamu- ja iltapäivätoiminnalle. Aamu- ja iltapäivätoiminnan lähtökohtana.
Koulutus, kulttuuri, taide ja valtion kotouttamisohjelma Marjo Mäenpää Opetus- ja kulttuuriministeriö FARO ry. seminaari
Vastustaja vai kilpakumppani? Ringeten Reilu Peli –periaatteet Suomen Ringetteliiton syyskokous.
Uudistuva sosiaalihuoltolaki ja työelämäosallisuus
Esa Iivonen (MLL): Lasten peruspalveluiden leikkaukset tulevat kalliiksi ( ) Peruspalvelut aliresurssoituja, korjaavat palvelut voimakkaassa kasvussa.
KODIN JA KOULUN PÄIVÄ Rehtorin aamukaffe –tilaisuus;
YK:n lapsen oikeuksien sopimus (LOS)
Kasvatuksen ja opetuksen tulevaisuus Sastamalan kaupungin tulevaisuusseminaari
Koonnut Anna-Liisa Kiiskinen Keski-Suomen ELY-keskus KESYTYS-hanke (korostukset kokoajan)
LAADULLISEN TUTKIMUKSEN TUTKIMUSSUUNNITELMA
LAPSEN OIKEUDET.
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Keke-kasvatus: kriittistä tarkastelua & onnistumisen avaimia
1 Pertti Parkkonen, kh pj, Laukaa MAAKUNNALLINEN KUNTA- JA PALVELURAKENNE- SEMINAARI JYVÄSKYLÄ PAVILJONGISSA SEMINAARIN TEEMA: Perusterveydenhoitoon.
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
EU-Aluepolitiikka Rakenne- toimenpiteet Agenda Euroopan aluekehitysrahasto Tehtävä: “myötävaikuttaa alueellisen epätasapainon poistamiseen.
Georg Henrik Wrede1 Lapsi- ja nuorisopolitiikan uudistuvat tavoitteet.
Terveyden edistäminen
Toimialojen asiakasprosessit ja toiminnanohjauksen tukiprosessit alkaen (KV §135/13)
1 Veijo Koskinen, kaupunginhallituksen puheenjohtaja, Jyväskylän kaupunki MAAKUNNALLINEN KUNTA- JA PALVELURAKENNE- SEMINAARI JYVÄSKYLÄ PAVILJONGISSA.
Toimintakyvyn arvioinnin etiikka
Etelä-Pohjanmaan peruspalveluohjelman toimeenpano -hanke Projektipäällikkö Mervi Lehtola , 050 –
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Aikuissosiaalityön kehittämishanke – SOS - hanke
Sosiaali- ja terveydenhuollon eri-ikäisten peruspalvelut
UUDET OPETUSSUUNNITELMAT – UUDENLAISIA TAITOJA
LÄHILIIKUNTA TUTUKSI – HANKE Kohderyhmä: Lapset ja nuoret, perheet Kohdealue: Kuopion kaupunki, lähiliikunta-alueet Taustakuvaus / Lähtökohdat Taustalla.
Lasten oikeudet. Lapsen oikeuksien sopimus Maailman laajin ihmisoikeussopimus Hyväksyttiin 1989, Suomessa voimaan maata hyväksynyt, vain Yhdysvallat.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Mitä yksilö / yhteisöt / yhteiskunta voi tehdä ehkäistääkseen mielenterveyden häiriöitä? vastaa vain siihen, mitä kysytään (keskity tähän koko vastauksen.
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Apua koulunkäyntiin Keski-Suomessa
MEDIAPSYKOLOGIA MEDIAPS TUTKII MIHIN IHMISET KÄYTTÄVÄT MEDIAA JA MITÄ VAIKUTUKSIA MEDIALLA ON KESKEISET KYSYMYKSET: MILLÄ TAVOIN MEDIA VAIKUTTAA IHMISEN.
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
TET =Työelämään tutustuminen
LAPE Lasten ja perheiden palveluiden muutosohjelman tavoitteet ja toimeenpano Lasten- ja nuorisopsykiatrian koulutuskokonaisuus 31.8, 6.9, Seinäjoki.
Kirkkokuntien eettisiä painotuksia
YHTEISTYÖLLÄ YHDENVERTAISUUTTA
Kainuun toiminnallinen osakokonaisuus
Työpäivän kokeminen kuraa vai kivaa?
PUOLUE C Periaateohjelma: Arvot
TET =Työelämään tutustuminen
PoLut – Pohjoinen luonto maahanmuuttajien kotoutumisessa
Asiakasraati Lapsen vasu
Miten Turussa edistetään hvvinvointia ja ehkäistään syrjäytymistä?
Uudistuva vammaispalvelulainsäädäntö
Suomen Suunnistusliitto Ohjaaja- ja valmentajakoulutukset
PORKKANAPIRTTI PERHEKOTI
Mielenterveys on > mahdollisimman suurta fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia ( >kokemus, suhteellisuus, kulttuurisidonnaisuus, kriteerit)
Vaalijala.
LUONNOS (11/17) Kasvatus- ja ohjausalan ammattitutkinto
Opiskeluhuollon palvelut
Käsitemäärittely Osallisuus / Osallistuminen / osallistaminen
Tunnetaidot Valintojen stoori-tunnilla Tunnetaidot pops
Esityksen transkriptio:

Tavoitteet Aamu- ja iltapäivätoiminnalla on oma erityisluonteensa, jossa painottuu laadukas vapaa-ajan toiminta → olympiakasvatusmateriaalista poimittiin lasten iltapäivätoiminnan tavoitteita tukevia tehtäviä Aamu- ja iltapäivätoiminnan tavoitteet Tunne-elämän ja sosiaalisen kehityksen tukeminen Eettisen kasvun tukeminen Osallisuuden edistäminen, tasa-arvon lisääminen ja syrjäytymisen ennaltaehkäiseminen Olympiakasvatuksen tavoitteet Henkinen ja fyysinen tasapaino Yhteistyökyky Suvaitsevaisuus Rauhantahto Reilu peli

Tunne-elämän ja sosiaalisen kehityksen tukeminen lasten yhteistoiminnan edistäminen osallistumisen ilon ja onnistumisen kokemuksien korostaminen toveripiirin hyväksyntä ja tunne omaan ryhmään kuulumisesta yhteiset säännöt, rajat ja sopimukset

Eettisen kasvun tukeminen omasta hyvinvoinnista ja terveellisistä elämäntavoista huolehtiminen toisten hyvinvoinnista sekä siihen liittyvistä oikeuksista ja velvollisuuksista huolehtiminen vastuu oman käyttäytymisen aiheuttamista seurauksista sekä itselle että toiselle suhtautuminen ympäristöön ja luontoon vastuu ryhmän toimintaan liittyvistä sopimuksista ja annettujen ohjeiden noudattamisesta

Osallisuuden edistäminen, tasa-arvon lisääminen ja syrjäytymisen ennaltaehkäiseminen toiminnassa luodaan tilanteita, jotka lisäävät lapsen osallisuuden kokemuksia edistetään erityistä tukea tarvitsevien sekä eri kulttuureista tulevien lasten osallisuutta pyritään lisäämään tasa-arvoisuutta yhteiskunnassa

Olympia-kasvatuksen toteutus Jyväskylän seudun Jälkkärin lasten olympialaiset Jyväskylässä Olympia-Akatemian ja SLU:n järjestämä Olympiapäivä-koulutus Olympialaisia järjestetty kahtena keväänä. Lapsia mukana viiden kunnan alueelta (Jyväskylä, Jyväskylän mlk, Muurame, Korpilahti ja Laukaa). Suurimmassa yksittäisessä tapahtumassa lapsia oli mukana n Yhteistyö Ennakkojärjestelyt Tiedottaminen Lapset Lajit