Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus 2005
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Tutkimuksen taustaa •Isännöintialan valtakunnallinen asiakastyytyväisyysselvitys •Suunnattu taloyhtiöiden hallitusten jäsenille ja puheenjohtajille •Vastaukset kerättiin loka-joulukuussa 2005 •Toinen toteutuskierros, ensimmäinen tutkimus syksyllä 2004 •Laajuus: –56 isännöitsijätoimistoa –190 isännöitsijää –36 paikkakuntaa –5446 vastausta –Vastausprosentti noin 35 •Toteuttaja: Promenade Research Oy •Koordinoija: Suomen Isännöintiliitto ry
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Toteutus •Sisältö: –Sisältö pääosin sama kuin vuoden 2004 tutkimuksessa –Tutkimuksessa arvioitiin: 1.Isännöitsijää henkilönä 2.Isännöitsijätoimistoa yrityksenä 3.Isännöintitehtävien hoitamista •Tiedonkeruu: –Sähköinen toteutus: kutsut sähköpostitse, vastaaminen WWW-sivulla –Paperilomakkeet: toimistot postittivat itse lomakkeet, jotka palautuivat tutkimusyritykselle –Anonyymi vastaaminen (vastaaminen nimettömänä) •Raportointi: –Toimistoittain –Isännöitsijöittäin
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Taustatiedot vastaajista
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Vastaajissa paljon naisia, yli 60-vuotiaiden osuus suuri. Puheenjohtajia / hallituksen jäseniä tasaisesti Vastaajan asema yhtiön hallituksessa Vastaaja N=5446
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Kokemus taloyhtiön hallituksessa Isännöintisuhteen pituus tähän isännöitsijätoimistoon Tyypillinen kokemus hallituksessa 1-5 vuotta. Isännöintisuhde tyypillisesti yli 3 vuotta N=5446
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Rakennuksen/rakennusten tyyppi Taloyhtiön koko Tyypillinen kohteena ollut taloyhtiö on huoneistoa käsittävä kerrostalo- osakeyhtiö N=5446
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Kiinteistön tyyppi Yhtiön valmistumisvuosi Isännöitävissä kohteissa kaiken ikäisiä kiinteistöjä N=5446
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Yleistä tuloksista
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Tutkimuksen kokonaisarvosana 3,81. Vastausjakaumat kaikista arvosanakysymyksistä
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Suosittelisitko isännöitsijätoimiston palveluja muille?
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Tärkeimmät syyt suositella isännöintitoimistoa 1.Yhteistyö isännöitsijän kanssa sujuu 2.Isännöitsijä on luotettava 3.Isännöintitoimisto on luotettava 4.Isännöintisopimus vastaa taloyhtiön tarpeita 5.Isännöintitoimisto on asiantunteva 6.Isännöitsijä on palveluhenkinen 7.Isännöintitoimisto on palveluhenkinen 8.Isännöintitoimisto on pitkäjänteinen 9.Isännöitsijä on huolellinen 10.Isännöitsijällä on johtajuutta taloyhtiön asioissa 11.Isännöintitoimisto on tehokas
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöitsijän arviointi
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöitsijä henkilönä keskiarvot kaikista vastauksista
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöitsijän kommunikointi keskiarvot kaikista vastauksista
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöitsijätoimiston arviointi
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöitsijätoimiston arviointi keskiarvot kaikista vastauksista
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Kuinka hyvin kuvaa isännöitsijätoimistoa? keskiarvot kaikista vastauksista
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Miten paljon samaa mieltä seuraavista väittämistä?
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöintipalvelujen hoitaminen
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Taloyhtiön kokouspalvelut (yhtiökokoukset) keskiarvot kaikista vastauksista
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Hallinnolliset palvelut keskiarvot kaikista vastauksista
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Kiinteistön ylläpitopalvelut keskiarvot kaikista vastauksista
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Taloushallintopalvelut keskiarvot kaikista vastauksista