Olemassa olevien trikoopaitojen analysointi. Analysoikaa pienryhmissä kahta erilaista trikoopaitaa •Opettaja ja oppilaat voivat tuoda omia trikoopaitojaan.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

Opettajuus ja taidon oppimisen perusteet L 4 / Haverinen  Mitä opit taidon opetuksesta tekstejä lukemalla?  Mikä jäi mietityttämään taidon.
Minivaatteiden kaavoituksen alkeet
Asiakkaan ja potilaan kohtaaminen
Toimintaohjeet opelle
Perusharjoittelu 2011 Matematiikka pääaineena –teemaseminaari 14.9.
AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat oman arjen tarkasteluun.
Pelkistäminen Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun
KIINTEISTÖ JULKISIVUKORJAUKSEEN VALMISTAUTUMINEN JUKO-verkkoaineistosta neuvoja taloyhtiöiden hallituksille ja isännöitsijöille Julkisivuyhdistys.
Epilepsia: erillaista tositarinaa -kampanja.
… löytyykö markkinoita?
Eija Kauppinen HAASTATTELUTUTKIMUS.
Mitä villapaidalle tapahtuu jos laitat sen pesukoneeseen 60 ⁰C :n pesuun? Miten villavaatteet tulisi pestä, perustele! TOTEUTUS: Otetaan käsinpestäväksi.
MO TS-3 VAATETUS Päivi Aalto kevät palautus palautus
Aineistonhallintasuunnitelma osana tutkimuseettistä lausuntopyyntöä
Ko-Ke-Va Käsityön taiteen perusopetus aikuisille
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
Tiedon kuvaaminen Opasnet-wikissä Virpi Kollanus THL / YMAL Avoimen arvioinnin ja Opasnetin käyttökoulutus -seminaari
Mosaiikkityö tilkkumaalaustekniikalla
Työrauha ja haastavat tilanteet
Prosessin analysointi ja töiden viimeistely
Opiskelijapalautteen keruu Krister Lindén Yleisen kielitieteen laitos.
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Ajattelee ja tuntee? Näkee? Sanoo ja tekee? Kuulee? KipupisteetOnnistumiset.
Idolien ja esikuvien rooli. Keskustelunaiheita. Tehtävät
KSP10 Vaatetuksen kaavoitus- ja valmistus- prosessit 4op = 12 L + 40 R + 56 OT Päivi Aalto Kevät 2009 TOKL
AIHE AIKA PAIKKA TEKIJÄ Kunta- ja palvelurakenneuudistus Aluevaiheen materiaali -Peruspalveluohjelmaa valmistelevan ministerityöryhmän linjaukset aluevaiheeseen.
Tuotanto ja hoitaminen Anu kopra & Kirsti Laakso hokl 2001
Runo tekstitaidon kokeessa
Miksi tämä on vaikeaa? Ilman minkäänlaisia rajoitteita ongelmat ei ole vaikeita ratkaista. Siihen löytyy jopa valmis ”kaava”. Valitettavasti jokaisessa.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi AIKIS -hanke Teknisen toimivuuden määrittelyt Keskustelun pohjaksi
Opintojen mitoittaminen ja kuormitus Laura Hirsto KT, Pedagoginen yliopistonlehtori
Mitä opetan ammatillisessa koulussa? Mariitta Savolainen
Seminaarityön rakenteesta
Sähköinen tenttipalvelu Tenttis – ominaisuudet ja toiminnot
Aivoriihi trikoopuseron suunnittelun tueksi. Ideoikaa pienryhmissä minkälaisia erilaisia trikoopaitoja voisi olla Kaikki ideat ovat sallittuja! Huomioikaa.
Toimintaohjeet opelle
Tentti. Lausekielinen ohjelmointi | Syksy 2014 | Jorma Laurikkala2 Yleistä Torstaina klo D10ab (Päätalo). WENTTI-ilmoittautuminen sulkeutuu.
Historia tarkoittaa aikaa tästä hetkestä taaksepäin. Historia on tiedettä, tutkimusta menneistä tapahtumista. Lähteet kertovat menneisyydestä: Arkelogiset.
Robustius Yleinen idea: jokin pysyy muuttumattomana vaikka jotakin muutetaan.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
1 Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan? -Pyritään haastatella mahdollisimman erilaisia ihmisiä (nuoria, vanhempia, etninen tausta, uskonto tausta) 2 Millainen.
SOS II Rakenteellinen sosiaalityö Työpaja 1 Tampere
On hyvä oppia tuntemaan itseään Hurtig
Ongelma: Miten saan näppärästi dödöt ja meikit mukaan matkalle?
Naamio.
SÄHKÖISEN YO-KOKEEN RAKENNE FYSIIKASSA JA KEMIASSA
OPETUSMATERIAALIA KÄSITYÖN SUUNNITTELUUN
Valviran ja sairaaloiden lääkintälaitehuollon yhteistyön kehittäminen
Sähköiset yo-kirjoitukset
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
ROSKATUTKIMUS.
TE3 - TUTKIMUS 1-3 hlö:n ryhmissä JOKIN TERVEYSTOTTUMUS
Työelämään tutustuja yrityksessä/työpaikassa
Näin ennen, mutta EI kai enää..
Luonnontiedeaiheinen projekti
Tutkimuksen abc.
Tentti.
Ryhmän ohjaamisen perusteet
Vaatteideni vaikutus ympäristöön
Oma kuva päänpäällä Piirretään oma kuva päänpäällä paperia pitäen.
Vaalit
Aivoriihi trikoopuseron suunnittelun tueksi
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
Tuotesuunnittelu Simo & Papanek.
käsitekartta lähisuhteista
Pulmapeli.
Vinkkejä juridiikan opiskeluun
Esityksen transkriptio:

Olemassa olevien trikoopaitojen analysointi

Analysoikaa pienryhmissä kahta erilaista trikoopaitaa •Opettaja ja oppilaat voivat tuoda omia trikoopaitojaan tai tehtävä voidaan tehdä menemällä kauppaan vertailemaan tuotteita. •Pohdinnat kootaan paperille ja ryhmä voi esitellä pohdintansa toisille ryhmille.

Kysymyksiä vertailun tueksi: •Minkälaisesta materiaalista paita on valmistettu, entä soveltuuko materiaali hyvin käyttötarkoitukseensa? •Minkälaisia yksityiskohtia paidassa on? •Ovatko yksityiskohdat koristeita vai onko niillä jokin toimiva käyttötarkoitus? •Minkälaisia kaavoja paidassa on käytetty? Minkälainen kaava on hihassa, etu- ja takakappaleissa, kauluksessa tai paidan yksityiskohdissa?

•Minkälaisia ompeleita, käänteitä ja saumoja paidassa on? Mitä niistä voisit käyttää omassa paidassasi? •Ovatko paidan erilaiset ratkaisut (yksityiskohdat, leikkaukset ym.) toimivia ja käyttäisitkö niitä omassa vaatteessa? •Onko paidassa hyvä hinta- laatusuhde? (jos hinta tiedetään) •Minkälaiset hoito-ohjeet paidalle on annettu? •Arvioi paidan käyttöikä ja mikä siihen vaikuttaa? (muoti, kestävyys) •Mitä muuta voisit huomioida paidasta?