PALVELUALA 2009 Verkko-oppimisen tavoitteet 30.6.20141Merja Talkio-Vilanen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

Ajankohtaista oppisopimuskoulutuksesta Jyväskylä 20. 3
Suomen Yrittäjäopisto NUORTEN AIKUISTEN OSAAMISOHJELMA Työseminaari III, Kuopio SYO -case.
KELPO projekti Tuija Ikäläinen, koordinaattori
eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Syksy 2011/Pirjo Kinnunen. Miten hanke etenee? IdeointiSuunnittelu KäynnistysToteutus TUOTOS PäättäminenArviointi Käyttöön otto ja seuranta.
Raimo Pelli & Pasi Tulkki. MIKSI EKOSYSTEEMI? EK:n raportti, kesä 2009: •T&K:lla ja opetuksella ei ole yhteyttä •Opinnäytetöistä ei jää amkkeihin.
laatujärjestelmä= asiakaspalautejärjestelmä?
KIRJASTOSEKTORIEN VÄLINEN YHTEISTYÖ : TAITOJEN JA TIETOJEN JAKAMINEN Työkierto Jyväskylän kirjastoissa – mistä kaikki alkoi.
PK-kehittämispalvelut
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Koulutuspäällikköpalaveri / Palvelualat Tuija Hilden heidi Kaartokallio.
Osaava Verso III Ammatillisten opettajien osaamisen ennakointi ja osaamisen kehittäminen verkostoissa, sosiaalisen median toimintafoorumeissa sekä koulutusorganisaation.
Projektiryhmän aloituskokous Pj. Merja Saarela
ELMO2009 – AIKATAULU JA VASTUUT - SUUNNITELMA Juha KnuuttilaELMO2009 Sivu 1 Benchmarking Pilottiopintojaksot: valinta ja suunnittelutyö.
Projekti ja siinä työskentely
Koulutuksen toteutus - vammaispalvelujen valtakunnallinen kehittämishanke/ P-K - Yksi naapureista –hanke/Kehitysvammaisten Palvelusäätiö Koulutuksen aikataulu.
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
TYÖPAIKALLA OPPIMINEN YRITYKSISSÄ Yrityksessä on ollut viimeisen vuoden aikana työpaikalla oppija tai oppijoita Lähde: PK-yritysbarometri,
Turun esi- ja perusopetuksessa
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Liikkuminen oppimisen ja yhteisöllisyyden tukijana peruskoulussa
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Hyvään virkakieleen! Virkakielikampanja − Hyvään virkakieleen oppiminen Suosituksia yliopistoille ja ammattikorkeakouluille.
Mikä on olennaista opetuksen laadussa ja sen arvioinnissa Kauko Hämäläinen professori Koulutus- ja kehittämiskeskus.
Taiteen perusopetus ESITYS ON JAETTU 3 OSAAN Ditte Winqvist
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
KSAON ORGANISAATIOUUDISTUS 2010
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Oulun kaupunki: oppilaanohjauksen kehittäminen Oppilaantuntemus oppimisen ja ohjauksen rakennuspuina Työelämä perusopetuksen oppimisympäristönä.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
Pirkanmaan liikennejärjestelmäsuunnitelman aiesopimuksen julkistaminen Jaakko Erjo Apulaiskaupunginjohtaja Sastamalan kaupunki.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Kympit – Kymenlaakson maahanmuuttajien paremman integraation tueksi Teemafoorumi Höyrypanimo, Kotka Metallialan osaamiskartoitus Riitta.
Opintopolku.fi Kysymyksiä ja käytäntöjä siirtovalinnoista Opintoasiainpäivät Anu Holvikivi, HY & Ulla Lehtonen, OPH.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Vesa Tiitinen, Etelä – Karjalan kalatalouskeskus ry
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kvalitetskriterier i läroavtalsutbildningen Laatukriteerit oppisopimuskoulutuksessa Pasi Kankare
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden arkkitehtuurin ”Tvärminnen risti”
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
W w w. h a m k. f i / a o k k AMK-opintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajataustaisille Riihimäki Vesa Parkkonen ja Riitta Metsänen.
Projektijohtamisen jatkokurssi:
Aikuiskoulutuksen kriittiset menestystekijät – käytännön toimenpiteet Merja Talkio- Vilanen Taustavaikuttajia: - julkisen sektorin muuttuvat.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
PALVELUT 1.koulutuspalvelut 2.kehittämispalvelut 3.tilaustuotepalvelut yhteisenä nimittäjänä ”pedagoginen sensitiivisyys”
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
Varhain tehtävät ratkaisut keventämään työkuormitusta
3D-mallinnus ja -tulostus tulevaisuuden ammattilaisen osaamispakkiin –seminaari
Yhteenveto palveluketjuseminaarisarjan keskeisestä sisällöstä Minna Anttila TtT, Projektitutkija Turun yliopisto hoitotieteen laitos
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Kaivomestari TYÖPAIKKAOHJAUS. TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert.
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
Pornaisten OPS-veso mika waltarin koululla
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
PERUSOPETUKSEEN VALMISTAVA OPETUS ESIKOULUSSA
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
ENorssin syysseminaarI ja TutKoKe-symposium Jyväskylässä SIVISTYS, OPPIMINEN JA OHJAUS OHJAAJAKOULUTUS.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
Tavoitteena mielekäs oppiminen
Jyväskylän yliopistossa
Poissaolojen seuranta / poissaoloihin puuttuminen
Mallit työllistymiseen ja osallisuuteen
Esityksen transkriptio:

PALVELUALA 2009 Verkko-oppimisen tavoitteet Merja Talkio-Vilanen

Suunnittelu Verkko-opetuksen kehittäminen 2009 resurssit TukIhenkilötTukIhenkilöt koulutuskohtainen suunnittelu verkon osuus/käsi- kirjoitus kouluttajatiimit yhteistyö sidosryhmien kanssa Koulutus päällikkö Merja Talkio-Vilanen Tuija Hilden Heidi Kaartokallio

Tavoitteita vuodelle 2009 • Toteutetaan toimintasuunnitelman (2009 tuloskortin) mukaiset moniammatilliset ”pilottikoulutukset”. • Pilottikoulutuksilla on nimetyt kehittämistiimit, joihin kuuluu koulutuksen ulkopuolisia tukihenkilöitä. (Kehittämistiimin kokoontumisajat sovitaan hankkeiden alkuvaiheessa. Selvitetään tavoite, suunnittelun ohjaus, seuranta ja arviointi.) • Vastuukouluttajat sitoutuvat jatkuvaan kehittämiseen (uuden kokeilut). • Otetaan Skype conneckt -ohjelma käyttöön, koulutus kaikille. • Koulutusalat esittelevät aikaansaannoksiaan toimialakokouksissa Merja Talkio-Vilanen

Tavoitteita vuodelle 2009 • Uudet kouluttajat velvoitetaan osallistumaan moodle – koulutukseen, mikäli tieto-taitoa ei ole (kehityskeskustelut). • Tarjouksentekovaiheessa verkko-opetuksen sisällön ja resurssien alustava suunnitelma mietitään tiimeissä. • Koulutuksiin tehdään kirjallinen suunnitelma siitä, miten verkko-opetusta kehitetään (pedagoginen suunnitelma, sisältösuunnitelma, arviointi: mikä/mitkä osat verkossa, miksi, miten, aikataulut, vastuuhenkilöt). - paikallaan junnaamisen vaara on suuri sen jälkeen, kun perusidea ja ensimmäinen pohja on luotu. • Koulutusalakohtaiset ”verkkotreffit” 2 – 4 x vuodessa/koulutusala. Tukihenkilöt auttavat tiimejä. • Kaikille palvelualojen kouluttajille vierailijan oikeudet kaikkiin oman toimialan moodle-koulutuksiin Merja Talkio-Vilanen