Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMarkku Ranta Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
25.6.20141Raimo Pelli & Pasi Tulkki
2
MIKSI EKOSYSTEEMI? EK:n raportti, kesä 2009: •T&K:lla ja opetuksella ei ole yhteyttä •Opinnäytetöistä ei jää amkkeihin osaamista •Aluekehitystehtävän hoito ei vastaa tavoitteita Eurooppalaisen viitekehyksen EQF:n taso 6: ”Kyky vastata monimutkaisista teknisistä tai ammatillisista tehtävistä tai projekteista ennakoimattomissa työ- tai opintoympäristöissä” Oppimisen paradigmamuutos (Esa Poikela) Vastaanottavasta oppimisesta työelämälähtöiseen, aktiiviseen ja osallistuvaan oppimiseen Yrityselämän paradigmamuutos (Tarmo Lemola, Antti Hautamäki) Osaamiseen perustuvassa ja innovaatiovetoisessa Suomessa rakennetaan nyt innovaatiopolitiikan ja -järjestelmien sijaan innovaatioympäristöjä Raimo Pelli & Pasi Tulkki25.6.20142
3
3Raimo Pelli & Pasi Tulkki
4
EKOSYSTEEMI KÄYTÄNNÖSSÄ •OPS:t moduloidaan opinto-/osaamiskokonaisuuksiksi •Keskeiset ammatilliset opintokokonaisuudet sisältävät praktisen osion, projektin, kokonaisuuksista rakennetaan yrittäjämäisiä ja innovatiivisia oppimisympäristöjä •Osaamiskeskittymät Kymidesign & Business, KymiTechnology, KymiCare valjastetaan tuottamaan opetukseen soveltuvia projekteja/tehtäviä. •Hallinnollisen käsikirjoituksen jälkeen annetaan opintokokonaisuutta hoitavalle opettajatiimille vapauksia laatia oppimisen pedagoginen käsikirjoitus oppimisprosessi- lähtöisesti. Työaikasuunnitelmaohjeita tarkistettava. •Tiimityöskentelyä sekä opintokokonaisuuden välitöntä ja vuorovaikutteista arviointia ja palautekeskustelua kehitetään. Kohti monialaisia tiimejä. •Kampuksista kehitetään avoimeen toimintatapaan perustuvia innovaatioympäristöjä Raimo Pelli & Pasi Tulkki25.6.20144
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.