Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tehnyt: Jouni Pehkonen & Pirita Laukkanen
Advertisements

Hoidon tarpeen arviointi SHTaL
SMART Board Interaktiivinen esitystaulu -> yhdistää perinteisen liitu- ja tussitaulun sekä tietokonekuvan Sormesi on hiiri! Laura Viljamaa 2011.
Interaktiivinen taulu SMART Board
SOME opetuskäytössä – blogin käyttö opetuksessa
3D -virtuaalihahmon animointi liikkeenkaappaustekniikkaa käyttäen
Lapset ja Internet Miten suojella lasta netin haitalliselta sisällöltä?
ATK- opetusta ja -ohjausta, koulutuspiste Validi Validiksi tietoyhteiskuntaan - Miten tietotekniikasta voi olla hyötyä vaikeavammaiselle? • Oman elämän.
Innovatiiviset opetuskäytänteet ja opetusteknologian pedagogiset haasteet Juho Norrena projektitutkija Agora Center
Kymentaan koulun TVT-STRATEGIA Tämä vuonna 2006 luotu strategia on käytössä toistaiseksi..
Tietotekniikka musiikin opetuksessa Samuel Rahikainen Tietotekniikan kandidaattiseminaari
Wikitellen Edupoli-Factian somekoulutus Tuija Marstio.
Mallituskysely Dynaamisen ohjelmoinnin mallit lihasika- ja emakkopaikan arvottamiseen Jarkko Niemi, MTT taloustutkimus
Oppijalähtöisten verkko-oppimisympäristöjen kehittäminen
Matemaattisen ajattelun oppimisympäristö MAO. Kehitystyö alkoi keväällä 2006 Oriveden yhteiskoulu (luokat 7. – 9.) Matematiikan opettajat: Sauli Hartikainen.
Opetuksen ja oppimisen kansainvälinen tutkimus TALIS 2013
Teknologia nyky-yhteiskunnassa Eveliina ja Ellimaija.
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Hanke: Tieto- ja viestintätekniikkaa hyödyntävän opetuksen kehittäminen Valtionavustus lukiokoulutuksen TVT:n opetuskäytöön sekä laite ja tietoverkkohankintoihin.
Tiia Hämäläinen Emmi Kankaanpää Sanna-Mari Pulkkinen
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Täydellinen koulu.
O PPIMISYMPÄRISTÖLÄHTÖINEN SUUNNITTELU KIRKOU - Kirjasto, koulu ja koulukirjasto –hanke Tutkivaa ja oivaltavaa oppijaa yhteistyössä tukien!
TEATTERI MEDIANA/TOISESSA MEDIASSA Mikko Kanninen TEKIJÄ- hanke. Trailerityöpaja
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Eriaikainen toiminta- ympäristö Eriaikainen toiminta- ympäristö Sisältö on ajankohtaista Sisältö on ajankohtaista Kaikille.
Tytöt teknologian taitajiksi
Antti Kurkinen1 Langattomat verkot Antti Kurkinen2 Eri tekniikoita langattomiin verkkoihin Wimax-verkko 3G-verkko.
TVT koulun arjessa Tanskan benchmark-vierailu - Hellerupin koulu, Gentofte toukokuu 2010
Sähköisen oppimisen edelläkävijä | e-Opin oppimateriaalit Opettajan työtä helpottavat e-materiaalit.
ATTO- aineiden suorittaminen verkkopakettien avulla on saanut omaan suosion opiskelijoiden keskuudessa; tarvittaessa apuna oli erityisopettaja tai lisäopetustilan.
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka Tuokio – 3.12 Tuukka Kivioja | Samuel Rahikainen |
Sisäinen viestintä Eelis Aaltonen.
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka
Tietotekniikka musiikin opetuksessa Sisältö ▪Musavisa ▪Höpölöpö 1: – Johdanto – Tietotekniset apuvälineet ▪Leikitään muusikkoja ▪Höpölöpö 2:
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
TAHTO-hankkeen Tanskan matka. Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta.
Raila Pirinen Helsingin normaalilyseo. Kankaanranta, M & Puhakka, E (2008): Kohti innovatiivista tietotekniikan opetuskäyttöä
Myllypuron yläaste Tervetuloa!
Tietotekniikka musiikin opetuksessa
Moninaisuuden johtaminen (Diversity leadership)
Sosiaalityöntekijänä verkossa
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka Tuokio 8 – ”Pikkujoulu” Tuukka Kivioja | Samuel Rahikainen |
VERKKOMATERIAALI KEMIAN OPETUKSESSA Maija Aksela & Mari Juuti
Tasogeometriaa alkuopetukseen
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Luku- ja tenttivihjeet 1 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Tvt-ratkaisut tutkimusyhteisön ja lukioiden vuorovaikutuksen tukena: tapaus ilmastonmuutos ( ) TULUVAT Jari Koivisto, Lumon lukio, Vantaa (koordinaattori)
1 Kehittämishanke, Simulaatioista reaalimaailmaan ja takaisin Akaan, Valkeakosken ja Urjalan perusopetuksen yhteinen oppimisympäristöhanke. Tavoitteena.
Luokanopettaja Sari Auramo Mäntsälä. Minä? luokanopettaja Mäntsälässä Ohkolan koululla 20 vuotta tässä työssä nyt lk monipuolista tvt:n käyttöä.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Täydennyskoulutus Tuoteturvallisuus ja työura ruoka-alalla
Tietotekniikkaa Ohkolan koululla
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Infoa tutoropettajille
Kohtaamisia pelimaailmassa
Sähköiset yo-kirjotukset
OPH Tulevaisuuden oppimisympäristö oppimisen tukena Sylvään koululla
KETTULAN KOULUN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN STRATEGIA
Tietotekniikan aineenopettajankoulutus
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
”Avaruusseikkailu 2006” Verkko-opetuskokeilu
Erasmus kouluissa | Erasmus in Schools
Kirjaston tiedonhaun opetus ja tiedonhakijan reitti
Esityksen transkriptio:

Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle toteuttaa luovuuttaan  Käytössä opetusteknologiaa • Älytaulut • Kannettavat tietokoneet • Projektorit

Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Älytaulu – Valkotaulun näköinen taulu, joka tietokoneeseen yhdistettynä toimii kuin tietokoneen näyttö. – Käytetään sormella tai taulun omalla sähköisellä kynällä. – Materiaalit helposti jaettavissa, muokattavissa ja uudelleen käytettävissä. – Kansainväliset websivut • Yli sivua ilmaista opetusmateriaalia

Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Älytaulun vaikutukset koulussa – Haaste opettajan tieto- ja viestintätekniikan hallinnalle – Interaktiivisten pedagogisten mallien omaksuminen – Lisää opetukseen vuorovaikutusta, uutta sisältöä ja menetelmiä – Monipuolistaa opetusta.

Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia

Lähteet • 9/Lepisto_Timo.pdf?sequence=2 9/Lepisto_Timo.pdf?sequence=2 • hy%C3%B6dynt%C3%A4v%C3%A4-%C3%A4lytaulu-innostaa- oppilaita-ja-opettajia hy%C3%B6dynt%C3%A4v%C3%A4-%C3%A4lytaulu-innostaa- oppilaita-ja-opettajia