Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry
Hampuri, Saksa Löytää suunta, joka mahdollistaa Lions Clubs Internationalin saavuttavan sen täyden potentiaalin kansainvälisenä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
”Määrittää ihmisen yksilönä”
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Mukavaa ja terveellistä elämää?
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Mediasidonnaisuus Aikakauslehdet KMT Kuluttaja 2008.
Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Pukeutumisväittämien ryhmittely Pukeutumiseen liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Kosmetiikka/naiset Naisten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
Ruoka Taustaa ruokailutapojen muutoksille Suomessa Perheiden määrä on lisääntynyt vuodesta 1970 yli :lla. Yhä harvempi kuuluu useamman henkilön.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Sanomalehti mainonnassa
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Yleistä tutkimuksesta
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Väestö ja väestönmuutokset. Väestö äidinkielen ja iän mukaan Naisten ja miesten tasa-arvo Helsingissä2 Lähde: Tilastokeskus. Miehet.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Suomalaisten asennoituminen mainontaan 2009 Perusosa.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
©TNS 2013 Finder Sivustolla kävijöiden profiilikuvaus Elokuu 2013.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika 2016
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Naisten tietolähteiden käyttö
Raportin lukuohje Lukukerrat
Miesten tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Mielipiteet lasten digitaalisesta pelaamisesta
Suuri verkkokauppatutkimus 2018
Esityksen transkriptio:

Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 •Tietotekniikka on helpottanut ihmisten elämää •Minusta ihmisten ei pitäisi paljastaa henkilökohtaisia asioitaan internetin päiväkirjoissa •Tietotekniikka aiheuttaa työttömyyttä •Tietokone ja internet ovat hyödyllisiä tiedon käsittelyn ja haun kanavia, eivät viihteen välineitä •Tietotekniikka on arkipäiväistynyt, se on osa normaalia päivää

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 •Kirjoitan kirjeeni käsin, en tietokoneella •Hoidan ihmissuhteita mieluummin suoraan ihmisten kanssa kuin tietokoneiden välityksellä •Tunnen oloni turvattomaksi jos tietokoneeni ei toimi •Työssäni tarvitsen tietokonetta, mutta kotona ei halua enää avata sitä •Internet on minulle paikka, jossa voin olla ja toimia aidoimmillani •Ilman sähköpostia tuskin pitäisin yhteyttä kovinkaan moniin ihmisiin •Minulla on kannettava tietokone aina mukana myös matkoilla

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 •Innostun ja otan selvää uusista tietotekniikan sovelluksista •Olen tuttavapiirissäni tietotekniikkaekspertti •Otan heti kun mahdollista käyttöön uudet ohjelmistot ja sovellukset •Pelaan tietokonepelejä vähintään kaksi tuntia päivässä •On järkevää käyttää internetin maksutonta puhelinta (Skype) •Kaikilla suomalaisilla pitäisi olla langaton internet-yhteys •Internetiin liittyy paljon tietoturva-ongelmia, joten on parempi olla käyttämättä sitä •Katselen DVD-elokuvia mieluummin tietokoneelta kuin televisiosta

Graafeissa käytettävät tunnusluvut •Suhtautumista ja ostamista kuvaavien graafien tunnusluvut kuvaavat myönteisten ja kielteisten vastausten erotusta Esimerkki: Tietotekniikka on helpottanut ihmisten elämää •Suhtautumisen erotus (TT on helpottanut ihmisten elämää) = (Erittäin hyvin 35,8% + Melko hyvin 39,5%) – (Melko huonosti 1,9% + Erittäin huonosti 1,7%) = 71,7% Kuvaa suhtautumistani erittäin hyvin157535,8 Kuvaa suhtautumistani melko hyvin173939,5 Ei kuvaa suhtautumistani48911,1 Kuvaa suhtautumistani melko huonosti821,9 Kuvaa suhtautumistani erittäin huonosti741,7

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Väestö 12+ (n = 2374, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Väestö 12+ (n = 2374, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Väestö 12+ (n = 2374, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Sukupuolittain

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Sukupuolittain

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Sukupuolittain

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Miehet (n = 1041, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Miehet (n = 1041, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Miehet (n = 1041, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Naiset (n = 1333, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Naiset (n = 1333, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Naiset (n = 1333, N = )

Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan Ikäryhmittäin KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Ikäryhmittäin

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Ikäryhmittäin

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Ikäryhmittäin

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/ vuotiaat (n = 157, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/ vuotiaat (n = 157, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/ vuotiaat (n = 157, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/ vuotiaat (n = 169, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/ vuotiaat (n = 169, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/ vuotiaat (n = 169, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/ vuotiaat (n = 302, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/ vuotiaat (n = 302, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/ vuotiaat (n = 302, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/ vuotiaat (n = 360, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/ vuotiaat (n = 360, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/ vuotiaat (n = 360, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/ vuotiaat (n = 913, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/ vuotiaat (n = 913, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/ vuotiaat (n = 913, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 yli 65 -vuotiaat (n = 473, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 yli 65 -vuotiaat (n = 473, N = )

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 yli 65 -vuotiaat (n = 473, N = )

Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan Lehtiryhmittäin KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Perhe- ja yleisaikakauslehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Perhe- ja yleisaikakauslehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Perhe- ja yleisaikakauslehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Naisten yleislehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Naisten yleislehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Naisten yleislehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Naisten erikoislehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Naisten erikoislehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Naisten erikoislehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Asumisen, rakentamisen ja puutarhanhoidon lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Asumisen, rakentamisen ja puutarhanhoidon lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Asumisen, rakentamisen ja puutarhanhoidon lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Autoilun ja tekniikan lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Autoilun ja tekniikan lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Autoilun ja tekniikan lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Harrastelehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Harrastelehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Harrastelehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Tiede ja kulttuurilehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Tiede ja kulttuurilehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Tiede ja kulttuurilehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Lasten ja nuorten lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Lasten ja nuorten lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Lasten ja nuorten lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Tietotekniikka- ja tietoliikennelehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Tietotekniikka- ja tietoliikennelehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Tietotekniikka- ja tietoliikennelehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Talouselämän ja yritystoiminnan lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Talouselämän ja yritystoiminnan lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Talouselämän ja yritystoiminnan lehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Muut ammatti- ja järjestölehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Muut ammatti- ja järjestölehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Muut ammatti- ja järjestölehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 1/3 Asiakaslehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 2/3 Asiakaslehtien lukijat

Suhtautuminen tietotekniikkaan 3/3 Asiakaslehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374

Tietotekniikan ostaminen Kuvaa ostokäyttäytymistäni erittäin tai melko hyvin •Tietokoneissa ja oheislaitteissa luotan vain muutamaan tunnettuun merkkiin •Luotan myyjän ammattitaitoon kun olen ostamassa tietotekniikkaa •Ostan uuden tietokoneen vähintään parin vuoden välein •Ostan vain sellaista tietotekniikkaa jota ystävät tai tuttavat ovat suositelleet •Ostan lähinnä edullisia tietotekniikkaratkaisuja •Ostan tietokoneisiin liittyviä tuotteita usein internetistä •Tietokone- ja oheislaitemainokset saavat minut usein tutustumaan tuotteisiin myös kaupassa •Tietokoneiden ja oheislaitteiden ostamisessa laatu on hintaa tärkeämpi

Tietotekniikan ostaminen Väestö 12+ (n = 2374, N = )

Tietotekniikan ostaminen Sukupuolittain

Tietotekniikan ostaminen Miehet (n = 1041, N = )

Tietotekniikan ostaminen Naiset (n = 1333, N = )

Tietotekniikan ostaminen Ikäryhmittäin KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374

Tietotekniikan ostaminen 1/2 Ikäryhmittäin

Tietotekniikan ostaminen 2/2 Ikäryhmittäin

Tietotekniikan ostaminen vuotiaat (n = 157, N = )

Tietotekniikan ostaminen vuotiaat (n = 169, N = )

Tietotekniikan ostaminen vuotiaat (n = 302, N = )

Tietotekniikan ostaminen vuotiaat (n = 360, N = )

Tietotekniikan ostaminen vuotiaat (n = 913, N = )

Tietotekniikan ostaminen yli 65 -vuotiaat (n = 473, N = )

Tietotekniikan ostaminen Lehtiryhmittäin KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374

Tietotekniikan ostaminen Perhe- ja yleisaikakauslehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen Naisten yleislehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen Naisten erikoislehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen Asumisen, rakentamisen ja puutarhanhoidon lehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen Autoilun ja tekniikan lehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen Harrastelehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen Tiede ja kulttuurilehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen Lasten ja nuorten lehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen Tietotekniikka- ja tietoliikennelehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen Talouselämän ja yritystoiminnan lehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen Muut ammatti ja järjestölehtien lukijat

Tietotekniikan ostaminen Asiakaslehtien lukijat

Tiedon etsintä tietotekniikkaan liittyvissä asioissa KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia

Mistä etsii tietoa Tietokoneiden testeistä ja –vertailuista kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Tietokoneiden testeistä ja –vertailuista kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Tietokoneiden oheislaitteiden testeistä ja –vertailuista kiinnost. 1/2

Mistä etsii tietoa Tietokoneiden oheislaitteiden testeistä ja –vertailuista kiinnost. 2/2

Mistä etsii tietoa Tietoteknisten tuotteiden uutuuksista kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Tietoteknisten tuotteiden uutuuksista kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Ohjelmistojen esittelyistä ja vertailuista kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Ohjelmistojen esittelyistä ja vertailuista kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Ohjelmistouutuuksista kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Ohjelmistouutuuksista kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Peliuutuuksista kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Peliuutuuksista kiinnostuneet 2/2

Mistä etsii tietoa Pelien esittelyistä ja vertailuista kiinnostuneet 1/2

Mistä etsii tietoa Pelien esittelyistä ja vertailuista kiinnostuneet 2/2