Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin."— Esityksen transkriptio:

1

2 Kosmetiikka/miehet

3 Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian omista KMT Kuluttaja 2008 kysymyksistä. Ryhmittelyssä etsittiin mahdollisimman homogeenisia, toisista ryhmistä mahdollisimman paljon poikkeavia ryhmiä miesten ja naisten osalta omina kokonaisuuksinaan. Neljä vastaajaryhmää erottautui toisistaan miesten kohdalla ja ne nimettiin seuraavasti: Ryhmät: •Puhtaat perusmiehet 32 % •Valikoivat käyttäjät 18 % •Laatuun panostajat 20 % •Uutuuksia kokeilevat 23 % Seuraavilla sivuilla esitellään näiden ryhmien tyypillisimpiä piirteitä

4 Miesten kosmetiikka Puhtaat perusmiehet 32 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - En osta ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita lainkaan tai lähes lainkaan - Puhtaus on riittävää ihonhoitoa - Nuorentavat ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet ovat mielestäni tarpeettomia Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Ostan useimmiten sellaisia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, joita ystävät, tuttavat tai perheenjäsenet ovat suositelleet - Saan tyttöystävältä/vaimolta/äidiltä vinkkejä uusista ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteista - Ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa tuotteen laatu on tärkeintä Ovat keskimääräistä useammin: • 35-44-vuotiaita • talouden tulot 35 000-75 000€/v. Valikoivat käyttäjät 18 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Joku muu ostaa tarvitsemani ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet -Ostan vain hajusteettomia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita - Saan tyttöystävältä/vaimolta/äidiltä vinkkejä uusista ihonhoito-tai kosmetiikkatuotteista Ovat keskimääräistä useammin: • yli 45-vuotiaita • perheessä lapsia • keskikoulun tai ammattikoulun käyneitä • eläkkeellä olevia toimihenkilöitä

5 Miesten kosmetiikka Laatuun panostajat 20 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa tuotteen laatu on tärkeintä - Aftershave ja/tai tuoksut ovat olennainen osa arkeani - Luotan ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa myyjän ammattitaitoon Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - En osta ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita lainkaan tai lähes lainkaan Ovat keskimääräistä useammin: • 18-34-vuotiaita • alempia tai ylempiä toimihenkilöitä • lukion tai yliopiston/korkeakoulun käyneitä • talouden tulot 35 000-75 000€/v. tai enemmän Uutuuksia kokeilevat 23 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Hyvännäköiset tuotteet/pakkaukset saavat minut usein kokeilemaan tuotetta -Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: -Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle -Nuorentavat ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet ovat mielestäni tarpeettomia Ovat keskimääräistä useammin: • 12-24-vuotiaita, • peruskoululaisia • työntekijöitä • perheessä lapsia

6 6 Lorem ipsum • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit • Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua • Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen kosmetiikkaan -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

7 Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Puhtaat perusmiehet Valikoivat käyttäjät Laatuun panostajat Uutuuksia kokeilevat Ulkonäkö on minulle tärkeää 4127336650 Puhtaus on riittävää ihonhoitoa 7789837175 Hoidan ja puhdistan ihoani säännöllisesti ihonhoito- ja puhdistustuotteilla 2310244427 Ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet auttavat minua näyttämään hyvältä 10292215 Nuorentavat ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet ovat mielestäni tarpeettomia 4759584836 Kiinnitän aiempaa enemmän huomiota ihonhoitoon 175223520 Käytän silloin tällöin kosmetologi- /ihonhoitopalveluja 424411 Hiustenhoidoksi riittää mielestäni säännöllinen pesu 7485876474 Käytän säännöllisesti hiustenhoidon ja muotoilun erikoistuotteita 1913123426 Aftershave ja/tai tuoksut ovat olennainen osa arkeani 3527306338 Uutuudet ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteissa kiinnostavat minua 6041510 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

8 Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Puhtaat perusmiehet Valikoivat käyttäjät Laatuun panostajat Uutuuksia kokeilevat Miehet näkevät mielestäni liian vähän vaivaa ulkonäkönsä eteen 1813232417 Saan tyttöystävältä/vaimolta/äidiltä vinkkejä uusista ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteista 194393120 Ostan vain sellaisia ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita, joita ei ole testattu eläimillä 9623211 Suosin luonnonkosmetiikkatuotteita 11727412 Ostan vain hajusteettomia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita 131034214 En osta ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita lainkaan tai lähes lainkaan 5066593049 Ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteissa suosin muutamaa merkkiä 3835475730 Ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa tuotteen laatu on tärkeintä 4429597537 Ostan lähinnä edullisia ihonhoitotuotteita tai kosmetiikkaa 2736252625 Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle 6466808548 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

9 Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Puhtaat perusmiehet Valikoivat käyttäjät Laatuun panostajat Uutuuksia kokeilevat Teen usein ihonhoitotuotteiden tai kosmetiikan heräteostoksia 411314 Hyvännäköiset tuotteet/pakkaukset saavat minut usein kokeilemaan tuotetta 621519 Luotan ihonhoito- ja kosmetiikkaostoksissa myyjän ammattitaitoon 3116455828 Ostan useimmiten sellaisia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, joita ystävät, tuttavat tai perheenjäsenet ovat suositelleet 21339 23 Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita useimmiten apteekista 1152013 Ostan ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita joskus postimyynnistä tai verkosta (internet) 403112 Joku muu ostaa tarvitsemani ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteet 2211492522 Ostan hiustenhoito- ja muotoilutuotteita pääasiassa päivittäistavarakaupasta 5262485952 Olen ostanut ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita mainonnanperusteella 84414 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

10 Kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Puhtaat perusmiehet Valikoivat käyttäjätLaatuun panostajat Uutuuksia kokeilevat Kaikki32182023 Perhelehdet29192025 Naisten yleislehdet29232021 Naisten erikoislehdet29232420 Asuminen, rakentaminen35201920 Autoilun ja tekniikan lehdet341722 Harrastelehdet32172224 Tiede- ja kulttuurilehdet32151929 Lasten ja nuorten lehdet30161930 Tietotekniikka- ja pelit –lehdet31172523 Talous- ja yrityselämän lehdet37192515 Ammattilehdet3419 21 Asiakaslehdet34182021 Klustereihin kuuluminen lehtiryhmittäin (lukijoista %) (n=2042) Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa / ei tilastollisesti merkitsevää eroa Parempi kuin kokonaistulos

11 Kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Puhtaat perusmiehet Valikoivat käyttäjät Laatuun panostajat Uutuuksia kokeilevat Perhelehdet5853605763 Naisten yleislehdet1917241917 Naisten erikoislehdet1715212014 Asuminen, rakentaminen4245464137 Autoilun ja tekniikan lehdet 4648445045 Harrastelehdet4948465452 Tiede- ja kulttuurilehdet20 171925 Lasten ja nuorten lehdet3029272941 Tietotekniikka- ja pelit – lehdet 2120192621 Talous- ja yrityselämän lehdet 131514169 Ammattilehdet2729 2625 Asiakaslehdet7781777671 Lehtiryhmien lukijapeitto (%) klustereittain (n=2042)


Lataa ppt "Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google