Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kosmetiikka/naiset Naisten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kosmetiikka/naiset Naisten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin."— Esityksen transkriptio:

1

2 Kosmetiikka/naiset

3 Naisten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian omista KMT Kuluttaja 2008 kysymyksistä. Ryhmittelyssä etsittiin mahdollisimman homogeenisia, toisista ryhmistä mahdollisimman paljon poikkeavia ryhmiä miesten ja naisten osalta omina kokonaisuuksinaan. Neljä vastaajaryhmää erottautui naisten kohdalla toisistaan ja ne nimettiin seuraavasti: Ryhmät: •Himoshoppaajat 21 % •Käytännölliset 40 % •Impulsiiviset kokeilijat 19 % •Merkkiuskolliset 20 % Seuraavilla sivuilla esitellään näiden ryhmien tyypillisimpiä piirteitä.

4 Naisten kosmetiikka Himoshoppaajat 20 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Hemmottelen itseäni ostamalla ihonhoito- ja kosme- tiikkatuotteita - Uutuudet kosmetiikassa kiinnostavat minua - Saatan ostaa useita eri kosmetiikkatuotteita samaan tarkoitukseen Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain, kun tarvitsen uuden tuotteen loppuneen tilalle Ovat keskimääräistä useammin: • 18-44-vuotiaita • taloudet tulot yli 75 000 e / vuosi • toimihenkilöitä Rahankäyttö: Himoshoppaajat käyttävät rahaa euromääräisesti keskimääräistä ihmistä enemmän kosmetiikkaan, vaatteisiin/asusteisiin, kenkiin, laukkuihin, kelloihin ja koruihin Käytännölliset 37 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle - En osta kosmetiikkaa lainkaan tai lähes lainkaan Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: -Hemmottelen itseäni ostamalla ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita -Ostan kalliitakin ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, jos katson tarvitsevani niitä Rahankäyttö: -Käytännölliset käyttävät euromääräisesti keskimääräistä ihmistä vähemmän rahaa kosmetiikkaan, kelloihin ja koruihin

5 Naisten kosmetiikka Merkkiuskolliset 19 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Kosmetiikassa ja ihonhoitotuotteissa suosin muutamaa merkkiä - Vain pieni ehostus riittää arkikäytössä - Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Ostan useimmiten sellaisia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, joita ystävät, tuttavat tai perheenjäsenet ovat suositelleet Ovat keskimääräistä useammin: • 35-64-vuotiaita Impulsiiviset kokeilijat 17 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista kosmetiikkaan: - Puhtaus on riittävää ihonhoitoa - Hiustenhoidoksi riittää mielestäni säännöllinen pesu - Meikkaan vain juhliin tai erikoistilaisuuksiin - Hyvännäköiset tuotteet/pakkaukset saavat minut usein kokeilemaan tuotetta - Luotan kosmetiikkaostoksissa myyjän ammattitaitoon - Ulkonäkö on minulle tärkeää Ovat keskimääräistä useammin: • 12-17-vuotiaita • työntekijöitä

6 6 Lorem ipsum • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit • Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua • Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen kosmetiikkaan -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

7 Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 KaikkiHimoshoppaajatKäytännölliset Impulsiiviset kokeilijat Merkki- uskolliset Ulkonäkö on minulle tärkeää 6592508169 Puhtaus on riittävää ihonhoitoa 5726648555 Hoidan ja puhdistan ihoani säännöllisesti ihonhoito- ja puhdistustuotteilla 6490517670 Kosmetiikkatuotteet auttavat minua näyttämään hyvältä 5488396456 Nuorentavat ihonhoitotuotteet ovat mielestäni tarpeettomia 3717473650 Käytän silloin tällöin kosmetologi-/ kauneushoitopalveluja 3657204550 Hemmottelen itseäni ostamalla ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita 3775165036 Hiustenhoidoksi riittää mielestäni säännöllinen pesu 3712435834 Käytän säännöllisesti hiustenhoidon ja muotoilun erikoistuotteita 6081506172 Naiset meikkaavat mielestäni usein turhaan 299344139 Ilman meikkiä tunnen itseni 'alastomaksi' 2856212922 Meikkaan vain juhliin tai erikoistilaisuuksiin 3714385753 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

8 Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 KaikkiHimoshoppaajatKäytännölliset Impulsiiviset kokeilijat Merkki- uskolliset Vain pieni ehostus riittää arkikäytössä 6970667889 Tuoksut ja/tai hajuvedet ovat olennainen osa arkeani 3963225048 Uutuudet kosmetiikassa kiinnostavat minua 2967134021 Ostan vain sellaisia kosmetiikkatuotteita, joita ei ole testattueläimillä 2829333418 Suosin luonnonkosmetiikkatuotteita 3027374419 Ostan vain hajusteettomia kosmetiikka- ja ihonhoitotuotteita 2815383320 En osta kosmetiikkaa lainkaan tai lähes lainkaan 242392723 Kosmetiikassa ja ihonhoitotuotteissa suosin muutamaa merkkiä 6257 7485 Kosmetiikkaostoksissa tuotteen laatu on tärkeintä 6478587476 Ostan lähinnä edullista kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita 3925504833 Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita vain kun tarvitsen uudentuotteen loppuneen tilalle 6928848389 Ostan kalliitakin ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita, jos katson tarvitsevani niitä 4878306158 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

9 Suhtautuminen kosmetiikkaan KMT Kuluttaja 2008 KaikkiHimoshoppaajatKäytännölliset Impulsiiviset kokeilijat Merkki- uskolliset Saatan ostaa useita eri kosmetiikkatuotteita samaan tarkoitukseen 17544235 Teen usein kosmetiikan heräteostoksia 14422224 Hyvännäköiset tuotteet/pakkaukset saavat minut usein kokeilemaan tuotetta 12266282 Luotan kosmetiikkaostoksissa myyjän ammattitaitoon 4647486242 Ostan useimmiten sellaisia ihonhoito- ja kosmetiikkatuotteita,joita ystävät, tuttavat tai perheenjäsenet ovat suositelleet 3133394513 Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita lähinnä kosmetologilta tai kosmetologin suosituksesta 10772310 Ostan kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita useimmiten apteekista 1810223014 Ostan ihonhoito- tai kosmetiikkatuotteita joskus postimyynnistä tai verkosta (internet) 1526111912 Ostan hiustenhoito- ja muotoilutuotteita pääasiassa päivittäistavarakaupasta 5347626350 Olen ostanut kosmetiikkaa mainonnan perusteella 3062223617 Erittäin/melko hyvin vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

10 Kosmetiikka / naiset KMT Kuluttaja 2008 HimoshoppaajatKäytännölliset Impulsiiviset kokeilijat Merkki- uskolliset Kaikki20371719 Perhelehdet19361819 Naisten yleislehdet24341819 Naisten erikoislehdet233419 Asuminen, rakentaminen21371720 Autoilun ja tekniikan lehdet24381817 Harrastelehdet24371520 Tiede- ja kulttuurilehdet22362019 Lasten ja nuorten lehdet22372514 Tietotekniikka- ja pelit –lehdet18472010 Talous- ja yrityselämän lehdet22361425 Ammattilehdet21381423 Asiakaslehdet20361720 Klustereihin kuuluminen lehdittäin (lukijoista %) (n=2639) Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

11 Kosmetiikka / naiset KMT Kuluttaja 2008 KaikkiHimoshoppaajatKäytännölliset Impulsiiviset kokeilijat Merkki- uskolliset Perhelehdet6764656869 Naisten yleislehdet6476586764 Naisten erikoislehdet5969556359 Asuminen, rakentaminen5255525057 Autoilun ja tekniikan lehdet 111412 10 Harrastelehdet3137322733 Tiede- ja kulttuurilehdet1213111412 Lasten ja nuorten lehdet2427243518 Tietotekniikka- ja pelit – lehdet 54653 Talous- ja yrityselämän lehdet 10119813 Ammattilehdet2325241928 Asiakaslehdet9193908995 Lehtien lukijapeitto (%) klustereittain (n=2639)


Lataa ppt "Kosmetiikka/naiset Naisten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google