Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Pukeutumisväittämien ryhmittely Pukeutumiseen liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Pukeutumisväittämien ryhmittely Pukeutumiseen liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin."— Esityksen transkriptio:

1

2 Pukeutuminen

3 KMT Kuluttaja 2008 Pukeutumisväittämien ryhmittely Pukeutumiseen liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian omista KMT Kuluttaja 2008 kysymyksistä. Ryhmittelyssä etsittiin mahdollisimman homogeenisia, toisista ryhmistä mahdollisimman paljon poikkeavia ryhmiä. Neljä vastaajaryhmää erottautui toisistaan ja ne nimettiin seuraavasti: Ryhmät: •Asialliset pukeutujat 25 % •Käytännölliset 30 % •Intohimoiset shoppailijat 23 % •Nuoret huolettomat 21 % Seuraavilla sivuilla esitellään näiden ryhmien tyypillisimpiä piirteitä.

4 Pukeutuminen Asialliset pukeutujat 25 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista pukeutumiseen: - Ostan vaatteita tai kenkiä vain kun välttämättä tarvitsen uusia - Tiedän tarkkaan kuinka paljon rahaa käytän vaatteisiin - Vaatetuksen tulee olla käytännöllistä ennemminkin kuin muodikasta Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista pukeutumisee n: - Teen usein vaatteiden tai kenkien heräteostoksia - Kiertelen kaupoissa / shoppailen mielelläni Ovat keskimääräistä useammin: • yli 45-vuotiaita • 2 hengen talous • ylempiä toimihenkilöitä / johtotehtävissä olevia Käytännölliset 30 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista pukeutumiseen: - Vaatetuksen tulee olla käytännöllistä ennemminkin kuin muodikasta - Voin aivan hyvin lähteä ostoksille / kauppoihin miettimättä mitä minulla on päälläni -Vaatteissa mukavuus on minulle tärkeintä Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista pukeutumiseen: - Minulle on tärkeää pukeutua hyvin Ovat keskimääräistä useammin: • 35-64-vuotiaita • työntekijöitä

5 Pukeutuminen Nuoret huolettomat 23 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista pukeutumiseen: - Vaatemainokset saavat minut usein tutustumaan vaatteisiin kaupassa - Ostan usein vaatteita itselleni sovittamatta niitä itse - Luotan vaateostoksissa myyjän ammattitaitoon - Perheenjäseneni / ystävät vaikuttavat ostopäätöksiini Ovat keskimääräistä useammin: • 12-17-vuotiaita • työntekijöitä Intohimoiset shoppailijat 21 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista pukeutumiseen: - Haluan vaatteillani ilmentää persoonallisuuttani - Minulle on tärkeää pukeutua hyvin - Kiinnitän huomiota siihen että kengät sopivat asukokonaisuuteeni - Kiertelen kaupoissa / shoppailen mielelläni -Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista pukeutumiseen: -Vaatetuksen tulee olla käytännöllistä ennemminkin kuin muodikasta - Vaatteissa mukavuus on minulle tärkeintä - Ostan vaatteita tai kenkiä vain kun välttämättä tarvitsen uusia Ovat keskimääräistä useammin: • 12-34-vuotiaita • ylempiä toimihenkilöitä (ei johtotehtävissä)

6 6 Lorem ipsum • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit • Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua • Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen pukeutumiseen -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

7 7 Lorem ipsum • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit • Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua • Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen pukeutumiseen -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

8 Suhtautuminen pukeutumiseen KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Asialliset pukeutujatKäytännölliset Intohimoiset shoppailijat Nuoret huolettomat En halua erottua pukeutumisellani muista 4354521349 Haluan vaatteillani ilmentää persoonallisuuttani 4439347643 En juurikaan ajattele vaatteitani tai pukeutumistani 302946439 Minulle on tärkeää pukeutua hyvin 5360308256 Valitsen aamulla vaatteet mielialani mukaan 3126 5135 Voin aivan hyvin lähteä ostoksille / kauppoihin miettimättä mitäminulla on päälläni 3732551148 Suosin pukeutumisessani ajatonta tyyliä 6474804757 Vaatetuksen tulee olla käytännöllistä ennemminkin kuin muodikasta 7088942373 Vaatteissa mukavuus on minulle tärkeintä 7891954186 Muutan asusteilla vaatteet aina uuden näköisiksi 1917122826 Kiinnitän huomiota siihen että kengät sopivat asukokonaisuuteeni 4855347445 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

9 Suhtautuminen pukeutumiseen KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Asialliset pukeutujatKäytännölliset Intohimoiset shoppailijat Nuoret huolettomat Viimeisimmän muodin seuraaminen ja sen mukainen pukeutuminen on minulle tärkeää 8402115 Olen valmis maksamaan hieman enemmän kotimaisesta vaatteesta 4250413448 Perheenjäseneni / ystävät vaikuttavat ostopäätöksiini 253891840 Tiedän tarkkaan kuinka paljon rahaa käytän vaatteisiin 5574494554 Kiertelen kaupoissa / shoppailen mielelläni 2915235440 Haluan selviytyä pukeutumiseen liittyvistä asioista mahdollisimmanvähällä ajalla 5974722663 Käytän mielelläni arvostettuja vaatemerkkejä 2927174342 Käytän mieluiten vaatteita jotka on valmistettu ekologisista ja/tailuonnon materiaaleista 2629272627 Haluan pukeutua hyvin juhlia / ulkonakäyntiä varten 7486638774 Pukeutuminen ja ulkonäkö on merkittävässä roolissa työssäni 212773424 Vaateostoksissa suosin muutamaa merkkiä 2624173339 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

10 Suhtautuminen pukeutumiseen KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Asialliset pukeutujatKäytännölliset Intohimoiset shoppailijat Nuoret huolettomat Vaatteissa ja jalkineissa tuotteen laatu on hintaa tärkeämpi 6273585669 Ostan lähinnä edullisia vaatteita 4954553354 Luotan vaateostoksissa myyjän ammattitaitoon 4053322355 Ostan vaatteita joskus postimyynnistä tai verkosta (internetistä) 27163135 Joku muu ostaa useimmiten vaatteeni 9122318 Ostan usein vaatteita itselleni sovittamatta niitä itse 1810161533 Ostan vaatteita tai kenkiä vain kun välttämättä tarvitsen uusia 5578581956 Teen usein vaatteiden tai kenkien heräteostoksia 204213929 Vaatemainokset saavat minut usein tutustumaan vaatteisiin kaupassa 165122333 Ostan usein vaatteen, jonka olen nähnyt lehdessä 823721 Ostan edullisia muotivaatteita, jotta voin aina olla trendeissä mukana 9421621 Ostan kalliinkin vaatteen jos todella haluan sen 5451567154 Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

11 Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Asialliset pukeutujatKäytännölliset Intohimoiset shoppailijat Nuoret huolettomat Kaikki28261822 Perhelehdet28271623 Naisten yleislehdet26252321 Naisten erikoislehdet27262220 Asuminen, rakentaminen29281820 Autoilun ja tekniikan lehdet30261425 Harrastelehdet29261724 Tiede- ja kulttuurilehdet28301920 Lasten ja nuorten lehdet25 2028 Tietotekniikka- ja pelit –lehdet29251527 Talous- ja yrityselämän lehdet342618 Ammattilehdet30281621 Asiakaslehdet29271720 Klustereihin kuuluminen lehdittäin (lukijoista %) (n=4604) Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa / ei tilastollisesti merkitsevää eroa Parempi kuin kokonaistulos

12 Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Asialliset pukeutujatKäytännölliset Intohimoiset shoppailijat Nuoret huolettoma t Perhelehdet6362655664 Naisten yleislehdet4238415641 Naisten erikoislehdet3937394936 Asuminen, rakentaminen4647504742 Autoilun ja tekniikan lehdet 3032302333 Harrastelehdet4041 3944 Tiede- ja kulttuurilehdet1716191815 Lasten ja nuorten lehdet2825273236 Tietotekniikka- ja pelit – lehdet 1213121015 Talous- ja yrityselämän lehdet 111411 9 Ammattilehdet2628272425 Asiakaslehdet8386 8277 Lehtien lukijapeitto (%) klustereittain (n=4604)


Lataa ppt "Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Pukeutumisväittämien ryhmittely Pukeutumiseen liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google